Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

AmRest stracił jedną czwartą przychodów

Jak wynika ze wstępnych danych przedstawionych przez AmRest, sprzedaż Grupy spadła w IV kwartale 2020 roku o 24,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.

Wstępna sprzedaż Grupy w czwartym kwartale 2020 roku wyniosła 397,5 mln EUR, co oznacza spadek o 24,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz spadek o 9,9 proc. w porównaniu z poziomem z trzeciego kwartału 2020. Wstępna sprzedaż za rok 2020 wyniosła 1,522,9 mln EUR i była 22,4 proc. niższa niż w roku 2019 – tak wynika z danych opublikowanych przez AmRest i cytowanych przez Biznes PAP.

– AmRest dobrze przygotował się do drugiej fali pandemii i ponownego pojawienia się ograniczeń. (…) Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90 proc. naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny – komentuje Mark Chandler, CEO AmRest.

R E K L A M A

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w czwartym kwartale 2020 r. 78,8 proc. Dla porównania w trzecim kwartale 2020 roku wyniósł on 86,6 proc.

Sprzedaż AmRest na poszczególnych rynkach

Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w IV kwartale 2020 171,6 mln EUR, co stanowi spadek o 26,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 i o 13,6 proc. w stosunku do III kwartału 2020. Wynik za cały rok 2020 wyniósł 685,5 mln EUR i był o 18,3 proc. niższy niż przed rokiem.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w IV kwartale 2020 38,3 mln EUR i były o 31,3 proc. niższe niż przed rokiem i o 10,6 proc. niższe niż w poprzednim kwartale. Sprzedaż za cały rok wyniosła 152,5 mln EUR, czyli 26,2 proc. mniej niż w roku 2019.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia kształtowała się na poziomie 158,2 mln EUR i była o 24,8 proc. niższa niż przed rokiem oraz 5,4 proc. niższa niż w III kwartale 2020. W ujęciu całorocznym sprzedaż wyniosła 582,8 mln EUR, spadając o 26,8 proc. w porównaniu z rokiem 2019.