Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

VOX inwestuje w technologię do personalizacji produktów

Szybkość realizacji zamówienia i maksymalne spersonalizowanie produktów to czynniki, które budują przewagę konkurencyjną na rynku handlowym. Marka VOX dzięki wykorzystaniu technologii może zaoferować swoim klientom zindywidualizowane, wysokiej jakości meble, które zostaną dostarczone w kilkanaście dni.

Jest to możliwe dzięki połączeniu konfiguratora mebli z systemem do planowania produkcji i łańcuchem dostaw. Przy tworzeniu systemu mebli Creative zastosowano model danych SAP, który pozwala na skonfigurowanie mebla w jednej z setek tysięcy kombinacji. Następnie w kilka minut system VOX analizuje bazę komponentów i tworzy dokładny harmonogram działań.

Branża meblarska to jedna najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki. Tworzy ją ok. 27 tys. przedsiębiorstw, które zatrudniają ponad 150 tys. pracowników. Wartość sprzedaży produktów średnich i dużych producentów mebli to ok. 2% polskiego PKB. Jako część szeroko rozumianego retailu, firmy z branży meblowej stoją przed podobnymi wyzwaniami i szansami jak większość biznesów oferujących produkty i usługi dla konsumentów indywidualnych.

Jednym z podstawowych czynników, które decydują o sukcesie lub porażce w sektorze handlowym jest sprostanie oczekiwaniom klienta. Jak wynika z badań firmy Dynata zleconych przez SAP, 92% konsumentów deklaruje, że chce mieć pełną kontrolę nad swoim doświadczeniem podczas zakupów czy interakcji z marką. Ponadto, 60% klientów uważa, że szybkość realizacji zamówienia i obsługi jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom doświadczenia zakupowego.

Nie inaczej jest w sektorze meblarskim. Klienci, którzy chcą umeblować nowe czy remontowane mieszkanie oczekują, że będą mieli możliwość sprawdzić przed zakupem jak ich wnętrze będzie się prezentować, obejrzeć wizualizacje, dobrać wszystkie elementy wystroju odpowiednio do pomieszczenia. Jednocześnie, nie chcą oczekiwać na realizację swojego zamówienia kilkanaście tygodni. Wielu konsumentów idzie na kompromis i kupuje gotowe meble i stara się optymalnie wpasować je w swoją przestrzeń. Jednak klienci VOX mogą, dzięki elastyczności produkcji wspartej technologiami SAP, spersonalizować swoje wnętrza, kupić meble wysokiej klasy i liczyć na szybką realizację zamówienia.

Spersonalizowany produkt to podstawa sukcesu

Marka jest rozwijana konsekwentnie od ponad 30 lat i należy do najbardziej innowacyjnych firm z branży wnętrzarskiej w Polsce. Pod poznańskim brandem powstają nie tylko meble, ale również drzwi, podłogi czy dekoracje ścienne. Grupa kapitałowa VOX działa w 60 krajach na całym świecie i w 2020 roku wygenerowała sprzedaż o wartości przekraczającej 800 milionów złotych.

Polska sieć salonów VOX liczy obecnie 160 punktów. Klienci mogą również kupować produkty marki przez internet. Właśnie droga elektroniczna zapewnia użytkownikom kontakt z marką w unikalny sposób – z wykorzystaniem programu do aranżacji wnętrz VOXBOX. W tej aplikacji oraz przy pomocy dedykowanych konfiguratorów, klienci mogą dopasować kupowane meble odpowiednio do swoich preferencji estetycznych i funkcjonalnych. Dzięki wizualizacji, mogą przed zakupem konkretnych mebli i innych elementów wyposażenia wnętrza zobaczyć, jak cała przestrzeń będzie się prezentować po umeblowaniu.

– W VOX bardzo zależy nam, aby klient miał możliwość samodzielnego decydowania o swoich wnętrzach pod kątem tego, jak funkcjonuje w domu. Wszystkie nasze projekty są mocno nakierowane na potrzeby naszych klientów. A oni chcą mieć możliwość kreowania swojej przestrzeni – to wynika z naszych obserwacji i badań. Istotny jest również fakt, że nie narzucamy niczego klientom, ale przez oferowane produkty i usługi pomagamy im stworzyć wnętrze, w którym będą się dobrze czuli – tłumaczy Lucyna Michniewicz-Ślaska, CIO w Grupie Kapitałowej VOX.

Firma VOX zapewnia klientom bardzo zaawansowaną personalizację produktów. Wcześniej, takie zindywidualizowanie wiązało się z długim czasem oczekiwania na realizację zamówienia. Wyzwaniem, z punktu widzenia firmy była produkcja spersonalizowanego produktu dla klienta na masowej linii produkcyjnej. Dzięki współpracy VOX i SAP udało się znaleźć rozwiązanie, które gwarantuje dopasowanie produktów do potrzeb konsumenta, sprawną produkcję zindywidualizowanych zamówień oraz szybki czas dostawy mebli.

Analiza setek tysięcy kombinacji komponentów w kilka minut

Dzięki wykorzystaniu technologii SAP umożliwiającej szybkie zarządzanie ogromną ilością kombinacji, cyfrowym narzędziom do harmonogramowania i szeregowania produkcji system VOX w ciągu kilku minut przetwarza wysoce spersonalizowane zamówienie klienta i przygotowuje odpowiedni harmonogram działań. Aplikacja analizuje bazę setek tysięcy kombinacji wybranego produktu i dobiera je odpowiednio do potrzeb klienta. Niemalże w momencie składania zamówienia, system przekazuje informacje w odpowiednie miejsca i planuje cały proces logistyczny tak, żeby wszystkie elementy potrzebne do zrealizowania zamówienia znalazły się w fabryce w odpowiednim momencie.

Aplikacja do aranżacji wnętrz VOXBOX jest połączona bezpośrednio z systemami planowania produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw, co umożliwia szybkie przetwarzanie każdego zamówienia. Dzięki optymalizacji i automatyzacji procesów produkcyjnych, logistycznych oraz pakowania, Grupa VOX była w stanie skrócić czas oczekiwania klienta na dostarczenie produktów w ramach systemu mebli Creative z kilku tygodni do zaledwie kilkunastu dni.

– Dzięki programowi VOXBOX umożliwiamy samodzielną aranżację wnętrz. Uprzyjemniamy proces zakupu klientom i pozwalamy upewnić się, czy podejmują właściwą decyzję. Klient może samodzielnie lub z pomocą naszego doradcy zaaranżować całe wnętrze – od drzwi, podłóg, aż po meble i artykuły dekoracyjne. Następnie w salonie może założyć okulary rzeczywistości wirtualnej i poczuć przestrzeń, która go otacza. Może też skonfigurować meble Creative, a VOX na specjalne zamówienie klienta wyprodukuje je w ciągu kilkunastu dni. W systemie SAP, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań jesteśmy w stanie zoptymalizować wszystkie procesy w taki sposób, aby klient otrzymał gotowe zamówienie w niespotykanie szybkim terminie, jak na ten poziom personalizacji. Łączymy wszystkie procesy związane z zakupem i dostarczeniem produktów w jeden, sprawny, nowoczesny ekosystem – zauważa Lucyna Michniewicz-Ślaska, CIO w Grupie Kapitałowej VOX.

Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi cyfrowych, grupa VOX jest w stanie tworzyć sprawne procesy, które mają bezpośrednie przełożenie na zadowolenie klientów. Buduje przewagę konkurencyjną, wykorzystując rozwiązania dopasowane do warunków i potrzeb klientów e-commerce.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników