scf-news-retailnet-pl-logo-white.svg

[BADANIE] NEPI Rockcastle Polska: pod choinkę chcemy biżuterii i elektroniki

zakupy-swiateczne-eip-1

W pandemii marzymy o biżuterii i elektronice. Najwięcej wydamy na kosmetyki, zabawki oraz ubrania. Co trzeci ankietowany chciałby w świątecznym prezencie dostać kartę podarunkową. Takie są wyniki badanie przeprowadzonego na zlecenie NEPI Rockcastle Polska.

O jakich prezentach pod choinką marzą w tym roku Polacy? Kobiety przede wszystkim o biżuterii (ponad 32%), panowie – o prezencie elektronicznym (aż 46%). Najwięcej środków ze swojego świątecznego budżetu zamierzamy jednak przeznaczyć na prezenty kosmetyczne. Ponad połowa respondentów na tegoroczne prezenty przeznaczy do 500 zł, co trzecia osoba planuje wydać do 1000 zł. Co jeszcze powiedzieli nam odwiedzający galerie handlowe?

Ile wydamy i ile osób obdarujemy?

Zapytaliśmy klientów odwiedzających 12 galerii handlowych w całej Polsce o plany zakupowe przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Ponad 57% respondentów odpowiedziało, że na tegoroczne prezenty świąteczne przeznaczy budżet do 500 złotych. Co trzeci badany zamierza wydać między 500 a 1000 złotych, 7% – między 1000 a 1500 złotych i zaledwie 4% – powyżej 1500 złotych. Większość Panów planuje zakup prezentów dla maksymalnie czterech osób (49%), z kolei Panie – do ośmiu osób (41%). Co piąty ankietowany planuje zakup prezentów dla więcej niż ośmiu osób.

Kiedy po prezenty?

Prawie połowa kobiet (49%) planuje zakup prezentów jeszcze w listopadzie i w pierwszym tygodniu grudnia. Zaledwie 5% pań pozostawi zakupy prezentów na ostatnie dni przed świętami. Wśród mężczyzn najwięcej z nich, bo ponad 42% kupi prezenty na początku grudnia, 11% odkłada zakupy na czas bezpośrednio przed Bożym Narodzeniem.

Listopadowym zakupom sprzyjają zaplanowane w ramach „Black Friday” akcje promocyjne. – Wielu właścicieli sklepów wydłuża czas specjalnych promocji i wyprzedaży organizując „Black Weekend” czy „Black Week”. Dla osób planujących świąteczne zakupy z wyprzedzeniem to dobra okazja na spore oszczędności i możliwość wyboru z szerokiego asortymentu produktów – mówi Dominik Piwek, Dyrektor ds. Marketingu i PR

Biżuteria i elektronika – o tym najczęściej marzymy

31% ankietowanych wskazało, że chciałoby znaleźć pod choinką voucher/kartę podarunkową, niewiele mniej, bo 30% – biżuterię. Na trzecim miejscu znalazły się kosmetyki, z których ucieszyłby się co czwarty ankietowany (25%). Blisko co piąty respondent chciałby poszerzyć swoją garderobę o nowe ubrania i buty (21 proc.).

– W podziale na preferencje kobiet i mężczyzn widać pewne różnice, ale i punkty wspólne. Najwięcej ankietowanych Pań marzy o biżuterii, a Panów o elektronice. Na drugim miejscu wśród oczekiwań zarówno kobiet jak i mężczyzn znalazły się karty podarunkowe. Co ciekawe – to więcej mężczyzn wskazało na tę odpowiedź – ponad 34% przy 28% kobiet – komentuje Dominik Piwek. – W niektórych ankietach respondenci wpisali, że jako świąteczny prezent chcieliby w tym roku dostać paliwo – dodaje.

Najwięcej wydamy na kosmetyki, zabawki oraz ubrania

Kosmetyki – na prezenty z tej kategorii przeznaczymy w tym roku najwięcej z naszego świątecznego budżetu. Tak wskazało ponad 36% ankietowanych klientów galerii. Na drugim miejscu znalazły się zabawki (34%), a podium zamykają ubrania i buty (27 proc.). Jak planowane wydatki wyglądają w podziale na płeć? Kobiety stawiają na kosmetyki (36%), zabawki (35%) oraz ubrania i buty (26%). Panowie – na kosmetyki (37%), elektronikę (31%) oraz zabawki (31%).

– Tegoroczny sezon bożonarodzeniowy będzie pod względem zakupów zapewne nieco odmienny od poprzednich lat. Pandemia zmieniła dotychczasowe modele zakupowe. Według danych firmy badawczej GfK Polonia 71% wszystkich kupujących w Polsce możemy określić mianem smart shopperów – mówi Katarzyna Jabłońska, Asset Manager NEPI Rockcastle Polska.

Na 8 rynkach

NEPI Rockcastle jest wiodącym inwestorem oraz deweloperem nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu oraz Amsterdamie. Grupa posiada jeden z największych portfeli nieruchomości w Rumunii, Polsce oraz na Słowacji, jest też silnie obecna w Chorwacji, Czechach, na Węgrzech oraz w Serbii i Litwie.

W Polsce NEPI Rockcastle jest właścicielem dwunastu galerii handlowych: GALERIA WARMIŃSKA OLSZTYN, AURA CENTRUM OLSZTYNA, ALFA BIAŁYSTOK, GALERIA WOŁOMIN, GALERIA TOMASZÓW, FOCUS MALL PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, FOCUS MALL ZIELONA GÓRA, CH KAROLINKA OPOLE, SOLARIS CENTER w OPOLU, CH PLATAN ZABRZE, CH POGORIA DĄBROWA GÓRNICZA, BONARKA KRAKÓW.

 

Facebook
LinkedIn
PARTNERZY PORTALU
PULS RYNKU
SCF DATABASE

Firmy

nepi-rockcastle-logo
developer/inwestor
Rockcastle Poland Sp. z o.o. należy do NEPI Rockcastle -  grupy inwestycyjnej i deweloperskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. NEPI Rockcastle posiada…
Baza danych

Codzienny newsletter
SCF News | Retailnet.pl

dla profesjonalistów rynku centrów handlowych
logo blue SCF News - Retailnet.pl-clear
Codzienny newsletter

Codzienny newsletter kierowany jest do profesjonalistów rynku centrów handlowych: najemców, deweloperów i inwestorów oraz dostawców nowoczesnych usług i technologii dla rynku retail

* indicates required