Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Marki jubilerskie inwestują w Gemini Park Bielsko-Biała

Segment biżuterii i dodatków bielskiej galerii zyskuje jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek jubilerskich w Polsce. Dwie inne marki też inwestują.

Gemini Park Bielsko-Biała rozwija ofertę handlową. Tenant mix centrum handlowego zasilił właśnie kolejny doskonale znany brand. W miejsce działającego przez lata salonu marki Verona, weszła marka YES, zajmując lokal o powierzchni 53 m kw. Oprócz YES w tenant mixie Gemini Park znaleźć można m.in. salony By Dziubeka oraz Swiss, a także jubilerów TAXOR i Apart.

– Spółka YES zdecydowała się na wprowadzenie swojej flagowej marki. Tym samym nasza oferta zyskuje kolejnego doskonale znanego klientom najemcę, mającego niezwykle silną pozycję rynkową. W efekcie, umacniamy nie tylko segment biżuterii i dodatków, ale także cały segment szeroko rozumianej mody, z którą kojarzony jest brand – mówi Joanna Zemczak, senior leasing manager Gemini Park Bielsko-Biała.

R E K L A M A

YES w Gemini Park

Dla marki YES nowe otwarcie to również szansa. – Jest to dla nas pojedyncze, wyjątkowe zdarzenie. Natomiast ogólna sytuacja, z jaką mierzy się wiele obecnie marek, w czasie trwającej pandemii na rynku, wpłynęła na zrewidowanie naszej pozycji i w efekcie przekształcenie salonu w Gemini Park z młodszej w segmencie detalicznym marki Verona na bardziej rozpoznawalną w kraju i znaną również na lokalnym rynku od lat markę YES – mówi Piotr Chojnacki, dyrektor działu sprzedaży detalicznej YES.

– Tym samym umacniamy naszą pozycję na lokalnym rynku, to trzeci salon marki YES w Bielsku-Białej. Chcemy poprzez to zdobyć nowe grono klientów, dla których Gemini jest miejscem codziennych zakupów. Jesteśmy przekonani, że ta zmiana pozwoli nam zmaksymalizować wyniki, a przede wszystkich wpłynie pozytywnie na doświadczenia naszych klientów – dodaje.

Apart i TAXOR inwestują

Pojawienie się YES to jednak nie jedyna duża zmiana w tym segmencie. Na inwestycję w bielskim Gemini Park zdecydowała się także obecna tu od lat marka Apart. W marcu ma ruszyć modernizacja obecnego salonu, będąca efektem przedłużenia umowy z marką o kolejne 5 lat. Brand ten w Gemini Park obecny jest już 12 lat, czyli od otwarcia obiektu. Zmiany szykuje także salon jubilerski TAXOR.

– Plany na najbliższą przyszłość obejmują przebudowę salonu w Gemini Park, która pozwoli nam przede wszystkim na wydzielenie przestrzeni przeznaczonej na markę Pandora i upgrade do formatu Shop in Shop. W nowej aranżacji pragniemy również stworzyć kameralne miejsce przeznaczone do sprzedaży obrączek ślubnych, w czym specjalizujemy się od wielu lat. Powiększenie oraz zmiana aranżacji salonu umożliwi poszerzenie oferty o nowe produkty oraz sprawi, że zakupy staną się bardziej komfortowe – mówi Mirosław Rubiszewski, właściciel salonu jubilerskiego TAXOR.

I dodaje: -W Gemini Park jesteśmy obecni od początku jego istnienia i nieustannie rozwijamy nasz salon w oparciu o wyroby własne oraz biżuterię i zegarki renomowanych marek. TAXOR jest rodzinną firmą jubilerską z 40-letnią tradycją. Od wielkich sieci odróżnia nas precyzyjnie dopasowana do lokalnego rynku oferta produktowa, indywidualne podejście do klienta oraz szeroki zakres oferowanych usług jubilerskich, grawerskich i zegarmistrzowskich. Oferujemy również naszym klientom możliwość wykonania biżuterii z własnego złota oraz prowadzimy skup złomu złota i srebra. Jesteśmy partnerem uznanych światowych producentów biżuterii jak Pandora, Swarovski, Breuning czy Saint Maurica.

Centrum z potencjałem leasingowym

– Marki jubilerskie coraz chętniej inwestują w Gemini Park, dostrzegając i doceniając stale rosnący potencjał obiektu. Zwraca uwagę zarówno otoczenie biznesowe, w tym dynamicznie rozwijająca się, oparta na znanych markach oferta fashion, zajmująca już ok. 40 proc. tenant mix’u. Nie bez znaczenia dla marek pozostaje także catchment Gemini Park – mówi Joanna Zemczak.

I faktycznie, ten ostatni jest niezwykle atrakcyjny, zwłaszcza dla branży jubilerskiej. Tylko w promieniu do 15 minut od galerii mieszka aż 170 tys. potencjalnych klientów. Z kolei cały catchment obiektu obejmuje już swoim zasięgiem rynek liczący sobie blisko 680 tys. osób.

To sprawia, że wśród kupujących w Gemini Park pojawiają się nie tylko mieszkańcy Bielska-Białej, ale także klienci z całego Podbeskidzia, w tym z popularnych ośrodków turystycznych Beskidu (m.in. Wisły, Szczyrku, czy Ustronia). Ci ostatni stanowią już ok. 20 proc. odwiedzających galerię. Rynek bielskiej galerii obejmuje także przygraniczne miasta w Czechach i na Słowacji.

– Gemini Park ma bardzo silną lokalną i regionalną pozycję, którą gwarantuje jedna z najszerszych ofert handlowych i rozrywkowych w tej części woj. śląskiego. To sprawia, że klienci chętnie wybierają nas nie tylko na codzienne zakupy, ale także modowy shopping dla całej rodziny. W wielu przypadkach zakupy te obejmują też sklepy z biżuteria i dodatkami, zwłaszcza w okresach przedświątecznych czy wyprzedażowych – mówi przedstawicielka leasingu.

To jak duży jest potencjał Gemini Park widać było także w okresie pandemii. – Centrum handlowe nie tylko zakończyło rok z footfallem na poziomie 73 proc. w stosunku do 2019 roku, a więc wyższym o 9 punktów procentowych niż obserwowany na rynku w dużych galeriach przez Top Key i ReIndex, ale także po każdym z lockdownów bardzo szybko odzyskiwało klientów. Również nasze obroty w 2020 osiągnęły wysoki poziom 85 proc. względem roku ubiegłego, co dało nam 13 punktów przewagi nad wynikami rynkowymi notowanymi przez Retail Insitute. Średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła natomiast rok do roku o 8 proc. – wylicza Joanna Zemczak.