Pepco Group: 29% wzrost przychodów pomimo pandemii

Dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, Pepco Group, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała wybrane wyniki za rok obrotowy kończący się 30 września 2021 r.1 Wstępne wyniki finansowe za cały rok obrotowy zostaną opublikowane 14 grudnia.

Podsumowanie wyników finansowych
• Przychody Grupy za cały rok wyniosły 4 122 mln EUR, +19,4%3 rok do roku („r/r”), najmocniej wsparte przez PEPCO, które odnotowało wzrost o 29,2%.
• Dynamiczny wzrost sprzedaży ogółem w warunkach porównywalnych („LFL”)4 o 6,5%:
• PEPCO: wzrost o 10,2% LFL w IV kwartale i o 9,8% LFL w całym roku.
• Poundland / Dealz: wzrost o 1,0% LFL w IV kwartale i +3,1% LFL w całym roku.
• Zadłużenie netto na koniec okresu1,5 na poziomie 102 mln EUR (226 mln EUR mniej r/r), co jest wynikiem działań Zarządu zmierzających do redukcji zapasów i optymalizacji kapitału obrotowego w ciągu roku.
• W ujęciu MSSF16 zadłużenie netto wyniosło 1 200 mln EUR (w ub. roku 1 239 mln EUR).
• Przewiduje się, że EBITDA6 za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 640 mln EUR do 655 mln EUR. Przedział ten znajduje się w górnym zakresie oczekiwań analityków i oznacza wzrost o ok. 45% (licząc środek przedziału) wobec ubiegłego roku do dotkniętego przez pandemię COVID.

Postępy w realizacji strategii wzrostu
• Kontynuowana jest ekspansja nowych sklepów wszystkich marek Grupy Pepco. Liczba nowo otwieranych sklepów jest zgodna z założeniami – w ciągu roku otwarto 424 nowe sklepy netto (483 z uwzględnieniem sklepów Fultons nabytych na koniec roku):
• PEPCO: otwarcie 364 nowych sklepów, czyli wzrost o 17,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, w tym 33 sklepów na rynkach Europy Zachodniej we Włoszech i Hiszpanii oraz otwarcie pierwszych trzech sklepów w Austrii.
• Poundland / Dealz, otwarcie 60 nowych sklepów netto (119 z uwzględnieniem Fultons), co stanowi wzrost o 6,5% r./r. (12,9% z uwzględnieniem Fultons).
• Przeprowadzono modernizacje 954 placówek (827 PEPCO, 127 Poundland), dzięki którym sklepy zyskały nowoczesny rozkład i wystrój, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania sklepów przez klientów.

Komentując wyniki Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group powiedział: „Po raz kolejny osiągnęliśmy dobry wynik handlowy i poczyniliśmy postępy w realizacji naszych planów strategicznych. Pomimo wyzwań operacyjnych związanych z zakłóceniami wywołanymi przez COVID, kontynuowaliśmy otwieranie nowych sklepów wszystkich naszych marek, uruchamiając w ostatnim kwartale 141 placówki. Łącznie w bieżącym roku powstało 483 nowych sklepów netto, co stanowi rekordową liczbę nowo otwieranych placówek w ciągu roku. Wliczamy w to pierwsze sklepy PEPCO w Austrii, Serbii i Hiszpanii. Wstępne wyniki sklepów PEPCO w Europie Zachodniej – we Włoszech, Austrii i Hiszpanii wyglądają bardzo zachęcająco. Jesteśmy również zadowoleni z efektów naszego programu modernizacji sklepów, który przyczynił się do wzrostu wyników LFL, a sklepy bardziej podobają się klientom.

W miarę odbudowywania się popytu konsumentów i aktywności gospodarczej po spadku spowodowanym pandemią COVID, rosła presja na globalne łańcuchy dostaw, a ograniczona dostępność surowców powodowała inflację, potęgowaną dodatkowo przez ograniczoną dostępność kontenerów, co znacznie zwiększyło koszty transportu. Dzięki połączeniu działań podejmowanych w ramach naszego modelu operacyjnego i bezpośredniego zaopatrzenia na Dalekim Wschodzie, poprzez PGS, która ma świetne relacje bezpośrednie z dostawcami i fabrykami, szybko podjęliśmy działania w celu złagodzenia tych skutków.

Aby dalej realizować nasze plany rozwoju, biorąc pod uwagę siłę finansową Grupy oraz wrażliwość cenową naszych klientów, zamierzamy tak kształtować naszą ofertę by utrzymać naszą przewagę cenową. Opracowaliśmy plany redukcji kosztów operacyjnych poprzez wykorzystanie zwiększonej skali naszej działalności, aby nadal utrzymywać wzrost zyskowności.
Chociaż otoczenie, w którym działamy pozostanie przez jakiś czas wymagające, jesteśmy przekonani co do znacznych możliwości wzrostu jakie przed nami stoją i skuteczności naszych planów, a także tego, że będziemy w stanie spełniać przyszłe oczekiwania rynku.”

Wyniki Grupy

Wzrost LFL PEPCO za cały rok wyniósł +9,8%, z uwzględnieniem wpływu zamknięć sklepów w związku z pandemią COVID. Wynika to z siły oferty Grupy, w tym programów modernizacji sklepów i asortymentu, a także wyższego popytu ze strony klientów. Wskaźnik LFL Grupy Poundland za cały rok, wynoszący +3,1%, wyraźnie wskazuje na wzmocnienie oferty dla klientów, a w szczególności na dobre wyniki w rozszerzonych ostatnio kategoriach tj. odzieży i artykułów gospodarstwa domowego oraz wprowadzenia nowej oferty artykułów chłodzonych i mrożonych w 35 sklepach w ciągu kwartału (127 od początku roku). Równolegle do programu modernizacji kontynuowana jest transformacja oferty, dzięki której udział produktów w zróżnicowanych cenach w sprzedaży wynosi 36,2% (ub. rok 25,9%).

Dostrzegając znaczne możliwości rozwoju działalności wszędzie tam, gdzie działa spółka, PEPCO powiększyło swój portfel o 364 sklepy w całym roku (+17,3% r./r.), w tym o pierwsze sklepy w Austrii, Serbii i Hiszpanii. Ponadto, PEPCO kontynuowało rozbudowę lub zmianę lokalizacji sklepów. Dotyczyło to 60 placówek w ciągu ostatniego roku. Podjęto także pierwsze kroki w kierunku aktualizacji brandingu sklepów, uwzględniając nową stylistykę, którą będzie posługiwać się PEPCO w kolejnej fazie rozwoju. Program modernizacji sklepów jest kontynuowany zarówno w sieci PEPCO jak i Poundland, gdzie w ciągu roku zostanie zmodernizowanych niemal 1 000 sklepów, co zapewni trwały wzrost w ujęciu LFL. W ślad za stale poprawiającymi się wynikami, kontynuowaliśmy wprowadzanie formatu Dealz w Polsce i Hiszpanii, otwierając 65 sklepów w ciągu roku i 14 w ciągu kwartału, przy czym w Polsce działa obecnie ponad 100 sklepów tej marki.

Podjęliśmy również decyzję o powołaniu Trevora Mastersa na stanowisko Dyrektora Operacyjnego (COO) Grupy, co ogłosiliśmy 8 października. Jesteśmy przekonani, że ta nominacja jeszcze bardziej przyspieszy realizację naszego programu rozwoju i zwiększy efektywność.

Środki pieniężne, zadłużenie i zyski

Grupa generowała znaczne środki pieniężne, które po uwzględnieniu nakładów inwestycyjnych wyniosły ok. 190 mln EUR. Środki pieniężne na zamknięciu okresu wyniosły 513 mln EUR (FY20: 400 mln EUR), a zadłużenie netto 102 mln EUR (FY20: 328 mln EUR) (według MSSF16 zadłużenie netto wyniosło 1 200 mln EUR (w ub. roku 1 239 mln EUR). Wartości te odzwierciedlają stały wzrost w działalności podstawowej i są efektem działań podjętych w 2020 r. dot. kluczowych dostawców. Są także efektem znaczących programów zwiększania efektywności, które zmniejszają wymagany poziom zapasów i poprawiają zarządzanie kapitałem obrotowym Grupy.

Informacje o Grupie Pepco

Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie silne, niezależne dyskontowe sieci detaliczne – PEPCO i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. PEPCO i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie ponad 3 400 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 35 000 pracowników.

Po ponad 14 latach ciągłego rozwoju, PEPCO obsługuje obecnie ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 20 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
Pierwszych 14 sklepów PEPCO otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku PEPCO rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii oraz Austrii. W trzech ostatnich miesiącach Grupa uruchomiła łącznie 140 sklepów PEPCO.
PEPCO jest uznawane powszechnie za jedną z najsilniejszych marek i najbardziej dynamicznych spółek w Polsce. Regularnie zdobywa nagrodę Diament Forbesa jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w kraju oraz nagrodę Superbrands za jakość i zaufanie wśród polskich konsumentów. Ostatnio PEPCO zostało uznane za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce roku 2021.

Informacje o Poundland i Dealz

Od czasu otwarcia w 1990 roku pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent, miejscowości na północ od Londynu, Poundland zbudował sieć prawie 900 sklepów w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii, oferując towary najlepszych marek i doskonałej jakości produkty marek własnych. Nagrodzona przez pismo branżowe Retail Week tytułem „Value Discounter of the Year 2019” sieć zatrudnia obecnie około 18 000 pracowników, którzy co tydzień obsługują ponad siedem milionów klientów.
Poundland oferuje tysiące wysokiej jakości produktów – ponad 1 000 znanych marek w 17 kategoriach artykułów, w tym żywności i napojów, zdrowia i urody, gospodarstwa domowego, ogrodnictwa, majsterkowania, zwierząt domowych, artykułów papierniczych, książek, DVD i zabawek.

Większość artykułów w sklepach Poundland kosztuje jednego funta, jednak sieć rozszerzyła też asortyment w cenach powyżej i poniżej jednego funta.
W Wielkiej Brytanii w około 370 większych sklepach Poundland oferuje odzieżową markę własną PEP&CO. Obecna na rynku od 2015 roku marka PEP&CO to pełna gama mody damskiej, męskiej i dziecięcej, wprowadzająca do Poundland nowy styl z prostymi, niskimi cenami produktów z kategorii moda rodzinna, którą trudno znaleźć na lokalnych ulicach handlowych.
Od sierpnia 2020 marka PEP&CO to również artykuły dla domu, które szybko znalazły uznanie klientów za swój styl i jakość. PEP&CO Home to nowoczesne, modne, wyjątkowe artykuły dekoracyjne i produkty dla domu. Ich wprowadzenie do oferty zbiegło się z gruntowną zmianą sposobu ekspozycji i sprzedaży w sklepach Poundland.

W ponad 200 sklepach Poundland oferowane są obecnie również produkty chłodzone i mrożone. Liczba placówek, w których będą one sprzedawane wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat do ponad 500. Jest to efekt przejęcia sieci Fultons Foods i inwestycji w kwocie 25 milionów funtów.
Od uruchomienia pierwszego sklepu marki Dealz w 2011 r., zbudowano sieć ponad 200 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce, oferując klientom szeroki wybór ponad 1000 znanych marek oraz produktów pod marką własną.
PEP&CO została nominowana przez Retail Week do nagrody Marki Własnej za Rok 2019.

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
NAJNOWSZE INFORMACJE
SCF DATABASE

Najemcy

odzież damska, odzież i artykuły dziecięce, odzież męska, wyposażenie wnętrz
Lokalizacji: 1,007
Pepco jest europejską siecią dyskontów, oferującą odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w najniższych cenach. W Polsce rozwija…
Baza danych

Firmy

Pepco jest europejską siecią dyskontów, oferującą odzież i produkty dla domu w cenach dyskontowych. Pepco to samoobsługowe sklepy dyskontowe oferujące…
Baza danych
Scroll to Top