Program Forum

26 września 2017

18.00 – 22.00

Welcome Mixer (zapraszamy wszystkich uczestników Forum)

Bierhalle Hala Koszyki
ul. Koszykowa 65, 00-001 Warszawa

27 września 2017

08.00

Rejestracja uczestników

09.10

Oficjalne otwarcie Shopping Center Forum 2017 CEE Edition

Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com

09.15

Kamienie milowe 2016/2017: perspektywa rynku centrów handlowych w Polsce

Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny, retailnet.pl, Shopping Center Poland Magazine

09.30

Jak globalny jest rynek powierzchni handlowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – warunki ekspansji sieci handlowych

  • środkowoeuropejski rynek centrów handlowych po globalnym kryzysie ekonomicznym
  • dominujące kierunki ekspansji sieci handlowych w regionie CEE
  • rynkowe i formalno-prawne uwarunkowania wejścia nowych marek
  • perspektywy ekspansji polskich sieci handlowych

Panel z udziałem inwestorów, deweloperów i najemców.

Prezentacja: Agata Czarnecka, Associate Director, Research & Consultancy, CBRE

Moderator: Lukas Schwarz, Head of Shopping Center Services, Austria, CBRE

10.30

Rynek czeski: stabilność i potencjał

  • dlaczego oraz w jakich lokalizacjach warto rozwijać sprzedaż w Czechach?
  • bieżące trendy rynkowe
  • oczekiwania czeskich konsumentów

Prezentacja: Veronika Tebichová, Head of Shopping Center Leasing, CBRE Czech Republic

11.00

Rynek rumuński: Nowa społeczna rola centrów handlowych

  • lokalne społeczności i ich potrzeby
  • marketing i warunki najmu
  • cele i rezultaty: perspektywa czasowa

Prezentacja: Luiza Moraru, Head of Retail and Asset Services, CBRE Romania

11.30

Rynek centrów handlowych na Słowacji

  • dominujące formaty handlowe
  • atrakcyjność słowackiego rynku dla najemców regionu CEE
  • wskaźniki rynkowe i kierunki rozwoju

Prezentacja: Peter Pohanka, Associate Director – Head of Retail Leasing, CBRE Slovakia

12.00

Oferta rozrywkowa w centrach handlowych przyszłości. Jak to robią najlepsi – wiodące przykłady realizacji

  • rola oferty rozrywkowej w strategii rynkowej centrum
  • jak należy planować przestrzeń i ofertę rozrywkową w centrum handlowym
  • przykłady najlepszych rozwiązań w Polsce i na świecie

Panel z udziałem:

  • Tomasz Jagiełło , Managing Director, Helios SA
  • Gaston Gaitan, Leisure Consultant, theleisureway

Moderator: Marta Machus – Burek, Director, Retail Advisory Services, Retail Agency, Colliers International Poland

12.45

Asset Management w dobie rosnącej konkurencji: strategiczne i operacyjne wyzwania w obszarze rynku centrów handlowych

  • co zmieniać aby ciągle być atrakcyjnym miejscem dla najemców i klientów
  • jak najlepiej przygotować się na nadejście konkurencji
  • na co może liczyć właściciel w przypadku powierzenia projektu firmie zewnętrznej
Moderator: Grzegorz Mroczek, Wiceprezes Zarządu, CREAM

13.30

Centrum handlowe jako integrator przestrzeni miejskiej

  • rola centrów handlowych w tworzeniu centrów miast
  • otwarte centrum, czyli jak rozszerzyć obszar oddziaływania projektów handlowych
  • hub komunikacyjny, jako jeden ze strategicznych kierunków ewolucji centrów handlowych

Prezentacja : Szymon Mińczuk, Commercial Leasing Team Manager, Echo Investment
Panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli sieci handlowych.

14.15

Rynek centrów handlowych w przestrzeni społecznej
Case studies: programy Karty Dużej Rodziny i Siemacha Spot

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • przedstawiciel kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
  • Joanna Krupska, Prezes Zarządu, Związek Dużych Rodzin
  • przedstawiciel Martes Sport
  • Małgorzata Słowik, Leasing Director, Multi Poland
  • przedstawiciel Gemini Holding

Moderator: Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com

19.00 – 01.00

After Party (zapraszamy uczestników VIP)

Club Mirage
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa

Gwiazda wieczoru: Margaret

28 września 2017

08.00

Rejestracja

10.00

Nadchodzi pokolenie „Z”, czyli czas redefinicji modeli centrów handlowych

  • potencjał zakupowy, czyli 44 mld USD w rękach nastolatków
  • nowe zwyczaje zakupowe, czyli jak wygrać ze smartfonem
  • jak przyciągnąć do galerii handlowych pokolenie „sto procent omnichannel”
  • nowe kanały komunikacji z generacją Z

Prezentacja: Andrew Phipps, EMEA Head of Retail Research, CBRE

Panel dyskusyjny z udziałem ekspertów CBRE oraz przedstawicieli zarządów sieci handlowych

10.45

Emocje na zakupach. Nowe narzędzie neuro zamknięte w smartfonie

  • człowiek na zakupach, czyli jak w procesie zakupowym Homo Sapiens zmienia się w Emo Sapiens a gorące emocje zastępują chłodne kalkulacje
  • badania neuronaukowe umożliwiają dotarcie do prawdziwych doświadczeń emocjonalnych, a nie tylko zracjonalizowanych deklaracji kupujących
  • przełomowa technologia IMPLICIT pozwala odkryć prawdziwe emocje, stojące za decyzją kupującego
  • case studies, obrazujące działanie neuronauki w praktyce w kontekście branży retail

Prezentacja: Prof. Rafał Ohme, Neurohm

11.30

Jak uruchomić omnichannel i zoptymalizować procesy magazynowe w retailu.

Case studies: Greenpoint, Bureau Vallee, Natura Brasil

  • omnichannel – konieczność czy przemijający trend: wnioski z badania „Przyszłość zakupów”
  • efektywna realizacja procesów sprzedażowych i posprzedażowych
  • automatyzacja procesów magazynowych

Prezentacja: Witold Podgórski, Product Manager, Comarch

12.15

Koniec centrum handlowego jakie znamy. Dokąd prowadzi nowa formuła?

  • trendy w myśleniu o nowoczesnych centrach handlowych: z czego wynikają, dokąd prowadzą?
  • jaką rolę odgrywa design i sztuka?
  • w poszukiwaniu nowej definicji centrum handlowego

Prezentacja: Robert Pełka, Prezes Zarządu, Marro
Panel dyskusyjny z udziałem m.in.: przedstawiciel sieci handlowej, architektów i specjalistów od nowych technologii

13.00

Podwojony zysk: nowe narzędzia zarządzania powierzchnią handlową

  • właściwe decyzje, czyli działanie w oparciu o pełne dane
  • efektywne zatowarowanie jako cel strategiczny
  • case studies

Prezentacja: Łukasz Aranowski, Członek Zarządu oraz Jakub Folczak, New Business Director, Opcja.pl
Panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli sieci handlowych

13.45

BlackBox – jedyny system pozyskujący i analizujący dane o sprzedaży, czyli absolutny MUST HAVE dla każdego zarządcy centrum handlowego

  • analiza sprzedaży możliwa w każdym momencie, dzięki bieżącym danym przekazywanym on –line,
  • pozyskiwanie kluczowych danych – istota prowadzenia biznesu,
  • podstawowe funkcje i zalety unikalnego systemu BIS wspomagającego procesy zarządzania,
  • case studies: Centrum Handlowe Manufaktura Łódź, Centrum Handlowe Posnania w Poznaniu.

Prezentacja: Piotr Naszkowski, Członek Zarządu IPP Sp. z o.o./ Dyrektor Pionu Systemów Teleinformatycznych

Moderator: Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com

14.30

Centra Handlowe w dobie rewolucji technologicznej.
Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Prof. Rafał Ohme, Neurohm
  • Witold Podgórski, Product Manager, Comarch
  • Robert Pełka, Prezes Zarządu, Marro
  • Łukasz Aranowski, Członek Zarządu oraz Jakub Folczak, New Business Director, Opcja.pl
  • Piotr Naszkowski, Członek Zarządu IPP Sp. z o.o./ Dyrektor Pionu Systemów Teleinformatycznych

Moderator: Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com