Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

CCC wprowadza recyklomaty i specjalną aplikację mobilną

Grupa CCC, w ramach działań podejmowanych na rzecz zrównoważonego rozwoju, który jest jednym z filarów jej strategii GO.22, nawiązała współpracę z firmą EcoTech System, operatorem Motywacyjnego Systemu Gospodarki Odpadami. Celem partnerstwa jest promowanie wśród klientów idei recyklingu i zachęcanie ich do segregacji odpadów przy użyciu specjalnej aplikacji mobilnej.

Uczestnicy akcji, oddając zużyte materiały, mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na środowisko, ale także zyskać zniżkę na buty i akcesoria CCC. To kolejne działanie Grupy, którego celem jest optymalizacja zużycia materiałów i ograniczenie odpadów.

Innowacyjna segregacja z marką CCC

Motywacyjny System Gospodarki Odpadami to projekt utworzony przez krakowską firmę EcoTech. Jego ideą jest zapewnienie efektywnego i prospołecznego sposobu segregacji odpadów, powodującego zmianę zachowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz powszechną edukację z wykorzystaniem czynników motywacyjnych. Program skupia wokół siebie różne grupy interesariuszy – mieszkańców, samorządy, przemysł recyklingowy, jak również partnerów biznesowych. Do grona tej ostatniej dołączyła właśnie Grupa CCC.

R E K L A M A

– Działania naszej firmy, zgodnie z założeniami uwzględnionymi w strategii GO.22, nakierowane są na odpowiedzialne zarządzanie zużytymi surowcami i optymalizowanie ich poziomu. Zależy nam, aby nie tylko inicjować, ale także wspierać projekty, które promują odpowiedzialne postawy społeczne i przyczyniają się do minimalizowania generowanych odpadów. Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do Motywacyjnego Systemu Gospodarki Odpadami, który odpowiada na wyzwanie współczesnego świata, jakim jest ograniczenie zużycia zasobów naturalnych oraz wykorzystania tworzyw sztucznych – mówi Kamilla Budnik, Lider ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie CCC.

Centralnym elementem wspomnianego systemu jest Platforma EcoTech System – rozwiązanie informatyczne zarządzające, monitorujące oraz rozliczające cały proces przepływu informacji i surowców wtórnych w czasie rzeczywistym. Odpady zbierane są z wykorzystaniem urządzeń do automatycznej segregacji tzw. recyklomatów, które podłączone są do właśnie do tej platformy online. Urządzenia są dostępne obecnie w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Sopocie, ale również w mniejszych miejscowościach jak Busko Zdrój czy Słubice.

Korzystanie z rozwiązania jest bardzo intuicyjne. Aby pozostawić w urządzeniu materiały takie jak aluminium, butelki PET, metal czy szkło, należy w pierwszej kolejności pobrać aplikację mobilną ECO-Portfel, a następnie wybrać recyklomat. Po umieszczeniu surowców w maszynie, zidentyfikuje ona użytkownika i nagrodzi za segregację, przypisując w aplikacji do jego konta odpowiednią ilość ECO-punktów, które później można wymieniać na zniżki.

CCC premiuje odpowiedzialnych klientów

Grupa CCC chce premiować odpowiedzialnych klientów, dlatego osoby, które włączą się w akcję i przekażą do recyklomatu odpowiednią ilość surowców wtórnych, mogą liczyć na uzyskanie dodatkowego rabatu. Uczestnik programu może wymienić 50 ECO-punktów na 5 proc. zniżki na produkty CCC. Łączy się ona z innymi promocjami i programami prowadzonymi poprzez serwis internetowy CCC, w tym za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz w sklepach stacjonarnych.

– Wiodącym celem Strategii Zrównoważonego Rozwoju Grupy CCC, jest minimalizacja negatywnego wpływu prowadzonej działalności na otoczenie, a jego realizacja jest możliwa dzięki podejmowaniu licznych projektów z zakresu ochrony środowiska naturalnego, w tym edukowania konsumentów i angażowania ich w proekologiczne akcje – mówi Kamilla Budnik z Grupy CCC. – Nasze doświadczenie pokazuje, że klienci chętnie włączają się w tego typu akcje, ponieważ chcą mieć większy wpływ na swoje najbliższe otoczenie – podsumowuje.

CCC S.A. jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia na Starym Kontynencie. Poprzez swoją spółkę zależną eobuwie.pl Grupa CCC jest również liderem rynku obuwia e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma obecna jest w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w ponad 1 000 sklepów stacjonarnych o łącznej powierzchni 671 tys. mkw., a w 18 poprzez kanał online. Grupa CCC posiada łącznie 82 platformy online w całej Europie (eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi), sprzedaje ponad 52 mln par butów rocznie i zatrudnia blisko 15 000 pracowników. CCC S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz znajduje się w indeksie największych polskich spółek giełdowych – WIG20.