Wittchen na minusie po I półroczu 2020 r.

W I półroczu 2020 roku spółka Wittchen uzyskała ponad 77,4 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. W analogicznym okresie poprzedniego roku było to prawie 107 mln zł. 

Oznacza to, że w badanym okresie spółka miała stratę z działalności operacyjnej na poziomie 3,15 mln zł. Rok wcześniej zysk wyniósł ponad 7 mln zł. 

Negocjacje z wynajmującymi

“W zaistniałej sytuacji, Grupa podejmuje działania mające na celu ograniczenie istotnych kosztów prowadzonej działalności. W szczególności Grupa podjęła rozmowy z przedstawicielami wszystkich centrów handlowych, w których zlokalizowane są sklepy stacjonarne należące do marki Wittchen, jak również podjęła inne działania formalnoprawne mające między innymi na celu określenie nowych warunków współpracy, w tym obniżenie wysokości płaconych czynszów najmu lub zakończenie stosunku najmu, w związku z brakiem możliwości korzystania z wynajmowanych lokali w okresie zamknięcia centrów handlowych, jak również mając na uwadze spadek liczby osób odwiedzających obiekty handlowe po ich ponownym otwarciu. W efekcie prowadzonych rozmów, na dzień sporządzenia niniejszego raportu, Grupa dokonała ustaleń w zakresie większości lokalizacji handlowych, w których prowadzi działalność i jest obecnie na etapie ich formalizowania. W przypadku pozostałych lokalizacji Grupa prowadzi dalsze negocjacje z wynajmującymi” – czytamy w raporcie opublikowanym przez Wittchen.  

Wittchen ma ponad 100 salonów stacjonarnych

Wittchen S.A. jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firma została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Rafała Wittchena, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.

Stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje ponad 100 sklepów i wysp Wittchen. Spółka uruchomiła również serwis internetowy w nowej responsywnej odsłonie (RWD). Nowa wersja serwisu oprócz podstawowej funkcjonalności pozwalającej na pełne dostosowanie prezentowanych treści do różnych wersji urządzeń mobilnych zwiększa także funkcjonalność i wydajność sklepu internetowego.