Inditex zrealizował milion e-zamówień w jeden dzień

Grupa Inditex odnotowała w ostatnim okresie silny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce.  Po raz pierwszy w historii firma zrealizował 1 mln zamówień online w 24h. 

Pandemia koronawirusa wywarła duży wpływ na stacjonarne sklepy należące do Grupy Inditex, takie jak Zara, Pull & Bear i Bershka. Pomimo tego już w II kwartale bieżącego roku hiszpańska firma powróciła do rentowności. Zysk netto w tym okresie wyniósł 214 mln zł, a zysk operacyjny brutto 1 mld euro. To niezłe wyniki biorąc pod uwagę fakt, że w I kwartale, z powodu wybuchu pandemii, strata wyniosła aż 409 mln euro.

Wyniki dalekie od zeszłorocznych

Do wyników osiąganych w ubiegłym roku jest jednak jeszcze daleka droga. W II kwartale spadek sprzedaży wyniósł  -31 proc. rok do roku. Jeszcze gorzej było w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku, gdy sprzedaż spadła aż -44 proc. Łącznie w I połowie tego roku obroty Grupy Inditex osiągnęły 8 miliardów euro. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego aż o  -37 proc. 

Motorem, który ratował wyniki hiszpańskiego giganta, był kanał online. Wzrost sprzedaży internetowej firmy był na bardzo wysokim poziomie, ze wzrostem o 74 proc. rok do roku w pierwszych sześciu miesiącach. Firma po raz pierwszy zrealizowała również milion zamówień internetowych jednego dnia.

Jak poinformowały władze Inditex, w III kwartale widoczny jest stopniowy powrót do normalności. Z jednej strony nadal bardzo dynamicznie rośnie sprzedaż online, z drugiej stopniowo poprawiają się także wyniki sprzedaży w sklepach stacjonarnych.