Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Inditex podsumowuje I półrocze i zapowiada zmiany w portfolio swoich marek

Grupa Inditex – właściciel marek Zara, Stardivarius, Oysho, Massimo Dutti, Uterqüe, Bershka, Pull&Bear podsumowała wyniki sprzedaży w I półroczu roku rozliczeniowego ( 01. 02- 31.07 2021). Spółka odnotowała przychody w wysokości 11,94 miliarda euro, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Zysk netto Grupy w tym czasie wyniósł ponad 1,27 mld euro w porównaniu ze stratą 195 mln euro rok do roku – poinformowano w komunikacie.

Sprzedaż internetowa grupy w I półroczu wzrosła o 36 procent wobec poziomu z pierwszej połowy 2020 r. i o 137 proc. wobec pierwszej połowy 2019 roku. Inditex oczekuje, że sprzedaż internetowa będzie stanowić ponad 25 procent całkowitej sprzedaży w roku obrotowym 2021.

Pandemia odbiła się na liczbie sklepów należących do Grupy Inditex. Aktualnie Inditex ma 6654 sklepów (stan na koniec lipca br.) wobec 7337 rok temu.

R E K L A M A

Inditex planuje integrację Uterqüe z marką Massimo Dutti

W komunikacie podsumowującym wyniki finansowe zapowiedziano także integrację sieci Uterqüe z marką Massimo Dutti. Co oznacza, że Inditex rezygnuje z otwierania samodzielnych sklepów pod szyldem Uterqüe, a produkty tej marki będą dostępne jedynie w internecie i w wybranych salonach Massimo Dutti. Pełna integracja odbędzie się w ciągu następnego roku.

Pierwszy salon Uterqüe powstał w 2008 roku w Hiszpanii i od tej pory Inditex rozwinął sieć na kilkunastu nowych rynkach w Europie i na świecie. W Polsce marka zadebiutowała jesienią 2016 roku otwierające pierwszy salon w warszawskiej Galerii Mokotów. Obecnie na polskim rynku działa kilka sklepów min. w warszawskiej Arkadii, w poznańskim Starym Browarze, Centrum Handlowym Wroclavia. Lokale mają ok. 200 mkw. powierzchni handlowej.