[WYWIAD] Bogusława Kalawska, LG Electronics: spektakularne instalacje są dopiero przed nami

Bogusława Kalawska LG Electronics

Klient oczekuje obecnie wyższych parametrów, przyjaznej infrastruktury, intuicyjnego montażu i lepszego efektu wizualnego. Nie bez znaczenia jest też  sama jakość produktów na które decyduje się inwestor. Niektóre ekrany zawsze będą tańsze, jednak warto każdorazowo przyjrzeć się temu na jaki kompromis idziemy w zamian za niższą cenę – w rozmowie z SCF News/Retailnet.pl mówi Bogusława Kalawska,  LED Business Development Manager, LG Electronics.

Znajdujemy się  w specyficznym czasie, w którym zarówno sieci, jak i centra handlowe powinny pokazać klientom swoje nowe oblicza. Wydaje się, że ekrany LED mogą odgrywać tutaj znaczącą rolą i pomagać w prowadzeniu efektywnych działań marketingowych. Jak to wygląda z Państwa perspektywy?

Taki trend jest mocno widoczny przede wszystkim na rynku amerykańskim i w krajach azjatyckich, w których nośniki LED stały się absolutnym „must have”. Różnego rodzaju aranżacje tworzone z tego typu ekranów można liczyć już w kilometrach kwadratowych. 

Europa zostaje w tyle?

Nie do końca. Europa Zachodnia już od pewnego czasu zaczęła podążać tymi śladami. Instalacje stają się coraz bardziej śmiałe i imponujące. Natomiast Europa Środkowo-Wschodnia potrzebuje jeszcze chwili – bacznie śledzi pozostałych i obserwuje efekty takich inwestycji. Do tej pory sieci handlowe w przeważającej części były skupione na kreowaniu swojego świata i komunikacji z klientem przy użyciu niewielkich nośników informacji znajdujących się wewnątrz obiektów. Ostatnio widzimy na tym rynku znaczący wzrost zainteresowania ekranami o większej powierzchni, ale także rozwiązań do zastosowań outdoorowych. To ciekawe, bo odzwierciedla zmianę postaw konsumentów, które dokonały się w trakcie pandemii. Nie chcemy być przytłaczani tysiącami małych reklam, a oczekujemy kilku widocznych, konkretnych i celowych. Pokazuje to, o ile bardziej trzeba się dziś starać o klientów galerii handlowych. Coraz większą uwagę zwracamy również na jakość przekazu – grafika musi współgrać z wysokimi parametrami obrazu, aby był on widoczny, wyraźny i w rzeczywistych kolorach.

W Polsce zlokalizowanych jest bardzo dużo centrów handlowych, w porównaniu do innych państw europejskich. Starania o klienta w tym przypadku toczą się obecnie głównie na  polu customer experience wspieranym przez szeroko zakrojony design obejmujący wszystkie strefy. Ekrany LED stają się nieodłączną częścią tych zmian.

Kluczowe jest pierwsze wrażenie, a więc strefa wejścia…

Doświadczenie klienta z marką galerii handlowej zaczyna się już od komunikacji widocznej daleko z ulicy. Ekrany LED na pylonie, czy dachu, gdzie doskonale sprawdzają się trójścienne nośniki. Ściany elewacji pokryte diodami LED, instalowane narożnie, w formie łuku zwiększają atrakcyjność i widoczność. Niestandardowe aranżacje, takie jak pokryte transparentnym ekranem ledowym szklane witryny np. głównych wejść do galerii, dostarczają informacji, nie blokując przy tym widoczności. Typowymi nośnikami informacji wykorzystywanymi na wejściu  są postery naprowadzające, wayfindery czy  ekrany podwieszane przy suficie. Tutaj komunikowane są najważniejsze informacje, włącznie z informacjami nt. bezpieczeństwa sanitarnego związanego z trwającą pandemią. Dalej, w głębi pasażu widzimy interaktywne totemy, folie ledowe naklejane na barierki i poręcze przy schodach, czy szybach windowych, gdzie wyświetlane są lasy, wodospady, kwiaty. Z zaciekawieniem patrzymy na sufit ledowy wyświetlający piękne niebo, czy podłogę ledową rozwijającą przed nami czerwony dywan. W foodcourcie wita nas dynamiczna wizualizacja smakowitego jedzenia, a do złudzenia przypominający prawdziwy wodospad czekolady zachęca do zostania na deser.

To robi piorunujące wrażenie i mimo, że właściciel nie zarabia bezpośrednio na takim wykorzystaniu ekranu, to jednak osiągnięty efekt wow z pewnością zwraca się pośrednio, poprzez wyższy status galerii, jej większą rozpoznawalność i większy footfall. Dodatkowo treści można zmieniać szybko, dostosowując je np. do aktualnego kalendarza świąt przez co galeria może ciągle zaskakiwać nawet swoich stałych klientów nowymi aranżacjami. 

Nie słabnie również zainteresowanie ekranami mobilnymi i scenicznymi, które galerie mogą wykorzystywać wielokrotnie, podczas różnego rodzaju autorskich wydarzeń.

Mówiąc o takich spektakularnych rozwiązaniach, jak centra handlowe mogą je wykorzystać w codziennej działalności?

Poza celem informacyjnym centra handlowe inwestują w nośniki LED po to, by następnie na nich zarabiać wynajmując tę przestrzeń komercyjnie swoim najemcom, ale nie tylko. Taka powierzchnia może być również atrakcyjna dla lokalnych instytucji publicznych, ruchów społecznych, czy obiektów kulturalno-oświatowych. Ekran LED może stać się centrum informacji z regionu. Obserwujemy, że coraz częściej obiekty handlowe wykorzystują wyświetlacze LED do tworzenia pozytywnej i przyjaznej atmosfery w trakcie zakupów wyświetlając zabawne animacje, czy dając możliwość pozdrowienia znajomych, co szczególnie sprawdziło się  w trudnych momentach izolacji, związanych z pandemią.

Co ważne, produkty LG Electronics umożliwiają użytkownikom łączenie ich z całymi systemami digital signage, które mogą być zarządzane poprzez jeden, dedykowany program do zarządzania treścią, tj. LG SuperSign. To bardzo duże ułatwienie dla właścicieli nośników.

Kiedy w ostatnich latach powstawały duże galerie handlowe, takie jak Wroclavia czy Posnania, to wielkie powierzchnie nowoczesnych ekranów ledowych często był standardem. Takich spektakularnych nowych projektów jednak już nie ma i raczej długo nie będzie. Jest natomiast mnóstwo galerii, które pierwszą młodość mają za sobą. Czy obserwują Państwo trend wprowadzania rozwiązań ledowych przy okazji rewitalizacji tych przestrzeni? 

Myślę, że wielkie i spektakularne instalacje dopiero są przed nami, natomiast rewitalizacja obiektów to szansa na wyzwania, które lubimy. W tym drugim przypadku na pewno istotną zaletą jest konstrukcyjna elastyczność ekranów, ponieważ często muszą się one dopasować do zastanej powierzchni i przestrzeni. Popularnością cieszą się więc np. ekrany zakrzywione, czyli takie, z których z łatwością można stworzyć kąty 90 stopni bez widocznych przerw w wyświetlaniu, fale dostosowujące się do kształtu powierzchni czy folie ledowe, które można docinać pod żądany wymiar. Możliwości jest dużo i zależy to od specyficznych założeń konkretnych projektów. Mamy świadomość, że centra handlowe dysponują zróżnicowanymi budżetami inwestycyjnymi, stąd w ofercie LG Electronics można znaleźć zarówno rozwiązania standardowe do najprostszych instalacji, jak i te bardziej spektakularne dla obiektów, których celem jest wyróżnienie się i podniesienie swojego statusu.

Liderzy rynku retail bardzo intensywnie rozwijają tego rodzaju komunikację z klientem, jednak kiedy spojrzymy na cały rynek, to z wyjątkiem kilku czy kilkunastu marek reszta najemców nie sięga po tego typu rozwiązania. Z czego to wynika? Czy chodzi o barierę kosztów?

Instalacja ekranów led wymaga podjęcia szeregu kroków – jest to proces długofalowy, często o dużym zasięgu. Nie każdy jest na taką inwestycję organizacyjnie gotowy. Czasem jest to jednak wciąż brak świadomości dotyczącej samej technologii LED i jej przewag względem innych ekranów informacyjno-reklamowych – tutaj przychodzimy klientom z pomocą. LG Electronics Polska to zespół ekspertów, w skład których wchodzą architekci, inżynierowie, technicy, a także sprawdzeni partnerzy biznesowi i instalatorzy, którzy razem przejdą z klientem wszystkie kroki, doradzą jakie rozwiązania są najbardziej odpowiednie, podpowiedzą jaką infrastrukturę należy doprowadzić i jak używać nośnika, aby w pełni wykorzystać jego parametry. Niejednokrotnie jednak rzeczywiście kryterium dyskwalifikującym jest koszt – nie dla wszystkich aktualny poziom cen na rynku jest osiągalny. W takich przypadkach rozwiązaniem może okazać się alternatywny sposób finansowania inwestycji, jak np. tani kredyt, leasing, czy rozłożenie płatności na raty. Zawsze powtarzam klientom, że podejmując decyzję warto wziąć pod uwagę bardzo długą żywotność ekranów LED zaprojektowanych do nieprzerwanej pracy 24/7, także w trudnych warunkach atmosferycznych i wysokiej wilgotności. Jest to inwestycja na lata, a przy tym bardzo atrakcyjna. Przy budżetowaniu warto również zastanowić się nad przyszłymi instalacjami, planować długofalowo, ponieważ skumulowane projekty będą zawsze bardziej korzystne cenowo niż mniejsze, pojedyncze instalacje. 

Niektórzy wolą jednak poczekać na spadek cen, co dla marek, które nie są tak bardzo nastawione na wyznaczanie trendów na rynku może okazać się opłacalne. W ciągu najbliższych lat liczba inwestycji i instalacji ekranów LED w Polsce na pewno będzie rosła, co przeniesie się na spadek kosztów dla klienta. Dodatkowo, coraz więcej integratorów świadczy usługi montażu czy serwisowania – to zdecydowanie obniży koszt całej inwestycji. Natomiast oferta LG Electronics w zakresie nośników informacyjno-reklamowych to nie tylko produkty LED, to także szereg innych rozwiązań, które z powodzeniem znajdują zastosowanie w branży retail, jak innowacyjne monitory OLED, czy różnego rodzaju nośniki LCD – m.in. High Brightness, Ultra Stretch, Video Wall i wiele innych. Współpracujemy z wieloma sieciami handlowymi – większymi i mniejszymi, zarówno z sektora exclusive, jak i value vs price. Staramy się każdemu klientowi proponować taki produkt, który najlepiej spełni jego potrzeby. Zachęcamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami już od samego początku tworzenia wizji inwestycji – pomożemy dobrać rozwiązanie odpowiednie nie tylko do lokalizacji, ale również do zakładanego budżetu.

Jedna rzecz, to jest kondycja finansowa sieci handlowych, a druga to jak przypuszczam wzrost cen związany z pandemią. Czy mam rację?

Z ekranami jest trochę inaczej. Zauważalnym trendem jest szukanie nie coraz tańszych, a coraz nowszych technologicznie rozwiązań. Klient oczekuje obecnie wyższych parametrów, przyjaznej infrastruktury, intuicyjnego montażu i lepszego efektu wizualnego. Nie bez znaczenia jest też  sama jakość produktów na które decyduje się inwestor. Niektóre ekrany zawsze będą tańsze, jednak warto każdorazowo przyjrzeć się temu na jaki kompromis idziemy w zamian za niższą cenę. Wybierając produkt przeznaczony do przestrzeni użyteczności publicznej szczególnie warto zweryfikować kwestię niezależnych certyfikatów bezpieczeństwa przyznawanych poszczególnym produktom. Oferta ekranów od LG Electronics posiada wszystkie wymagane lokalnym prawem certyfikaty, a parametry modeli dedykowanych do retailu są dobrane ze szczególnym uwzględnieniu środowiska i specyfiki pracy.

Jak wygląda kwestia realizacji zamówień? Czy wydłużyły się terminy, czy one są porównywalne z tymi, które były przed pandemią?

Problem z terminami to zagadnienie, które jest z nami już od dłuższego czasu i stał się ogólnoświatowym wyzwaniem. Niektóre firmy nadal borykają się z opóźnieniami, jednak niektórzy coraz lepiej radzą sobie w tym temacie. My, jako LG Electronics staramy się spełnić potrzeby klienta i realizować dostawy w najkrótszych możliwych terminach. W tym celu podpisaliśmy i nadal negocjujemy szereg międzynarodowych oraz lokalnych umów z dostawcami czy dystrybutorami. Już wkrótce część rozwiązań bazujących na diodach LED będzie dostępna praktycznie od ręki. Należy jednak zaznaczyć, iż większość omawianych przez nas typów projektów ledowych nigdy nie była obciążona warunkiem szybkiej dostępności. Jest to proces wymagający czasu, wiedzy i współpracy.

Na co musi zwrócić uwagę galeria czy sieć handlowa, jeśli  planuje jakieś nowe działania i chciałaby przymierzyć się do instalacji ekranów ledowych?

Instalacje ekranów LED należy traktować projektowo. Na samym początku najistotniejszym jest wybór lokalizacji, w której nośnik będzie dobrze wyeksponowany i nie obciąży nadmiernie istniejącej konstrukcji. Następnie dostawca musi dobrać i zaproponować najlepsze rozwiązanie – z zachowaniem odpowiedniej odległości od pierwszego widza, aby obraz był widoczny w dobrej jakości oraz z odpowiednio szerokimi kątami widzenia co pozwoli widzieć treść z wielu miejsc. Istotna jest również jasność wybranego nośnika – za jasny będzie raził i zużywał niepotrzebnie dużo energii, za ciemny nie będzie przebijał się przez otaczające oświetlenie. W obecnych czasach social mediów należy zwrócić również uwagę na wysoki kontrast obrazu, głębię kolorów oraz wysokie odświeżanie obrazu, aby treści uchwycone kamerą telefonu, nawet przypadkowo, były wyraźne i niezakłócone. Bardzo ważnym elementem jest również bezpieczeństwo. Żyjemy w czasach powszechnej obecności elektroniki, fal i promieniowania. Wybierając ekran LED z certyfikatem EMC klasy B jesteśmy pewni, iż poziom promieniowania elektromagnetycznego jest na bezpiecznym poziomie dla ludzi i otoczenia, że pozostałe systemy nie będą przez nie zakłócane. Kolejnym ważnym parametrem jest niski poziom rozprzestrzeniania się ognia. Konstrukcja nośników powinna być tak zaprojektowana, aby maksymalnie spowolnić pożar. Przy wyborze rozwiązań warto zapytać o te aspekty, bo mogą stać się kluczowe dla zdrowia i życia zarówno klientów jak i pracowników. Aby wyjść naprzeciw wymaganiom tego sektora i dostarczyć gotowe rozwiązanie LG Electronics wprowadziło do oferty dedykowany model ekranu LED LSBC Ultra Slim Series dla retailu. Propozycja ta dzięki wysokim parametrom jest bardzo dobrze widoczna nawet z dalekiego zakątka, doskonale odzwierciedla naturalne kolory, a jej konstrukcja jest bezpieczna pod kątem promieniowania elektromagnetycznego oraz rozprzestrzeniania się ognia.

LG jest wiodącym, ale jednym z wielu producentów ekranów ledowych. Co Was wyróżnia na tle konkurencji, że moglibyśmy powiedzieć: tak, to jednak warto wybrać ekran LG?

Przede wszystkim stawiamy na wysoką jakość naszych rozwiązań potwierdzoną certyfikatami, dając inwestorowi poczucie bezpieczeństwa. Rozumiemy przez to doskonałe parametry świecenia, zapewniające przyciągnięcie uwagi widza, łatwość instalacji i serwisu, bezawaryjną i nieprzerwaną pracę oraz spełnienie restrykcyjnych norm europejskich, czyli wysokie standardy ochrony życia i zdrowia. To elementy, które zapewniają nie tylko poczucie dobrze zakończonej inwestycji, ale również zadowolenie z jej dalszego użytkowania.

To co nas wyróżnia, to również niestandardowe rozwiązania LED, takie jak transparentna folia ledowa, którą można naklejać na szklane powierzchnie, docinać, czy zaginać. Mamy ponadto rozwiązania elastyczne, wyginane do kąta 90 stopni, więc dostosowujące się do każdej przestrzeni. 

Jeśli chodzi o parametry techniczne, to w standardowej ofercie LG LED Signage mamy to, co u większości dostawców ekranów ledowych jest za dodatkową opłatą, czyli bardzo wysokie odświeżanie, kontrast obrazu czy skala szarości. 

Istotne jest także to, że LG Electronics wspiera klientów od początku do końca –  posiadamy znaczący zespół inżynierów i architektów, który prowadzi inwestora zaczynając od konsultacji całego konceptu, dostosowania rozwiązania pod daną lokalizację, poprzez projektowanie, aż po instalację ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi i szkolenie przy wdrożeniu. Oferujemy również pomoc przy finansowaniu większych projektów.

Niewątpliwą zaletą LG Electronics jest szeroki wachlarz produktów. Wraz z ekranami LED możemy zaoferować klientowi produkty uzupełniające całą infrastrukturę komunikacji z klientem, monitory LCD i OLED, produkty do biur dyrekcji jak Video Wall, ekran LED typu All-in-one 136’. Wszystkie one mogą być skomunikowane jednym programem LG SuperSign CMS i być centralnie zarządzane, niezależnie od lokalizacji i rodzaju.

LG Electronics to również sprzęt AGD, IT, klimatyzacja, pompy ciepła, fotowoltanika i inne. Swoim sprzętem możemy wyposażyć całe centrum handlowe.

Czyli można powiedzieć, że zdejmujecie z ramion klienta wszelki ciężar obsługi, realizacji, korzystania, serwisowania tego sprzętu.

Dokładnie tak. LG Electronics, jako lider innowacji dąży do zapewnienia nie tylko najwyższej jakości produktów, ale także kompleksowych usług we współpracy z profesjonalnymi partnerami biznesowymi, którzy świadczą usługi instalacyjne oraz serwisowe. Również oni mają swoje własne oprogramowania do zarządzania ekranami, które na życzenie klienta można zaimplementować do naszych produktów. Zachęcamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami, do skorzystania z profesjonalnego doradztwa oraz pomocy przy doborze rozwiązań.

Rozmawiał: Radosław Rybiński

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE

Najemcy

multimedia - AGD - foto
Lokalizacji: 2
LG Brand Store jest kolejnym kanałem sprzedaży produktów producenta, obok sieci partnerskich i sklepu online marki. Pierwszy w Polsce i…
Baza danych

Firmy

Firma LG Electronics powstała w 1958 r. Zdobyła pozycję światowego lidera w dziedzinie elektroniki użytkowej dzięki odważnemu inwestowaniu w badania…
Baza danych
Scroll to Top