[KOMENTARZ] Bogusława Kalawska, LedLIVE: informowanie klienta stało się potrzebą nr 1

Od kilku miesięcy mierzymy się z nową sytuacją na rynku powstałą w wyniku ogłoszonej w marcu pandemii. Nowe światło pada również na sektor wielkoformatowych ekranów LED, które powszechnie postrzegane były jako jeden z kanałów przesyłu informacji handlowej – pisze w komentarzu dla redakcji Retailnet.pl / SCF News Bogusława Kalawska, Head of Sales & Business Development w firmie LedLIVE. 

Dodatkowo ekrany LED kojarzyły się z wielkim urządzeniem za witryną, bombardującym przechodnia ofertami. Coraz więcej nośników w nowych dla nas realiach pełni dodatkową funkcję społeczno – informacyjną. Ekrany LED wykorzystywane były przez lata jako wyłącznie kanał do przekazywania treści marketingowych. Trudno do tej pory było przekonać naszych klientów, którzy liczyli zysk z inwestycji, aby wykorzystywali ekrany LED również min. do budowania nastroju czy dekoracji. 

Pandemia sprawiła reset w podejściu do reklamy obrazkowej. Jesteśmy świadkami, gdzie jedna z najważniejszych potrzeb człowieka, poczucie bezpieczeństwa, przenosi się na całą globalną gospodarkę. Numerem 1 jest obecnie informowanie klienta, zapewnianie o jego bezpieczeństwie oraz pokazanie mu, że jesteśmy w tym razem. Do tego idealnie nadaje się wielkoformatowy ekran LED. Bezpiecznie i skutecznie dostarcza te informacje do odwiedzających. Możliwe jest to dzięki wysokiej jasności i kontraście ekranów LED, dzięki znacznym rozmiarom i centralnej lokalizacji.

Bezpieczeństwo i ekologia

Niezależnie od zmian, jakie następują nadal jednak “krzykliwość” nośników LED w bombardowaniu reklamami rodzi obostrzenia wielu centrów handlowych nt. takich instalacji. Nowe rozwiązania w dziedzinie technologii LED dają nowe możliwości, mowa o ekranach transparentnych LedLIGHT firmy LedLIVE. Ekrany LED dostały nową szansę. Z praktycznego punktu widzenia instalacja ekranu transparentnego w witrynie sklepu, nie zasłania tego co się za nią dzieje. Klient mimo wyświetlanego kontentu widzi, co sklep ma do zaoferowania w środku. Dochodzą do tego korzyści co do bezpieczeństwa. Za ekranem transparentnym można wychwycić niepokojące sytuacje, a w godzinach, gdy lokale są zamknięte ochronie łatwiej zauważyć sytuacje niebezpieczne. 

Ponadto ekrany LedLIGHT wpisują się w trendy ECO, do produkcji stosuje się znacznie mniej materiału, a pobór mocy jest nawet 3-krotnie mniejszy niż standardowe nośniki. Ekrany transparentne LedLIGHT nie zostały jednak stworzone z pragmatyzmu. Z chwilą ich wejścia na rynek, pojawiły się nowatorskie projekty, nietuzinkowe aranżacje. Przestały być nośnikiem reklamy, a stały się elementem wykorzystywanym przez projektantów nowych koncepcji. Coraz więcej powstaje miejsc, gdzie ekran transparentny LedLIGHT jest częścią tła, budowania nastroju. Wyświetlane są na nim lasy, wodospady, czy produkty same w sobie bez zbędnego tła (efekt 3D), tym samym klient nie jest atakowany na wejściu, a zachęcany do wejścia.

Wdrożenia LedLive w obiektach komercyjnych 

Ekrany LedLIGHT w 2015 roku zostały wprowadzone na rynek europejski przez firmę LedLIVE. W 2019 oraz 2020 r. firma zaprezentowała najnowsze rozwiązania na targach ISE w Amsterdamie i EuroShop w Dusseldorfie. W tegorocznej edycji SCF 2020 zaprezentowała w jednym miejscu całą gamę możliwości: najmniejszy piksel na rynku ekran LedLIGHT P1.9×3.8, LedLIGHT Flex ekran wyginany w łuk, opatentowaną lampę dekoracyjną LedLIGHT ALOW, czy kompaktowy samonośny LedLIGHT Poster. LedLIVE jest dostawcą wielkoformatowych ekranów LED w Polsce i na świecie od ponad 14 lat. Zajmuje się projektowaniem koncepcji, koordynacją projektów, instalacją, konfiguracją oraz serwisem nośników LED. Stale poszukuje i testuje nowe rozwiązania, które będą atrakcyjne dla odbiorcy i przyjazne dla obsługi. Nasze najnowsze instalacje to m.in CH Arkadia, CH Mokotów, Galeria Północna, Galeria Stara Ujeżdżalnia, Filharmonia Warmińsko-Mazurska czy Teatr Bagatela.

Autorką komentarza jest Bogusława Kalawska, Head of Sales & Business Development w firmie LedLIVE.