[WYWIAD]: Tomasz Mądrzyk, Galeria Tarnovia: okres po lockdownie był jednym z najlepszych pod względem rekomercjalizacji

W przypadku Galerii Tarnovia okres po lockdownie należał do jednych z najlepszych. W maju otworzyliśmy jedyny w okolicy sklep KappAhl, myjnię samochodową oraz sklep CCC w nowej lokalizacji i na większej powierzchni. W czerwcu po modernizacji i na powiększonej powierzchni otworzyliśmy również jedyny w mieście sklep New Yorker. Jeszcze na ten rok zaplanowane jest otwarcie sklepu Jysk – mówi w rozmowie z Retailnet Tomasz Mądrzyk, dyrektor Galerii Tarnovia

Jak w Państwa galerii wygląda footfall po lockdownie? Czy klienci chętnie wracają do centrów handlowych?

Tomasz Mądrzyk: Przyznam, że mieliśmy pewne obawy, jak będzie kształtował się footfall Galerii Tarnovia po lockdownie tym bardziej, że nie wszyscy najemcy otworzyli się od razu, jak np. biura podróży czy kino Cinema3D. Z początku odnotowywaliśmy ponad 20-proc. spadek, jednak z każdym miesiącem notujemy wzrost odwiedzalności. Wzrasta również zaufanie klientów do Galerii Tarnovia jako miejsca, które jest bezpieczne, i w którym zachowywane są wszelkie wymogi sanitarne zarówno w przestrzeni wspólnej, jak i w sklepach czy kinie.

Jakie pomysły ma zarząd galerii na odbudowanie odwiedzalności?

TM: Pomysłów mamy dużo, jednak ze względu na wymogi sanitarne nie wszystkie obecnie możemy zrealizować. Aby odbudować na nowo relacje z klientami, od października wprowadziliśmy program lojalnościowy online, który ma za zadanie zachęcić ich do robienia cyklicznych zakupów w naszym centrum. Jest to w obecnej chwili bardzo ważny czynnik – wspieramy najemców poprzez działania mające na celu przyciągniecie klientów do obiektu. Przez cały październik prowadzimy też akcję „Nagrody za paragony”, która dodatkowo motywuje do zakupów i jest jednocześnie kampanią promocyjną wprowadzanego programu lojalnościowego. Aby dodatkowo podkreślić obecność galerii na lokalnym rynku współpracujemy z instytucjami, szkołami i klubami sportowymi. Już czwarty rok z rzędu współpracujemy z Unią Tarnów Spółką Żużlową – Galeria Tarnovia jest mocno widoczna podczas każdego meczu zarówno na stadionie, jak i mediach lokalnych oraz ogólnopolskich. Organizujemy cyklicznie Kiermasz Płyt Winylowych, który już na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń galerii i zyskał sporą grupę stałych bywalców.

Galeria Tarnovia jest mocno obecna także w social mediach. Jak prowadzić skuteczną komunikację za pomocą tych narzędzi?

TM: Organizujemy liczne konkursy z nagrodami na profilu Facebook galerii, w których do wygrania są nagrody od najemców lub bilety do kina. Zwiększyliśmy liczbę kampanii promocyjnych najemców zarówno na profilu Facebook, jak i Instagramie. Sądzę, że na ten moment są to najbardziej efektywne akcje budujące zarówno wizerunek Galerii Tarnovia w oczach klientów, jak i ich lojalność względem galerii. To jest dla nas najcenniejsze i na tym powinniśmy się skupić. Przejście na szerszą komunikację online z klientami oraz digitalizacja działań marketingowych, to część strategii C-RTM przyjętej przez nasz zespół, a rozwijanej przez CREAM Property Advisors.

Jak przebiega proces rekomercjalizacji obiektu? Czy najemcy są gotowi do współpracy?

TM: W przypadku Galerii Tarnovia okres po lockdownie należał do jednych z najlepszych. W maju otworzyliśmy jedyny w okolicy sklep KappAhl, myjnię samochodową oraz sklep CCC w nowej lokalizacji i na większej powierzchni. W czerwcu po modernizacji i na powiększonej powierzchni otworzyliśmy również jedyny w mieście sklep New Yorker. Jeszcze na ten rok zaplanowane jest otwarcie sklepu Jysk. Obecnie ważną kwestią również dla nas jest rozbudowanie strefy foodcourt, co nie jest łatwe, ponieważ gastronomia mocno ucierpiała i teraz potrzebuje trochę czasu, aby wrócić do sytuacji z przed pandemii. Na pewno nie sprzyja temu obecna sytuacja i najemcy bardzo ostrożnie podchodzą do podejmowania tak istotnych decyzji.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz