Tomasz Trzósło, EPP: wyniki odwiedzalności i sprzedaży wzrastają z tygodnia na tydzień

We wrześniu 2020 roku poziom odwiedzalności dla całego portfela obiektów handlowych spółki EPP osiągnął 85 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Jest to znaczący wzrost z poziomu 46 proc. w pierwszym tygodniu maja, gdy centra handlowe w Polsce zostały ponownie uruchomione. 

W lipcu 2020 roku obroty najemców kształtowały się na poziomie 93 proc. w ujęciu rok do roku. Blisko 100 proc. najemców powierzchni handlowej w obiektach spółki wznowiło obecnie działalność, a wskaźnik najmu dla całego portfela wynosi 96 proc.

Nowi najemcy w centrach handlowych EPP

W ostatnich miesiącach w centrach handlowych spółki otworzyły się nowe lokale m.in.: W.KRUK, CCC, PEPCO, Levi’s, 50 style, Hebe i Pasibus. Najważniejszym wydarzeniem było otwarcie w Galerii Młociny, flagowym projekcie EPP w Warszawie, pierwszego sklepu sieci Primark w Polsce. W pierwszym tygodniu po debiucie irlandzkiej marki odzieżowej warszawskie centrum odwiedziło ponad 200 tys. klientów. Jest to jeden z najwyższych wyników tygodniowych odwiedzin w historii Galerii Młociny. W tej samej lokalizacji miało też miejsce otwarcie pierwszego w kraju, multibrandowego salonu mody premium, internetowej marki Modivo. Pojawienie się sklepu, dostarczającego wyjątkowych doświadczeń zakupowych, wynikających z łączenia świata zakupów online i offline, jeszcze bardziej wyróżniło ofertę Galerii Młociny na handlowej mapie Warszawy.

– Po ponownym otwarciu centrów handlowych EPP w maju oraz stopniowym uruchamianiu biznesów naszych najemców, wyniki odwiedzalności i sprzedaży wzrastają z tygodnia na tydzień, stabilnie zbliżając się do ubiegłorocznych poziomów. Dodatkowo polska gospodarka po raz kolejny pokazuje swoją siłę na tle pozostałych państw Unii Europejskiej, co jest dobrym sygnałem także dla branży centrów handlowych. Dzięki wsparciu dla naszych najemców, które zaoferowaliśmy w tym roku w zamian za przedłużenie umów najmu, liczymy, że będziemy razem z nimi ciężko pracować nad zwiększaniem obrotów w centrach handlowych w nadchodzących miesiącach – powiedział Tomasz Trzósło, prezes zarządu EPP.

Wysokie standardy sanitarne

Zapewnianie klientom oraz pracownikom najemców centrów handlowych możliwie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa podczas robienia zakupów jest dla EPP priorytetem. Spółka dba o przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa oraz rekomendacji służb sanitarnych, prowadzi działania edukacyjne w tym zakresie oraz współpracuje z najemcami, aby wspólnie informować klientów o nowych zasadach bezpiecznych zakupów. 

Wśród szerokiej liczby rozwiązań wprowadzonych w centrach EPP można wymienić m.in. zwiększenie częstotliwości czyszczenia i dezynfekcji miejsc dotykanych przez klientów, udostępnianie licznych dyspenserów ze środkami dezynfekującymi oraz maseczek ochronnych, a także regularne komunikaty wizualne i głosowe, przypominające o stosowaniu się do wymogów. Po ponownym otwarciu obiektów handlowych 12,5 tys. wielorazowych maseczek ochronnych zostało bezpłatnie przekazanych klientom, pracownikom najemców oraz służbom porządkowym i ochronie w galeriach EPP.

Wsparcie lokalnej społeczności

Centra handlowe EPP, które są ważną częścią społeczności regionów, w których działają, w czasie epidemii niosą pomoc ich mieszkańcom i personelowi medycznemu. Z oddolnej inicjatywy pracowników galerii handlowych EPP dostarczono środki ochrony osobistej dla lokalnych szpitali oraz książki i gry dla seniorów, osób samotnych i przebywających w kwarantannie. Przekazano m.in. 17 tys. maseczek zakupionych od jednego z najemców firmy oraz sprzęt pochodzący z zasobów centrów i ich partnerów. Krakowski Park Handlowy Zakopianka, poprzez udział w akcji #property4heroes, zapewniał posiłki zespołom Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.