Lidl Polska usprawnia aplikację mobilną

Od 27 maja za pomocą aplikacji Pola klienci sieci Lidl mają możliwość weryfikacji kraju pochodzenia produktów marek własnych Lidl Polska. Ta innowacyjna aplikacja pomaga odnaleźć polskie artykuły na sklepowych półkach i wspierać rodzimych producentów.

Pola to aplikacja mobilna, która po zeskanowaniu kodu kreskowego podpowie, czy dany produkt został wyprodukowany w Polsce i jak wygląda struktura kapitału producenta. Każda firma oceniania jest w 100 pkt skali. Na tej podstawie konsumenci mogą realnie wspierać polskich producentów i promować polskie produkty. Celem korzystania z programu ma być wsparcie polskiej gospodarki. Pola powstała po to, aby pomóc w podjęciu świadomej decyzji zakupowej. Dostarcza niezbędnych informacji, ale nie sugeruje wyboru. Od 27 maja br. dostępna jest nowa wersja aplikacji, która pozwoli na zweryfikowanie marek własnych sieci Lidl. Do tej pory, aplikację pobrano ponad 750 tys. razy, zeskanowano nią ponad 9 milionów produktów, a w jej bazie znajduje się ponad 3 tys. zweryfikowanych firm.

Aplikacja Pola dla Lidla

W sieci Lidl Polska sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy. Firma współpracuje z wieloma producentami z Polski, dzięki czemu klienci mają stały dostęp do szerokiej oferty krajowych produktów takich jak nabiał, mięso, wędliny, drób, warzywa i owoce, zioła czy produkty wegańskie. W ofercie sieci jest aż kilkaset produktów z oznaczeniem „Produkt polski”, symbolem opracowanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Lidl współpracuje z krajowymi dostawcami nie tylko produktów spożywczych, ale również
przemysłowych. Dotychczas w ofercie pojawiły się m.in. akcesoria kuchenne od polskiej firmy Browin, dekoracje świąteczne od krajowego dostawcy Goliat, książki od dystrybutora Ruch, gry planszowe marki Granna czy asortyment szkolny od polskich producentów Beniamin i Paso, galanteria skórzana Wittchen, sztućce Gerlach, porcelana Maria Teresa wyprodukowana przez polską firmę Chodzież, maski ochronne wielokrotnego użytku od polskiego producenta tekstyliów Adrian, a także jednorazowe maski od polskiego dostawcy AP Property.

Warto zaznaczyć, że swój istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy tworzą je wspólnie z Lidlem, często od podstaw opracowując nowe receptury, wprowadzając kolejne linie produkcyjne i rozwiązania. Przez cały czas pracy nad nowymi produktami Lidl aktywnie wspiera swoich dostawców. Jest to partnerska współpraca. Dla polskich przedsiębiorstw to ogromna szansa na rozwój. Tylko w 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła około 3,6 mld zł. Natomiast w ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9
mld zł. Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców stanowiły w 2020 roku – Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria.
Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym cieszyły się polskie wędliny, mięso drobiowe, ser żółty oraz chusteczki nawilżane. Natomiast pod względem ilościowym bezkonkurencyjne okazało się polskie pieczywo, w tym między innymi bułka kajzerka. Dużą popularnością cieszyły się także polskie piwa.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Ponad 700 sklepów Lidl w Polsce

Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna dąży do promowania społecznej odpowiedzialności biznesu, transparentności w łańcuchu dostaw i tym samym udostępniania informacji na temat pochodzenia oraz wytwarzania produktów, dlatego od 27 maja za pomocą aplikacji Pola klienci będą mieli możliwość weryfikacji kraju pochodzenia produktów marek własnych Lidl Polska.

– Użytkownicy naszej aplikacji wielokrotnie zwracali uwagę na problem z rozpoznawaniem marek własnych sieci handlowych. Dlatego doceniamy działanie firmy Lidl Polska. Transparentność w zakresie dostawców i pochodzenia produktów to wzorcowa, prokonsumencka postawa. Dzięki temu wzmocni się dyskusja na temat definicji produktów i tego, jakie kryteria należy wziąć pod uwagę podczas codziennych zakupów. Nie każda firma z biało- czerwonym oznaczeniem otrzymuje 100 pkt w naszej aplikacji – mówi Mateusz Perowicz, koordynator aplikacji Pola.

– Bardzo cenimy współpracę z polskimi dostawcami. Dzięki niej nasi konsumenci mają dostęp do wysokiej jakości krajowych produktów, a dla polskich przedsiębiorstw to ogromna szansa
na rozwój. Tylko w 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, stawiamy na polskie artykuły – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR ‎Lidl Polska.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11.200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.