Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Półmetek transformacji: 150 Tesco przeszło pod barwy Netto

150 dawnych sklepów Tesco zmieniło już barwy i powitało klientów pod szyldem Netto. W ciągu ostatnich dwóch tygodni do listy konwertowanych sklepów dołączyło kolejnych 16 placówek. Tym samym Netto osiągnęło kolejny kamień milowy rozwoju w Polsce – proces przekształcania sklepów Tesco na Netto znalazł się na półmetku.

Transformacja sklepów Tesco na Netto rozpoczęła się w marcu br. wraz z wydaniem przez UOKiK zgody na przejęcie przez Salling Group (właściciela Netto) polskiej części biznesu Tesco.
Pierwsze konwertowane sklepy zostały otwarte już pod koniec maja. Niespełna pół roku później, 31 października, zamknięte zostały ostatnie sklepy Tesco w Polsce, kończąc tym samym długą historię funkcjonowania marki nad Wisłą. Nieco ponad dwa tygodnie później Netto osiągnęło kolejny ważny etap – 18 listopada otworzono kolejnych osiem konwertowanych sklepów, w tym sklep numer 150.

Szybciej niż zakładano

– Proces konwersji sklepów Tesco na Netto przebiega sprawnie. Od połowy października otwieramy tygodniowo więcej sklepów niż początkowo zakładaliśmy – mówi Jerzy Tymofiejew, Chief Investment Officer w Netto Polska.

– W efekcie już teraz osiągnęliśmy cel przyjęty na końcówkę tego roku, czyli skonwertowanie 150 sklepów Tesco. Tym samym cały proces zakończymy szybciej niż planowaliśmy. To dla nas powód do dumy. Cieszymy się, że mieszkańcy coraz większej liczby polskich miast mogą korzystać z oferty Netto, która spotyka się z ich dużym zainteresowaniem – dodaje Tymofiejew.

W ostatnich dwóch tygodniach – 12 i 18 listopada – Netto otworzyło swoje sklepy w dziesięciu województwach. Najwięcej nowych placówek zyskało województwo śląskie, gdzie powstały trzy nowe sklepy. Po dwa obiekty otwarto w województwach lubuskim, małopolskim, pomorskim i wielkopolskim. Netto 3.0 otwarto w Chorzowie (woj. śląskie), Chrzanowie (woj. małopolskie), Czerwionce-Leszczynach (woj. śląskie), Dęblinie (woj. lubelskie), Działdowie (woj. warmińsko-mazurskie), Gdańsku (woj. pomorskie), Łodzi (woj. łódzkie), Miechowie (woj. małopolskie), Namysłowie (woj. opolskie), Nowym Dworze Gdańskim (woj. pomorskie), Nowym Tomyślu (woj. wielkopolskie), Sulechowie (woj. lubuskie), Swarzędzu (woj. wielkopolskie), Włoszczowie (woj. świętokrzyskie), Zielonej Górze (woj. lubuskie) i Żywcu (woj. śląskie).

Dzięki tym otwarciom Netto zawitało po raz pierwszy do Dęblina, Miechowa, Namysłowa, Swarzędza, Włoszczowy i Żywca. Wśród ww. miast najwięcej sklepów Netto funkcjonuje obecnie w Łodzi (aż 16 placówek) i Gdańsku (siedem). Sklep w Zielonej Górze (czwarty sklep sieci w mieście) został wyposażony w kasy samoobsługowe, które znacznie ułatwiają i przyspieszają proces robienia zakupów. Kasy te można znaleźć w coraz większej liczbie sklepów Netto.

Promocje dla klientów

Jak zawsze otwarciom towarzyszą specjalnie przygotowane z tej okazji promocje sięgające 50 proc. trwające do soboty następującej po dniu otwarcia. Oferta specjalna obejmuje zarówno artykuły spożywcze (w tym liczne produkty prężnie rozwijanych marek własnych Netto), jak i te z linii non-food. Klienci mogą także liczyć na sobotnie atrakcje, w tym m.in. konkursy dla najmłodszych.
Cechą charakterystyczną dla Netto jest wyjątkowy wystrój placówek, który czerpie inspirację ze stylu skandynawskiego. To właśnie jemu sklepy Netto 3.0 zawdzięczają przyjazną, spokojną atmosferę robienia zakupów. Jest to możliwe dzięki m.in. szerokim alejkom i neutralnemu oświetleniu, a także dobrze widocznemu, a jednocześnie stonowanemu oznaczeniu promocji.
Jednak sklepy Netto 3.0 to przede wszystkim bogata oferta w atrakcyjnych cenach, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Znakiem rozpoznawczym jest asortyment „Z Zieleniaka Netto”, w ramach którego klienci mają do dyspozycji aż 150 rodzajów zawsze świeżych warzyw i owoców. Netto stale rozwija także swoją „Półkę zdrowia”, na której kupujący znajdą bogaty wybór produktów bezglutenowych, bezlaktozowych, bezcukrowych, a także BIO.

3000 produktów na półkach

Łącznie w ofercie Netto znaleźć można aż 3000 produktów, z czego ok. 1000 produktów marek własnych – m.in. „Prosto z zagrody” (wybór mięs pochodzenia wyłącznie polskiego w ekologicznych opakowaniach), „Hello Sensitive” (bezzapachowe, nie wykorzystujące barwników, hipoalergiczne produkty dla najmłodszych), Miletto (oparty na tradycyjnych recepturach nabiał) czy Premieur (wysokiej jakości wykwintne produkty takie jak sery, wędliny, owoce morza, kawy i słodkości).

Sklepy Netto to także produkty z tzw. linii non-food, czyli wyposażenie domowe, AGD, a nawet meble. Oferta ta zmienia się cyklicznie, stale dostarczając klientom nowych pomysłów i inspiracji.
Zgodnie z przesłaniem Netto – „Prawdopodobnie najtańszy dyskont w Polsce” – eksperci sieci sprawdzają co tydzień ceny ponad 500 popularnych produktów dostępnych na rynku, by móc udzielić kupującym gwarancji dyskontowej ceny. Dodatkowo w każdym tygodniu przygotowywane są specjalne promocje obejmujące zarówno produkty spożywcze jak i te non-food. W efekcie kupujący mają pewność niskich cen, mnożąc oszczędności podczas codziennych zakupów.