Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Neinver: 14. procentowy wzrost obrotów na 5. urodziny FACTORY Gliwice

FACTORY Gliwice, najmłodsze centrum outletowe w Polsce, kończy właśnie 5 lat, z rosnącymi obrotami i coraz większą grupą klientów. W minionym roku do oferty śląskiego outletu dołączyły nowe światowe marki.

Najmłodszy outlet w Polsce został oficjalnie otwarty 27 marca 2019 roku jako Silesia Outlet. Nazwę na FACTORY Gliwice zmienił rok później, oficjalnie dołączając do największej i najlepiej rozpoznawalnej marki centrów tego profilu w kraju. W pierwszym tygodniu funkcjonowania na zakupy przyjechało do niego ponad 100 tysięcy klientów.

„FACTORY Gliwice z powodzeniem rozwija ofertę zakupową, jak również pakiet usług dodatkowych, dbając o jak najlepsze doświadczenia zakupowe oraz powodzenie biznesowe partnerów NEINVER, prowadzących salony outletowe w obiekcie. W minionym roku odnotowaliśmy 14 -procentowy wzrost obrotów, natomiast o 7,4 procent zwiększyła się liczba klientów. W ostatnim roku do portfolio najemców dołączyły United Colors of Benetton, Change Lingerie i So!Coffe To dla nas najlepszy dowód, że przez te 5 lat, mimo zawirowań branży związanych z pandemią, zmierzamy w bardzo dobrym kierunku”– mówi Małgorzata Pastuszka, dyrektor FACTORY Gliwice w NEINVER.

W zasięgu oddziaływania śląskiego outletu FACTORY mieszka ponad 6,5 mln klientów. Dzięki położeniu w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch autostrad A1 i A4 oraz węzła Bojków, uznawanych za najbardziej uczęszczane szlaki komunikacyjne w Polsce, gośćmi outletu są mieszkańcy niemal całej aglomeracji. Na zakupy chętnie przyjeżdżają też Czesi. Centrum tworzy wspólną strefę zakupów z Auchan Gliwice i marketem budowlanym Leroy Merlin.

Bardzo mocna oferta

Portfolio najemców FACTORY Gliwice reprezentują lokalne i międzynarodowe marki niemal wszystkich kategorii – od mody damskiej (Monnari, Unisono), męskiej (Bytom, Vistula, Pierre Cardin, Lavard czy Lancerto) i mieszanej (United Colors of Benetton, Guess, Diverse, Volcano, Only), przez obuwie (Kazar, Venezia, Crocs, New Balance, Symbiosis) i akcesoria (Wittchen), po biżuterię (Apart), bieliznę (Change Lingerie, Bagatelle, Italian Fashion) i artykuły dla domu (Tefal, Dajar). Mocną stronę oferty stanowią marki sportowe i outdoorowe (adidas, Puma, Reebok, 4F, Intersport, Martes Sport, Alpine Pro, Regatta) oraz salony outletowe z dżinsem (Levi’s, Pepe Jeans, Lee, Wrangler, Cross Jeans). Wszystkie produkty są dostępne w stale obniżonych cenach od 30 do 70 procent, a podczas cyklicznych, dodatkowych akcji rabatowych jak „Jungle Night”, „Super Czwartki” czy „80’s Party” zyskują jeszcze dodatkowe obniżki od cen outletowych.

Na miejscu outletem kieruje 6-osobowy zespół NEINVER, wspierany przez menadżerów centrali firmy w Warszawie i Madrycie. W FACTORY Gliwice znalazło pracę blisko 400 osób. Wiele uwagi NEINVER poświęca wsparciu lokalnych najemców i sieci handlowych, prowadzących swoje sklepy w FACTORY Gliwice. To Retail Academy z cyklem szkoleń z zakresu zarządzania, stylizacji i profesjonalnej obsługi klienta, badania Tajemniczego Klienta czy konkursy dla najemców z atrakcyjnymi nagrodami finansowymi. Centrum jest zarządzane zgodnie z jak najlepszymi standardami zrównoważonego rozwoju. Posiada certyfikat Breeam in Use oceniający zarządzanie na poziomie Excellent i sam obiekt na poziomie Very Good, a także certyfikat dostępności AIS, Zero Waste oraz 100% Zielona Energia.

Oprócz szerokiej oferty marek, dla klientów przyjeżdżających na zakupy funkcjonują strefy wypoczynku z punktami ładowania urządzeń elektronicznych i naturalną roślinnością, plac zabaw dla dzieci oraz profesjonalnie wyposażone pokoje dla rodziców, umożliwiające nakarmienie i zadbanie o higienę najmłodszych. Na parkingu wyznaczono poszerzone miejsca dla aut należących do rodzin. Zamontowano ładowarkę do samochodów elektrycznych. Jest też punkt czerpania wody filtrowanej dla klientów. W ostatnim roku zadbano także o rozszerzenie stref zielonych wokół obiektu i łąkę kwietną. Od kilku lat funkcjonuje pasieka pszczół.

FACTORY Gliwice ma powierzchnię 12 tysięcy m.kw. i gromadzi 51 sklepów oraz punktów usługowych.

NEINVER – specjalista od outletów

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outletowymi i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników