Kilkanaście tysięcy osób na Dniach Pabianic w Tkalni

Otwarte w ostatnich dwóch latach centra handlowe od początku zmagają się z dużymi wyzwaniami na rynku. Okres pandemii, lockdowny gospodarki i zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów powodują konieczność zabiegania o klientów w odważny, niecodzienny sposób. Dobrym tego przykładem jest Centrum Handlowe Tkalnia Pabianice, Inwestycja łódzkiej firmy A&A Holding otwarta w 2019 roku.

Tkalnia powstała na terenach dawnej fabryki wełnianej Krusche & Ender i na tle innych tego typu obiektów wyróżnia się wysokim poziomem architektury wykorzystującej historyczną cegłę oraz oryginalnym układem pasażu handlowego z efektownymi konstrukcjami stalowymi, na których znajdują się antresole ze strefą relaksu i zabawy. Całość to kameralna, elegancka przestrzeń, w której znajduje się ponad 40 sklepów oraz pierwsze w Pabianicach Kino Helios.

Tkalnia – naturalna część miasta

Inwestor Tkalni od początku zakładał, że oddając Pabianiczanom taki obiekt w samym sercu miasta, powinno to być przyjazne miejsce spotkań, odpoczynku i zabawy. Długofalowym celem Tkalni jest utożsamianie się Pabianiczan z Tkalnią jako naturalną częścią miasta, wspólną przestrzenią miejską, w której czują się dobrze.

Żeby to osiągnąć Inwestor od dawna zabiegał o organizację dużego wydarzenia o charakterze ogólnomiejskim. Po długich staraniach, Centrum Handlowe Tkalnia oraz A&A Holding, dzięki uprzejmości Prezydenta Miasta Pabianic stały się głównymi Partnerami oficjalnego Święta Miasta Pabianice – imprezy o nazwie Dni Pabianic, które organizowane są od kilkudziesięciu lat przez Urząd Miasta Pabianice oraz Miejski Ośrodek Kultury w Pabianicach.

Tkalnia gospodarzem Dni Pabianic

Dni Pabianic odbyły się w sobotę, 4 września 2021 r. na terenie Tkalni gdzie znalazła się scena z atrakcjami dla dzieci, efektowne wesołe miasteczko oraz duża strefa gastronomiczna. Główna scena muzyczna oraz stoiska Partnerów Wydarzenia stanęły na sąsiadującym z Tkalnią polu golfowym A&A Arkadia, także należącym do Inwestora. Gwiazdami Imprezy były koncerty Kayah i Smolastego, które przyciągnęły tłumy widzów z całego Regionu, a miejskie święto z powodzeniem uzupełniały liczne lokalne zespoły muzyczne i taneczne. Urozmaicenie występów pozwoliło przyciągnąć na Imprezę jednocześnie różne grupy wiekowe co ma duże znaczenie w szerokim budowaniu pozytywnego wizerunku zarówno Miasta jak i Centrum Handlowego Tkalnia.

Dzięki wspólnym wysiłkom Miasta, Miejskiego Ośrodka Kultury i C.H. Tkalnia, Impreza okazała się dużym sukcesem. Frekwencja przerosła oczekiwania Organizatorów i jest szacowana na kilkanaście tysięcy osób, pole golfowe okazało się świetną, zieloną areną dla mieszkańców, a na terenie Tkalni w wesołym miasteczku, strefie gastronomicznej i w pasażu handlowym bezpiecznie bawiło się tysiące gości aż do godzin nocnych. Zdaniem wielu Pabianiczan, była to najbardziej udana i efektowna edycja Święta ich Miasta.

4-krotny wzrost footfallu w Tkalni

Sukces imprezy przełożył się na sukces Tkalni. Na terenie centrum handlowego odnotowano ponad 4-krotny wzrost ruchu względem normalnych dni handlowych, wielu najemców odnotowało w tym dniu rekordowe utargi. Dane statystyczne z reklam online wydarzenia wskazują, że aż około 25 procent potwierdzonych uczestników imprezy to mieszkańcy Łodzi. To daje szanse na stałe przyciągnięcie nowych grup klientów z południowych dzielnic Łodzi, dla których Centrum Handlowe Tkalnia może być atrakcyjną alternatywą względem łódzkich obiektów handlowych. Rzadko spotykana współpraca prywatnego Inwestora z lokalnym Samorządem i łączenie sił w organizacji dużych wydarzeń artystycznych, to ciekawy przykład efektownego budowania pozytywnego wizerunku obiektu handlowego oraz docierania do zupełnie nowych grup odbiorców.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz