Da Grasso zrealizowało 4,5 mln dostaw

da-grasso

Dane potwierdzają, że rynek food delivery w Polsce nie zwalnia. Początkowo zmuszeni do zamawiania jedzenia online w wyniku pandemii, klienci na dobre przekonali się do tej opcji. Cały rynek dostaw jedzenia w 2020 roku urósł aż o 42 proc., a tendencja wzrostowa utrzymuje się – już w 2025 roku segment osiągnie wartość ponad 10 mld złotych.

Pandemia miała znaczący wpływ na zmiany na rynku gastronomicznym, szczególnie na rozwój sektora food delivery. Wzrosły zarówno wolumen dostaw, jak i średnia wartość rachunków, aż o ponad 10 proc. rok do roku . Da Grasso odnotowało w minionym roku 4,5 mln zrealizowanych dostaw. Z okazji 25. rocznicy założenia firmy, wraz z ARC Rynek i Opinia przeprowadziło badanie „Pizza przez pokolenia”, które analizuje między innymi segment dostaw.

Raport Da Grasso: dostawa musi być szybka

W świadomości Polaków pizza konsekwentnie od lat zajmuje pierwsze miejsce na liście potraw zamawianych z dowozem, wynika z raportu. W przeszłości była „pionierem” nowego, niespotykanego wcześniej sposobu jedzenia. Teraz uważana jest za „weterana” kategorii, mimo, iż oferta z roku na rok jest coraz bogatsza. Kluczowymi czynnikami wyboru restauracji są odległość, zapewniająca, że produkt nie wystygnie i nie straci na jakości, oraz czas dostawy.

Co ciekawe, raport identyfikuje również nowy trend, czyli „casualową konsumpcję” pizzy. Klienci uważają, że włoski przysmak może być z powodzeniem jedzony również w biegu, w celu szybkiego zaspokojenia głodu. Przy takiej konsumpcji liczy się przede wszystkim szybkość, a lokale sieciowe z odpowiednio zorganizowanym systemem dostaw doskonale wpisują się w to oczekiwanie.

Dla wielu restauratorów czynnikiem decydującym o wprowadzeniu opcji dostawy był dopiero wybuch pandemii i szereg ograniczeń w tradycyjnej działalności. Da Grasso postawiło na rozwój kanału delivery na długo przed kryzysem, a w całej sieci aż ok. 80 proc. wszystkich zamówień stanowią te realizowane z dowozem.

– Po ponad roku funkcjonowania w ścisłym reżimie sanitarnym widzimy, że obrana przez nas strategia opłaciła się. Na kanał delivery postawiliśmy już dawno i dzięki temu zarówno całe przedsiębiorstwo, jak i poszczególni franczyzobiorcy dobrze poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Obecnie stawiamy na rozwój kanału online, gdyż to kolejny trend, którego nie można ignorować – mówi Magdalena Parfianowicz, Kierownik Działu Franczyzy w Da Grasso.

Model dostaw Da Grasso

Przykład modelu dostaw Da Grasso pokazuje, jak ważna jest samowystarczalność. Sieć nie musiała korzystać z pomocy pośredników, a swoim franczyzobiorcom dawno zapewniła odpowiednie zaplecze do rozbudowywania systemu delivery. To jedna z podstawowych zalet modelu franczyzowego – dla przedsiębiorcy jest jak bufor bezpieczeństwa.

– Największym atutem licencji Da Grasso była dla mnie od początku dobrze przemyślana strategia sprzedaży, zakładająca wykorzystanie wielu kanałów, właśnie z naciskiem na dostawy. Z mojej perspektywy nieoceniona jest też pomoc w kwestiach marketingowych, jak chociażby intensyfikacja działań online – mówi franczyzobiorczyni Marika Migdał, która w tym oku otwiera już trzeci lokal pod szyldem Da Grasso.

Zwyczaje w zakresie zarówno spożycia, jak i zamawiania pizzy zmieniły się znacząco na przestrzeni ostatnich 25 lat. Kiedyś wyjście do pizzerii było świętem samym w sobie, a na dowóz mogły sobie pozwolić jedynie osoby z dużych miast, gdzie operowały duże sieci. Teraz pizza stała się daniem uniwersalnym, powszechnym, a jej zamawianie to niemalże codzienność.

– W kolejnych latach przewidujemy stały i dynamiczny rozwój rynku dostaw, a nasz produkt będzie niezmiennie wpisywał się w ten kierunek. Myślę, że pizza pozostanie top of mind w kategorii, a miejsc oferujących jedynie dowóz będzie coraz więcej. Pandemia zmieniła zwyczaje, częściowo wykluczając „tradycyjne” lokale z rynku. Jednak spodziewamy się, że duża część klientów do nich wróci – wyjście na pizzę znowu będzie stanowić odskocznię od codzienności, tak jak to bywało dawniej – mówi prezes sieci Da Grasso, Magdalena Piróg.

Da Grasso: 190 lokali w 135 miastach w Polsce

Sieć pizzerii Da Grasso powstała w Łodzi w 1996 r. Przez lata wielokrotnie była nagradzana przez Konsumentów, zdobywając m.in. Złoty Laur Konsumenta, Godło Jakość Obsługi i Jakość Roku, Hermes w kategorii sieć restauracyjna oraz Grand Prix Konsumenta. Tajemnicą sukcesu restauracji Da Grasso jest autorska receptura na wyjątkowe ciasto, a znakiem rozpoznawczym sosy – pomidorowy, czosnkowy, dodawane do każdej pizzy gratis. Dzisiaj to największa sieć pizzerii w Polsce – w ramach franczyzy funkcjonuje 190 lokali w 135 miastach. Czynnikiem wyróżniającym Da Grasso jest unikalny system franczyzowy, zapewniający kompleksowe wsparcie partnerów biznesowych poprzez Centralny System Zakupów, wspólne działania marketingowe, a także wsparcie Opiekuna Franczyzobiorcy, który towarzyszy każdemu od momentu pierwszego kontaktu z siecią.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE

Najemcy

gastronomia
Lokalizacji: 190
Historia Da Grasso zaczęła się w Łodzi, gdzie pod koniec lat 90. uruchomiono pierwszy lokal. Obecnie Da Grasso to sieć…
Baza danych

Firmy

Operator sieci pizzerii Da Grasso. Marka działa na polskim rynku od 1996 r. Sieć jest rozwijana w oparciu o system…
Baza danych
Scroll to Top