[RELACJA Z SCF] Frekwencja zaskoczyła na plus

Dwa dni targów i konferencji, ponad 900 uczestników, z czego ok. 400 stanowili przedstawiciele niemal wszystkich wiodących na rynku sieci handlowych i usługowych, 15 wywiadów i paneli dyskusyjnych z udziałem czołowych postaci rynku retail, a do tego niezliczone rozmowy biznesowe prowadzone na stoiskach wystawców i w specjalnie do tego przygotowanej strefie Meeting Point – tegoroczna edycja SCF 2020 CEE, mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej, zakończyła się dużym sukcesem.

Również wieczorne After Party, które w tym roku przyjęło formę Garden Party, cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród uczestników Forum. We wtorkowy wieczór, przy dobrym jedzeniu i winie, do późnych godzin wieczornych bawiło się w tym roku ok. 300 osób. 

Owocne spotkania biznesowe

Przez cały czas trwania Forum w strefie Meeting Point oraz na stoiskach wystawców trwały intensywne rozmowy biznesowe. Networking jest kluczową częścią każdej edycji Shopping Center Forum, ale wydaje się, że w tym roku odgrywał on jeszcze ważniejszą rolę. To nie może dziwić, tematów, w tym również trudnych z punktu widzenia najemców i wynajmujących, wciąż nie brakuje. Dlatego nie dziwi fakt tak dużego zainteresowanie uczestników Forum systemem do umawiania spotkań. W tym roku, dla wygody uczestników Forum, przygotowana została specjalna strefa Meeting Point z ok. 50 stolikami dla 4 osób każdy. Od rana do późnych godzin popołudniowych toczyły się przy nich dyskusje i negocjacje, również takie zakończone sukcesem. Przykład? O tym, że spotkania na SCF były owocne może świadczyć fakt, że podczas tegorocznych targów firma Mallson Polska odpowiedzialna za komercjalizację Galerii Wiślanka sfinalizowała podpisanie umowy z kolejnym najemcą branży fashion – marką Monnari. A to tylko jeden z przykładów.

Interesujące rozmowy o kondycji branży retail

W tym roku część konferencyjna SCF odbywała się w nowej, odświeżonej formule. Jej trzon stanowiły dynamiczne, 15-minutowe rozmowy z ekspertami branży retail. Tylko pierwszego dnia Forum na scenie pojawili się m.in. Wojciech Normand (Deichmann), Paweł Kapłon (Tatuum), Tomasz Jagiełło (Helios), Magdalena Frątczak (CBRE), Magdalena Kowalak (Stary Browar), czy Anna Wysocka (JLL).

Swoje rozwiązania dla rynku centrów handlowych zademonstrowali także partnerzy merytoryczni SCF 2020, czyli przedstawiciele iMall, a także Schwitzke & Górki i Omnisense. 

Drugiego dnia rozmowy były kontynuowane. Beata Kokeli z firmy C&W zastanawiała się, czy jesteśmy właśnie świadkami schyłku fast fashion, a Rafał Twarowski, były Prezes ECE Polska i Wiceprezes Apsysu w barwny sposób komentował obecną sytuację na rynku i relacje między najemcami a wynajmującymi. Później na scenie królował temat omnichannel. W tej części konferencji wystąpili Jakub Gierszyński (obecnie Dyrektor Marketingu i E-commerce w Intercars, a wcześniej Dyrektor E-commerce w Dectahlonie), a także Monika Pyszkowska z ECE Projektmanagment, która opowiedziała o wdrażanym przez jej firmę projekcie Digital Mall. Zamknięciem tej części SCF były rozmowy przeprowadzone z Rafałem Fabisiakiem, Prezesem Zarządu Santors, oraz Agatą Sekułą z JLL.

Podczas Forum miało miejsce również bardzo miłe wydarzenie – przedstawiciele branży centrów handlowych podziękowali, przechodzącej na emeryturę Pani Wandzie Bakalarczyk-Pióro, za wieloletnią owocną i pełną zaangażowania współpracę.

Obszerne relacje z rozmów toczonych na scenie konferencyjnej znajdziecie Państwo już niebawem na łamach portalu Retailnet.pl, a także w październikowym numerze SCF Magazine. Zachęcamy do lektury.

Impreza w stylu Garden Party

Kwestie bezpieczeństwa sanitarnego nie przeszkodziły uczestnikom SCF w dobrej zabawie podczas tradycyjnego After Party. Odbyło się ono w restauracji Izumi Sushi – znanej już uczestnikom poprzednich edycji SCF. Tym razem jednak impreza miała bardziej charakter Garden Party. I to był strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że pogoda okazała się sprzymierzeńcem. Przy doskonałym – jak zwykle w tym miejscu – jedzeniu oraz winie bawiło się w ciepły, wrześniowy wieczór ok. 300 osób. Ci co nie byli, mogą tylko żałować.