LPP przygotowuje się do uruchomienia nowego magazynu e-commerce

Rozbudowa sieci magazynów dedykowanych obsłudze e-commerce to odpowiedź LPP na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej i rosnący zasięg e- sklepów. Nowy Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim o łącznej powierzchni 64 tys. mkw. zwiększy wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie.

Umowa obejmuje wynajem dwóch połączonych hal magazynowych. Pierwsza z nich, zajmująca 12 tys. mkw., funkcjonuje już od lipca br. i jest przeznaczona do obsługi zwrotów. Z kolei uruchomienie drugiej hali, dedykowanej wysyłce zamówień internetowych na powierzchni 49 tys. mkw. i ponad 2 tys. mkw. przestrzeni biurowej, planowane jest w kwietniu 2022 r. W tym terminie magazyn ma osiągnąć pełną funkcjonalność i rozpocząć kompletowanie wysyłek. Wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii gdańskiej spółki, w wyniku którego powierzchnia dedykowana obsłudze sklepów internetowych LPP zwiększy się o ponad 30 procent.

22 proc. przychodów LPP ze e-commerce

Projekt nowego Fulfillment Center LPP zlokalizowanego w Panattoni Park Tricity South II zakłada wydzielenie hali wysyłkowej o powierzchni 49 tys. mkw wraz z 2 tys. mkw przestrzeni biurowej oraz części przeznaczonej do obsługi zwrotów z e-commerce zajmującej 12 tys. mkw. Hale będą połączone łącznikiem, dzięki czemu zachowane zostaną ciągi komunikacyjne przy jednoczesnym podziale funkcjonalności obu budynków. Wynajem kolejnego magazynu typu Fulfillment Center to odpowiedź polskiego producenta na rosnące zainteresowanie klientów zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 sprzedaż internetowa LPP zwiększyła się o blisko 28% r/r i stanowi już 22% przychodów firmy.

Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż internetowa naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym i nic nie wskazuje na to, by ten trend uległ znaczącym zmianom. Działając na ponad 30 rynkach online widzimy też, że wydajność logistyki staje się kluczowym elementem budowania przewagi sprzedażowej. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, ale również prognozy dla e-commerce, rozbudowa sieci Fulfillment Centers, zlokalizowanych jak najbliżej klienta, będzie determinować wyniki sprzedaży, ale też wpływać na optymalizację kosztów logistyki – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP. 

Magazyn dla 100 tys. zamówień dziennie

Od kwietnia 2022 r. w części dedykowanej wysyłkom e-commerce będą kompletowane zamówienia na rynek polski, litewski, łotewski, estoński i ukraiński. Magazyn pomieści maksymalnie ponad 6 mln sztuk produktów i będzie mógł realizować do 100 tys. zamówień dziennie. Z kolei uruchomiona już w lipcu br. hala zwrotów przystosowana jest do obsługi do 80 tys. paczek dziennie, co dzięki bliskości wysyłkowej części magazynu pozwoli na szybkie uzupełnianie stanu towarowego oferty sklepów internetowych.  

Sprawna realizacja zamówień z zagranicznych e-sklepów spółki będzie możliwa dzięki sprzyjającej lokalizacji. Nowy magazyn w Pruszczu Gdańskim jest usytuowany w pobliżu autostrady A1, a także kluczowych dróg krajowych (S6 i S7). 

– Bliskość kluczowych szlaków komunikacyjnych jest bezspornym atutem tej lokalizacji, dzięki której będziemy mogli usprawnić i przyspieszyć obsługę zamówień internetowych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W Pruszczu Gdańskim znajduje się również Centrum Dystrybucyjne, które jest sercem globalnej sieci zaopatrzenia oraz dystrybucji LPP i zapewnia płynność towaru dla naszej sieci Fulfillment Centers. Oba te czynniki sprzyjają też redukcji śladu węglowego. Dzięki bliskości źródła zaopatrzenia oraz skróceniu drogi do klienta docelowego, zmniejszamy wypadkową emisji CO2 i innych zanieczyszczeń – podsumowuje Sebastian Sołtys. 

 

 

 

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE

Firmy

LPP SA jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm działających w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od ponad 25…
Baza danych
Scroll to Top