RTV Euro AGD podsumowuje 30 lat na polskim rynku

Firma RTV Euro AGD powstała w 1990 r. i konsekwentnie buduje swoją pozycję, wdrażając innowacyjne rozwiązania obsługowe i technologiczne. Od 15 lat działa w modelu omnichannel, rozwijając sieć sklepów stacjonarnych, 2 sklepy internetowe oraz sprzedaż telefoniczną przez własne call center.

RTV Euro AGD to polska firma, która rozpoczęła swoją działalność na początku lat 90. Pierwszy sklep sieci znajdował się w Warszawie przy ul. Grójeckiej. Już wówczas oprócz sprzętu gospodarstwa domowego, Euro oferowało także darmową dostawę zakupionych produktów do domu klienta, wyznaczając na rynku nowe standardy obsługi. 

Ogólnopolska ekspansja

W 1995 roku firma rozpoczęła ogólnokrajową ekspansję i zaczęła lokować swoje sklepy w centrach handlowych. Od kilku lat Euro wprowadza w swoich placówkach stacjonarnych nowoczesne rozwiązania obsługowe – doradcy wyposażani są w tablety czy łączność bezprzewodową, która miała swój debiut w nowym koncepcie sklepu Euro w Galerii Młociny. Z jubileuszowym rokiem 30-lecia zbiegnie się uruchomienie trzysetnego salonu RTV Euro AGD, co najlepiej świadczy o dynamicznym rozwoju. Przez 30 lat z małej firmy działającej wyłącznie w Warszawie, przekształciła się w ogólnopolską sieć, zatrudniającą 7000 pracowników.

– Przez 3 dekady naszej działalności wprowadzaliśmy na rynek najnowocześniejsze produkty i największe światowe marki, które często polski debiut miały w naszych sklepach. Ale nowoczesny styl życia i wyzwania codzienności powodują, że klienci oczekują nie tylko dobrego produktu. Potrzebują wsparcia w procesie zakupowym, które pozwoli im zaoszczędzić czas i ograniczyć do minimum wszelkie formalności – stwierdza Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV Euro AGD. – Od początku stawialiśmy na innowacyjne rozwiązania okołosprzedażowe. Dziś usługi są naszym wyróżnikiem. Jako jedyni na rynku dostarczamy duże AGD do domu klienta, montujemy i odbieramy zużyty sprzęt podczas jednej wizyty, jako pierwsi w naszym segmencie wyposażyliśmy dostawców w terminale płatnicze, dając możliwość płatności przy odbiorze sprzętu w domu. Wprowadziliśmy finansowanie ratalne z zeroratami, które wymaga minimum formalności i minimum czasu (aż 98 proc. decyzji kredytowych zapada w czasie do 2 minut). Od niedawna mamy w swojej ofercie także rozwiązanie, pozwalające klientom na elastyczny dobór wysokości rat, zależny od ich preferencji i potrzeb – dodaje.

Internet zmienia polski rynek

Dostęp do internetu, a później także do zakupów w sieci, wpłynął na zmiany w zachowaniach i preferencjach konsumenckich. Nowoczesne firmy rozpoczęły ekspansję online. RTV Euro AGD już w 2005 roku wdrożyło strategię wielokanałowego dotarcia do konsumenta i uruchomiło Euro.com.pl – sklep online z elektroniką użytkową i AGD, który jest nr 1 na polskim rynku (według danych Alexa).

 – Moment, w którym zdecydowaliśmy się na zmianę modelu działania na omnichannel, był dla firmy przełomowy. W 2005 roku polski rynek e-commerce dopiero się kształtował i charakteryzowała go bardzo duża rotacja: co drugi sklep online istniał na rynku krócej niż rok. Przetrwały tylko te, które potrafiły stworzyć atrakcyjną ofertę, postawiły na rozwój i wdrażanie technologicznych innowacji. My natychmiast po uruchomieniu sklepu zaczęliśmy pracować nad nowymi rozwiązaniami i już w 2006 roku wprowadziliśmy np. usługę click & collect – dodaje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV Euro AGD. – Obecnie świat online i offline coraz bardziej się przenikają, nowoczesny klient chciałby mieć dostęp do zakupów najszybciej jak to możliwe. Popularyzacja smartfonów powoduje, że błyskawicznie rośnie też zainteresowanie m-commerce, z tego względu optymalizacja serwisu mobilnego to ważny kierunek naszych działań. W 2018 roku jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie wdrożyliśmy technologię AMP w naszym serwisie mobilnym, dzięki której nasza strona jest jedną z najszybszych w Europie – dodaje.

 Dbałość o jutro

RTV Euro AGD jest firmą, dla której równie ważne jak nowe projekty biznesowe, są także działania z zakresu odpowiedzialności społecznej. Dotyczy to aktywności charytatywnych, pomagających rozwiązywać ważne problemy społeczne, jak i działań wspierających ochronę środowiska.  

– Dobrym przykładem naszych działań może być logistyka, w której systematycznie wymieniamy flotę samochodową na bardziej ekologiczną, a dla naszych dostawców przeprowadzamy szkolenia z eco drivingu – mówi Ilona Federowicz, Menedżer ds. Relacji Zewnętrznych, RTV Euro AGD. – Wdrożyliśmy także system TMS, pozwalający kierowcom na efektywniejsze planowanie tras, szybsze dostarczanie produktów do klientów i jednocześnie znaczne zmniejszenie emisji CO2. Jedynie w tym roku dzięki TMS ograniczymy emisję dwutlenku węgla o 1000 ton. To tylko przykłady działań, które w naszej firmie są częścią dużego projektu, nad którym pracuje interdyscyplinarny zespół pasjonatów, poszukujących proekologicznych rozwiązań dla wszystkich obszarów biznesowych – podsumowuje Ilona Federowicz.