Outletowe zakupy na fali wznoszącej. Neinver zadowolony z wyników

Klienci outletów Factory wracają na zakupy. W pierwszych trzech miesiącach po ponownym otwarciu odwiedziło je prawie 2,5 mln osób, wydając jednorazowo większe kwoty niż przed rokiem. Największym powodzeniem cieszy się branża sportowa, jeans, artykuły wyposażenia wnętrz i moda.

– Zmieniają się zwyczaje zakupowe, co dobrze widać nie tylko obserwując zachowania klientów w sklepach, ale i analizując kluczowe wskaźniki całej sieci Factory. Od maja do lipca, w porównaniu do minionego roku, wartość średniego paragonu wzrosła aż o 11 procent. Natomiast konwersja w sklepach zanotowała rekordowy skok aż o 19 procent – mówi Magdalena Chachulska, Asset Management Director Neinver.

Klienci outletów, znani z planowania swoich wydatków i jasno sprecyzowanych celów zakupowych, dzisiaj jeszcze bardziej zintensyfikowali obecność w pasażach handlowych. Kupują więcej, zostawiając jeszcze większe kwoty niż przed rokiem. Pojawiają się w mniejszych grupach lub pojedynczo, ale często zaopatrują nawet całą rodzinę.

Wzrost liczby klientów w centrach Factory

Konsekwentnie od początku maja, centra z portfolio Neinver notują systematyczny wzrost liczby klientów i wartości sprzedaży, od kilku do nawet kilkudziesięciu procent w zależności od branży. Na koniec lipca, sprzedaż przekraczała wartość 92 procent ubiegłorocznych wyników tego miesiąca. Liczba klientów oscylowała wokół 90 procent – informuje zarząd Neinver.

– Od samego początku funkcjonowania w nowej rzeczywistości, spowodowanej pandemią, blisko 100 procent sklepów w outletach Factory zostało otwartych. A to w połączeniu z dobrze skrojoną ofertą, skuteczną promocją i silną grupą lojalnych klientów pozwala nam w miarę szybko odbudowywać dynamikę sprzedaży – podsumowuje Magdalena Chachulska.

W pierwszych dniach najlepiej radziła sobie branża sportowa i wyposażenia wnętrz. W miarę odblokowywania gospodarki oraz powrotu do biur i spotkań w restauracjach, obroty zwiększyła znacząco również branża modowa i biżuteryjna. Lato sprzyjało także sklepom z bielizną i ofertą outdoorową.

Factory z certyfikatem bezpieczeństwa i przewodnikiem dla najemców

Jak podkreślają eksperci, duży wpływ na osiągane wyniki sprzedaży i liczby klientów, będzie mieć zachowanie wysokich standardów sanitarnych w obiektach handlowych, zarówno przez zarządców obiektów, jak również innych kupujących. Neinver wprowadził jasno sprecyzowane procedury i standardy bezpieczeństwa, które chronić mają zarówno pracowników, firmy współpracujące jak i klientów. Wprowadzone działania zostały poddane audytowi niezależnej, międzynarodowej firmy SGS – światowego lidera w dziedzinie kontroli, weryfikacji, testowania i certyfikacji. Centra Factory w Polsce uzyskały już certyfikat potwierdzający stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla pracowników i klientów. Specjalnie dla najemców powstał wyjątkowy przewodnik o tym, jak radzić sobie z trudnymi klientami, którzy nie chcą przestrzegać obowiązujących zasad bezpieczeństwa.

– To zbiór informacji i przykładów, na temat tego, jak komunikować się z klientami w aktualnej sytuacji związanej z pandemią. Opisaliśmy w nich zachowania klientów, z jakimi może spotkać się sprzedawca. Przeanalizowaliśmy wybrane etapy procesu sprzedaży również w odniesieniu do nowych realiów, wiele uwagi poświęcając trudnościom, z jakimi aktualnie zmagają się pracownicy naszych sklepów. Opisaliśmy też najważniejsze zasady komunikacji z klientami i wskazaliśmy, jak sobie z nimi skutecznie radzić – mówi Klaudia Czyżak – Janyszko, Retail Manager Neinver w Polsce.

Kolejnym etapem jest cykl szkoleń dla poszczególnych najemców, które pozwolić mają
na sprawne wdrożenie i stosowanie rozwiązań, zaproponowanych w przewodniku. Wielu z nich zdecydowało się na spotkanie z trenerami, bo skuteczne egzekwowanie zasad sanitarnych wśród niepokornych klientów nie należy do łatwych zadań.