Polska marka Dalia Lingerie podsumowuje działalność w czasie pandemii

Największym sukcesem marki Dalia Lingerie jest bez wątpienia zachowanie ciągłości sprzedaży i brak zwolnień pracowników. Po raz kolejny okazało się, że z dobrym zespołem, z którym związani jesteśmy od lat możemy wszystko. Cieszę się, że również marketingowo jesteśmy w dobrych rekach – mówi Sabina Mańka, jedna z projektantek marki Dalia Lingerie. W nadchodzącym roku Dalia Lingerie skupi się na ugruntowaniu swojej pozycji, poszerzy współprace influencerskie i rozwinie format video, testowany obecnie na Instagramie marki.

Dla marki Dalia Lingerie mijający rok był dla trudny głównie pod względem przymusu szybkiej reorganizacji pracy i zapewnienia  ciągłości wszystkim zatrudnionym – mówi Anna Janik z Agencji Korpo, kompleksowo obsługującej markę. – Dla nas, jako agencji odpowiedzialnej od kilku lat m.in. za komunikację i działania reklamowe w SM, 2020 był kreatywnym czasem szybkich reakcji i realizacji nowych planów, niekoniecznie zawartych w przyjętej strategii.

Reorganizacja pracy

Zamknięcie galerii handlowych było dużym ciosem dla marek, takich jak Dalia Lingerie, które większość swoich dochodów czerpią ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo moment, w którym wprowadzono obostrzenia, kazał postawić znak zapytania przed terminem wprowadzenia wiosennej kolekcji. W pierwszej kolejności marka musiała opracować nowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące na terenie firmy i zadbać o zdrowie swoich pracowników – praca w dotychczasowym zespole projektowym wymagała reorganizacji, część pracowników trafiła na kwarantannę lub opiekę związaną z wprowadzeniem nauczania zdalnego. Dodatkowo z dnia na dzień pozyskanie materiałów do nowej kolekcji  stało się niemożliwe.

Najważniejsi są ludzie

Szybka reakcja, znalezienie alternatywnych dostawców i determinacja wszystkich pracowników sprawiły, że kolekcja pojawiła się z niewielkim opóźnieniem. Dzięki szwalni zlokalizowanej na miejscu, w siedzibie firmy w Makowie Podhalańskim, do oferty trafiły również maseczki ochronne – towar deficytowy w tamtym momencie. Do ich produkcji marka wykorzystała pozostałości materiałów z poprzednich kolekcji.

Sesja zdjęciowa w czasach pandemii

Sesja zdjęciowa wiosennej kolekcji zorganizowana przez Agnecję Korpo odbyła się w plenerze.

– Minimalna liczba osób na planie i maksymalne wykorzystanie najbliższej przestrzeni, jaką dysponowaliśmy na tamten moment, przełożyły się na duże zainteresowanie ze strony fanów marki w SM  – mów Inga Tomala, CEO Agnecji Korpo obsługującej markę Dalia Lingerie. Sesja zdjęciowa jesiennej kolekcji odbyła się bez większych przeszkód. Agencja zorganizowała ją w momencie poluźnienia obostrzeń, a do współpracy zaproszono Killę Rioję oraz fotografa Adama Cekierę.

Zmiana działań sprzedażowych

Dotychczasowa sprzedaż skupiona głównie wokół salonów stacjonarnych, ustąpiła działaniom reklamowym w Google AdWords oraz w SM, wspomaganym przez agencję. Nietypowym jak dotąd ruchem podjętym przez markę było wprowadzenie rabatu w wys. 20% już na starcie wiosennej kolekcji.  Z kolei w grudniu przed ponownym zamknięciem galerii, priorytetowo potraktowano salony stacjonarne – wyprzedaż odbywała się tylko tam.  Dopiero po zamknięciu sklepów przeniesiono ją do sklepu on-line marki. W 2020 roku marka zwiększyła swoje przychody w sklepie on-line o 1/3. Najlepszymi miesiącami pod względem sprzedaży w minionym roku – mimo pandemii i wprowadzonego lockdownu – był kwiecień (marka osiągnęła o 131% więcej przychodu, niż w tym samym okresie w 2019 roku) oraz listopad (większy przychód o 61%).

Budżet reklamowy marki nie zwiększył się w 2020 roku, ale reklamy były efektywniejsze dzięki skonfigurowaniu i podpięciu katalogu produktów. Branża bieliźniana nie jest łatwa pod tym względem, produkty są odrzucane, a kreacje reklamowe wstrzymywane, co wymaga częstych kontaktów z Supportem Facebooka i Instagrama.

Współpraca cross marketingowa

W okresie przedświątecznym Dalia Lingerie podjęła współpracę cross marketingową m.in. z polską marką Affect Cosmetics, co miało wymiar z jednej strony wizerunkowy, a z drugiej sprzedażowy. Dwie polskie marki niebędące bezpośrednią konkurencją wsparły wzajemnie swoją sprzedaż.

– Konkurs, który zorganizowaliśmy na profilu IG @dalialingerie był ciekawą propozycją dla fanów, których nagrodziliśmy m.in. bonami na bieliznę oraz na profesjonalne kosmetyki, czyli prezentami idealnymi na Święta. Z drugiej strony zależało nam na poszerzeni zasięgu działania i dotarciu z ofertą do nowych  potencjalnych klientek – mówi Anna Janik z Agnecji Korpo.  – Uzyskaliśmy to dzięki komunikacji na profilach marki Affect, która informowała swoich fanów o konkursie. Dodatkowo na IG naszego klienta przeprowadziliśmy rozmowę live z wizażystką marki Affect  oraz wprowadziliśmy wzajemne rabatowanie: 20% dla naszych klientek na zakupy kosmetyków oraz 20% dla klientek marki Affect na bieliznę zakupioną na dalia.pl.

Komunikacja w czasach pandemii

Narodowa kwarantanna i związane z nią późniejsze obostrzenia sanitarne pociągnęły za sobą również zmiany w komunikacji marki. Agencja zintensyfikowała komunikaty mówiące o polskiej produkcji (w odniesieniu chociażby do #wspieramwkryzysie) oraz rozpoczęła cykl wpisów na blogu shapemeup.pl poświęconych aktualnym na czas pandemii problemom – wspierania odporności, zdrowia psychicznego i sposobom na to, jak przetrwać trudny czas. Agencja przygotowała także kolejny numer magazynu ShapeMeUp, łączącego tematy lifestylowe z katalogiem produktowym, dystrybuowanego w salonach oraz dostępnego w wersji on-line na blogu.

Lajwy w SM i współprace influencerskie

Marka zaprosiła do współpracy specjalistów z różnych dziedzin – Katarzynę Zarembę – trenerkę, Dominikę Ustowską – jedyną w Polsce certyfikowaną terapeutkę Body Talk, dziennikarkę Aleksandrę Kisiel, popularnego szefa kuchni Mateusza Kręcinę, aktorkę Ize Kapias, Joannę Sendecką –modelkę, Marcelinę Ziętek – gwiazdę serialu 19+, czy trenerkę edukacyjną Katarzynę Skolimowską, a tematykę poruszaną na blogu przełożono także na rozmowy live na Instagramie @dalialingerie. Dodatkowo kontynuowano współprace z influencerami, m.in. autorkami bloga Miski Dwie, Stanikomanią czy Justyną Czajką – modelka plus size.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych