[WYWIAD] Krystyna Kulisz, iMall: centrum handlowe to społeczność, o którą trzeba zadbać

Zapewniając partnerom biznesowym lepsze środowisko pracy, zarządca zyskuje lepsze relacje i buduje przewagę konkurencyjną swojego centrum handlowego. Z kolei najemcy i pracownicy otrzymują nowoczesny instrument pracy, który ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków i sprawia, że w większym stopniu czują się częścią społeczności, jaką jest centrum handlowe – mówi w rozmowie z redakcją SCF News / Retailnet.pl Krystyna Kulisz, Project Leader iMall. Z aplikacji mobilnej i webowego CMSa korzysta ponad 1000 najemców w 9 galeriach M1 w całej Polsce.

Centra handlowe są jedną z branż najbardziej dotkniętych skutkami pandemii. Jak zarządcy centrów handlowych mogą poradzić sobie w nowej rzeczywistości?

Krystyna Kulisz: Wyzwania, które istniały już przed erą COVID-19, teraz są jeszcze większe. Tak jak sklepy muszą podtrzymać i poprawić relacje z klientami, tak centra handlowe, po ustaleniu nowych warunków współpracy, powinny postawić na budowanie trwałych relacji ze swoimi najemcami. Jak to osiągnąć? Jednym z celów właścicieli i zarządców powinna być poprawa doświadczenia użytkowników w miejscu pracy – najemca jest przecież także klientem centrum handlowego!

Jakie są podstawowe oczekiwania najemców?

Podstawowym oczekiwaniem najemców jest szybka i bezpośrednia komunikacja, zarówno z administracją centrum handlowego jak i pracownikami. Nieprzerwany dostęp do informacji, przejrzystość działań i aktywne uczestniczenie w procesach stały się jeszcze ważniejsze niż dotychczas. W obliczu pandemii najemcy oczekują także większej elastyczności w zakresie miejsca, czasu czy sposobu pracy. Na te potrzeby odpowiadają takie narzędzia jak aplikacja iMall, która umożliwia sprawną pracę z dowolnego miejsca na wybranym urządzeniu – smartfonie czy komputerze.

Zapewniając współpracownikom i partnerom biznesowym lepsze środowisko pracy, zarządca zyskuje lepsze relacje z najemcami i buduje przewagę konkurencyjną swojego centrum handlowego. Z kolei najemcy i pracownicy otrzymują nowoczesny i wygodny instrument pracy, który ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków i sprawia, że w większym stopniu czują się częścią społeczności, jaką jest centrum handlowe.

Dlaczego budowanie społeczności jest tak istotne?

Według raportu Deloitte w Polsce działa ponad 500 centrów handlowych, które są miejscem pracy około 400 000 osób, z czego około 14 000 – 24 000 osób pracuje bezpośrednio dla właścicieli centrów. Pozostała część to osoby zatrudnione przez najemców oraz firmy pracujące na rzecz centrów handlowych, czyli firmy ochroniarskie, sprzątające, świadczące usługi zarządzania nieruchomościami, marketingu czy utrzymania technicznego.

Jest to więc bardzo szerokie grono osób, które są od siebie nawzajem zależne i które komunikują się na wielu poziomach w bardzo różnych sprawach. Potrzebują prostych i intuicyjnych rozwiązań, które zapewnią bezpieczną współpracę i skuteczną wymianę informacji, najlepiej w jednym narzędziu. Dzięki aplikacji iMall wszystkie te podmioty są włączone w funkcjonowanie centrum handlowego, mogą czuć się integralną częścią wspólnoty, co pozwala budować trwałe relacje biznesowe.

Cały wywiad z Krystyną Kulisz zostanie opublikowany w październikowym numerze SCF Magazine. Zachęcamy do lektury.