Program Forum

26 września 2017

19.00 – 23.00

Welcome Mixer (zapraszamy wszystkich uczestników Forum)

Bierhalle Hala Koszyki
ul. Koszykowa 65, 00-001 Warszawa

27 września 2017

08.00

Rejestracja uczestników

09.25

Oficjalne otwarcie Shopping Center Forum 2017 CEE Edition

Wojciech Wojnowski, Redaktor naczelny, Retailnet.pl, Shopping Center Poland
Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com

09.30

Jak globalny jest rynek powierzchni handlowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – warunki ekspansji sieci handlowych

  • środkowoeuropejski rynek centrów handlowych po globalnym kryzysie ekonomicznym
  • dominujące kierunki ekspansji sieci handlowych w regionie CEE
  • rynkowe i formalno-prawne uwarunkowania wejścia nowych marek
  • perspektywy ekspansji polskich sieci handlowych

Prezentacja: Agata Czarnecka, Associate Director, Research & Consultancy, CBRE

Panel z udziałem:

  • Agata Czarnecka, Associate Director, Research & Consultancy, CBRE
  • Feda Kovacevic, Head of Real Estate, Palmers
  • Anna Duchnowska, Director Asset Management, Invesco
  • Anita Csörgő, Head of Retail HU, CBRE
  • Sebastian Lenard, International Expansion Manager, Kazar

Moderator: Magdalena Frątczak, Head of Retail, CBRE.

10.30

Rynek czeski: stabilność i potencjał

  • dlaczego oraz w jakich lokalizacjach warto rozwijać sprzedaż w Czechach?
  • bieżące trendy rynkowe
  • oczekiwania czeskich konsumentów

Prezentacja: Veronika Tebichová, Head of Shopping Center Leasing, CBRE Czech Republic

10.50

Rumuński rynek stoi otworem przed najemcami

  • nowe marki i najemcy na rumuńskim rynku
  • przebudowa istniejących obiektów handlowych
  • zrozumieć rumuńskich konsumentów

Prezentacja: Carmen Ravon, Head of Retail Leasing, CBRE Romania

11.10

Rynek centrów handlowych na Słowacji

  • dominujące formaty handlowe
  • atrakcyjność słowackiego rynku dla najemców regionu CEE
  • wskaźniki rynkowe i kierunki rozwoju

Prezentacja: Peter Pohanka, Associate Director – Head of Retail Leasing, CBRE Slovakia

11.30

Rynek powierzchni handlowych na Węgrzech

  • wyższe pensje i rosnący ruch turystyczny wpływają na poziom konsumpcji
  • nowi właściciele centrów handlowych, nowe możliwości rynkowe
  • rozwój rynku handlowego poza Budapesztem

Prezentacja: Anita Csörgő, Head of Retail, CBRE Hungary

11.50

Rola rozrywki i rekreacji w budowaniu pozycji rynkowej centrum handlowego

Prezentacja: Marta Machus – Burek, Director, Retail Advisory Services, Retail Agency, Colliers International Poland

I część panelu z udziałem ekspertów rynku nieruchomości oraz najemców z sektora rozrywki

  • wzrost znaczenia rozrywki i rekreacji w strategii rynkowej centrów handlowych
  • zmiana preferencji konsumentów oraz ich odpowiedź na ofertę rozrywkową w obiektach handlowych
  • najpopularniejsze rodzaje rozrywki w centrach handlowych w Polsce i zagranicą

Paneliści:

  • Gastón Gaitán, Leisure Consultant, theleisureway
  • Agnieszka Kowalewska, Shopping Center Research Manager, IQS
  • Tomasz Jagiełło, Prezes Zarządu, Helios

II część panelu z udziałem właścicieli centrów handlowych

  • potrzeba wypełnienia GLA czy strategiczna decyzja o kreowaniu unikalnego USP centrum – powody wdrażania stref rozrywki w centrach handlowych
  • analiza kosztów i zwrotu z inwestycji w rozrywkę i rekreację w obiektach handlowych
  • bariery w rozszerzaniu oferty rozrywkowej centrum: rynkowe, techniczne, finansowe

Paneliści:

  • Ronan Martin, Expansion and Shopping Malls Director / Vice President, Carrefour Polska
  • Yoram Reshef, Dyrektor Generalny, Blue City
  • Jolanta Wawrzyszuk, COO, Atrium Poland Real Estate Management

Moderator: Marta Machus – Burek, Director, Retail Advisory Services, Retail Agency, Colliers International

13.05

Asset Management w dobie rosnącej konkurencji: strategiczne i operacyjne wyzwania w obszarze rynku centrów handlowych

  • co zmieniać aby ciągle być atrakcyjnym miejscem dla najemców i klientów
  • jak najlepiej przygotować się na nadejście konkurencji
  • na co może liczyć właściciel w przypadku powierzenia projektu firmie zewnętrznej

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzający, Gemini Holding
  • Anna Thomas, Dyrektor Galerii Handlowej Madison
  • Marek Noetzel, Retail Director, Rockastle Poland
Moderator: Grzegorz Mroczek, Wiceprezes Zarządu, CREAM

13.50

Centrum handlowe jako integrator przestrzeni miejskiej

  • rola centrów handlowych w tworzeniu miejsc spotkań i codziennych kontaktów lokalnych społeczności
  • otwarte centrum, czyli jak rozszerzyć obszar oddziaływania projektów handlowych
  • hub komunikacyjny, jako jeden ze strategicznych kierunków ewolucji centrów handlowych

Prezentacja : Szymon Mińczuk, Commercial Leasing Team Manager, Echo Investment

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Anna Wysocka – Head of Retail JLL
  • Lucyna Śliż – Head of Retail C&W
  • Jarosław Tutaj – Head of Retail Savills
  • Tomasz Nowakowski – Leasing Manager ECE

14.35

Rynek centrów handlowych w przestrzeni społecznej
Case studies: programy Karty Dużej Rodziny i SIEMACHA Spot

Karta Dużej Rodziny jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesowej oraz skuteczne narzędzie budowania zasięgu sieci handlowej

Prezentacja: Paweł Borządek, Doradca Zarządu, Związek Dużych Rodzin

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Paweł Borządek, Doradca Zarządu, Związek Dużych Rodzin
  • Mecenas Marcin Gąsiorek, Pełnomocnik Zarządu Martes Sport
  • Małgorzata Słowik, Leasing Director, Multi Poland
  • Anna Litwora, Wiceprzewodnicząca Zarządu, Stowarzyszenie SIEMACHA

Moderator: Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com

19.00 – 01.00

After Party (zapraszamy uczestników VIP)

Club Mirage
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa

Gwiazda wieczoru: Margaret

28 września 2017

08.00

Rejestracja

10.00

Nadchodzi pokolenie „Z”, czyli czas redefinicji modeli centrów handlowych

  • potencjał zakupowy, czyli 44 mld USD w rękach nastolatków
  • nowe zwyczaje zakupowe, czyli jak wygrać ze smartfonem
  • jak przyciągnąć do galerii handlowych pokolenie „sto procent omnichannel”
  • nowe kanały komunikacji z generacją Z

Prezentacja: Andrew Phipps, EMEA Head of Retail Research, CBRE

10.45

Następna generacja centrów handlowych: dominujące wektory zmian

  • innowacyjne rozwiązania wpływające na komfort zakupów i Customer Experience
  • rewolucja technologiczna i architektoniczna w galeriach handlowych
  • case study wiodących projektów

Prezentacja: Mark Gurney – Dyrektor Concept Studio Unibail-Rodamco France

11.25

Emocje na zakupach. Nowe narzędzie neuro zamknięte w smartfonie

  • człowiek na zakupach, czyli jak w procesie zakupowym Homo Sapiens zmienia się w Emo Sapiens a gorące emocje zastępują chłodne kalkulacje
  • badania neuronaukowe umożliwiają dotarcie do prawdziwych doświadczeń emocjonalnych, a nie tylko zracjonalizowanych deklaracji kupujących
  • przełomowa technologia IMPLICIT pozwala odkryć prawdziwe emocje, stojące za decyzją kupującego
  • case studies, obrazujące działanie neuronauki w praktyce w kontekście branży retail

Prezentacja: Prof. Rafał Ohme, Neurohm

12.10

Jak uruchomić omnichannel i zoptymalizować procesy magazynowe w retailu.

Case studies: Greenpoint, Bureau Vallee, Natura Brasil

  • omnichannel – konieczność czy przemijający trend: wnioski z badania „Przyszłość zakupów”
  • efektywna realizacja procesów sprzedażowych i posprzedażowych
  • automatyzacja procesów magazynowych

Prezentacja: Witold Podgórski, Product Manager, Comarch

12.55

Koniec centrum handlowego jakie znamy. Dokąd prowadzi nowa formuła?

  • trendy w myśleniu o nowoczesnych centrach handlowych: z czego wynikają, dokąd prowadzą?
  • jaką rolę odgrywa design i sztuka?
  • w poszukiwaniu nowej definicji centrum handlowego

Prezentacja: Magda Garncarek, Empty Room

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Agnieszka Nowak, Galeria Północna General Director, GTC
  • Maja Ganszyniec, strateg dizajnu, projektantka Studio Ganszyniec
  • Filip Kowalik, założyciel i wydawca serwisu Miasto2077.pl

Moderator: Robert Pełka, Prezes Zarządu Marro

13.40

BlackBox – jedyny system pozyskujący i analizujący dane o sprzedaży, czyli absolutny MUST HAVE dla każdego zarządcy centrum handlowego

  • analiza sprzedaży możliwa w każdym momencie, dzięki bieżącym danym przekazywanym on –line,
  • pozyskiwanie kluczowych danych – istota prowadzenia biznesu,
  • podstawowe funkcje i zalety unikalnego systemu BIS wspomagającego procesy zarządzania,
  • case studies: Centrum Handlowe Manufaktura Łódź, Centrum Handlowe Posnania w Poznaniu.

Prezentacja: Piotr Naszkowski, Członek Zarządu IPP/ Dyrektor Pionu Systemów Teleinformatycznych              

Bartosz Mateja, Prezes Zarządu, Prografix

Panel dyskusyjny z udziałem:

  • Sławomir Murawski, dyrektor Apsys LAB, dyrektor Manufaktury
  • Piotr Naszkowski, Członek Zarządu IPP/Dyrektor Pionu Systemów Teleinformatycznych
  • Bartosz Mateja, Prezes Zarządu, Prografix
  • Monika Idźkowska, Senior Asset Manager, Balmain Asset Management

Moderator: Radosław Rybiński, Dyrektor Zarządzający, Evigo.com