Sprzedaż produktów online w Polsce zwiększyła się o 35 proc. – wynika z raportu PwC i Digital Experts Club. Firmy łączą kanały sprzedaży, udoskonalając procesy omnichannel i wprowadzając coraz więcej technologii także do swoich stacjonarnych placówek. Sieć RTV Euro AGD od ponad czterech lat rozwija wykorzystanie narzędzi cyfrowej komunikacji.
Inwestycje w technologię i doświadczenia klientów okazały się w ostatnim roku kluczowe. Według raportu „Co (u)gryzie ecommerce”, w 2020 roku powstało prawie 11 800 sklepów internetowych. Jednocześnie badania pokazują, że choć handel online wzrósł, to 40 proc. konsumentów deklaruje, że po zakończeniu pandemii znaczną część zakupów będzie ponownie robić w sklepach stacjonarnych. Dlatego marki takie jak RTV Euro AGD sięgają po cyfrowe rozwiązania podnoszące poziom customer experience w fizycznych salonach.
Nowa technologia w sklepach RTV Euro AGD
Sieć posiadająca w Polsce około 305 sklepów stacjonarnych, także w swoim flagowym salonie w Warszawskiej Galerii Mokotów postawiła na technologię Nanovo. W przestrzeni sprzedaży zainstalowano 19 cyfrowych terminali komunikacji in-store, na których wyświetlane są treści sprzedażowo-reklamowe. Informacje na ekranach ukazują się w sposób zsynchronizowany – w tym samym czasie lub w ściśle określonej kolejności. Rozwiązanie bazujące na autorskim oprogramowaniu Nanovo – Signio pozwala na bardzo szybkie dotarcie z dopasowaną komunikacją do sklepu, centralne zarządzanie treścią, precyzyjne raportowanie emisji oraz zdalną kontrolę pracy sprzętu. Dynamiczna komunikacja trafia do miejsc i w czasie o największym potencjale zakupowym, a umożliwiający to sprzęt jest pod pełną kontrolą.
Cyfrowe terminale wzbogaciły także strefę gamingową, będącą autorską koncepcją RTV Euro AGD. W tej części, pozwalającej przetestować dostępne w sklepie produkty, znalazły się dedykowane terminale typu wideowall, jak również specjalne nośniki realizujące funkcje komunikacji sprzedażowo-marketingowej.
PARTNER PORTALU
W całym sklepie działa niemal 30 terminali cyfrowych (w technologii LED i LCD). System pozwala bez ograniczeń realizować zwinne i automatyczne scenariusze komunikacji. System dynamicznie reaguje na bieżącą sytuację w sklepie.
Eksperci PwC zwracają uwagę, że obecnie 42 proc. polskich klientów jest w stanie zrezygnować z danej marki już po jednym złym doświadczeniu. Firmy są tego świadome i dlatego coraz częściej decydują się na cyfrowe rozwiązania w swoich sklepach. Kluczowy w realizacji tego rodzaju projektów okazuje się dobór właściwego partnera merytoryczno-technologicznego. Doradztwo i ekspertyza płynące z doświadczenia, zwinność platformy technologicznej oraz wysoka elastyczność sprzętową pozwalają optymalizować wdrożenia pod kątem kosztów, czasu i potencjału do przyszłego rozwoju.