Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Wittchen chce w 2022 roku kontynuować osiąganie dwucyfrowych dynamik sprzedaży, liczy na stabilizację marży brutto na sprzedaży i kontynuację poprawy marży operacyjnej
„Realizacja powyższych planów będzie możliwa dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększenie współpracy z platformami typu marketplace” – napisano w komunikacie giełdowym.
Zarząd oczekuje, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie rosnąć i osiągnie wartości zbliżone do tych sprzed pandemii, kiedy stanowiła największy udział w portfelu. Dodatkowo, poprzez poszerzenie swojego asortymentu oraz wprowadzenie linii Young skierowanej do młodszych klientów, spółka planuje dotarcie do większej grupy klientów.
Wśród celów na 2021 rok grupa wymienia osiągnięcie przychodów zbliżonych do 2019 roku, czyli sprzed pandemii, poprawę marży brutto na sprzedaży i znaczącą poprawę wyniku operacyjnego i netto.
Po trzech kwartałach 2021 roku grupa ma 171,7 mln zł przychodów wobec 135 mln zł rok wcześniej. EBIT wzrósł do 25,9 mln zł z 2,4 mln zł, a zysk netto do 20,4 mln zł z 0,3 mln zł przed rokiem. W samym trzecim kwartale przychody wyniosły ok. 80 mln zł, zysk operacyjny 18,4 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł.
W okresie 9 miesięcy kanał online stanowił 55 proc. udziału przychodów spółki, jest rozwijany za pośrednictwem własnych sklepów internetowych oraz platform typu marketplace. Na koniec września grupa współpracowała z 21 platformami marketplace, natomiast w analogicznym okresie 2020 r. było to 9 platform.
Przychody zagraniczne w okresie 9 miesięcy 2021 roku wyniosły 26 mln zł, co stanowiło 15 proc. udziału w przychodach grupy. Wittchen podał, że w celu zabezpieczenia się przez problemami związanymi w łańcuchu dostaw, grupa dokonała wcześniejszego zatowarowania na IV kwartał oraz znaczną część 2022 r.
W związku z przyjętą polityką zatowarowania oraz planowanym rozwojem grupy w 2022 roku planowana jest budowa trzeciej hali magazynowej o wielkości ok. 3.700 m kw., której szacunkowy koszt budowy wyniesie ok. 10-12 mln zł. Pozostałe wydatki inwestycyjne szacowane są na poziomie ok. 6,5 mln zł, z czego ok. 3,5 mln zł planowane są na modernizację i adaptację nowych salonów.
Na koniec września 2021 roku grupa Wittchen prowadziła 107 salonów, z czego 89 pod marką Wittchen, a 18 pod marką Wittchen Travel (na dzień 30 września 2020 roku 90 salonów Wittchen i 18 Wittchen Travel). Łączna powierzchnia salonów na koniec września wyniosła 8.689 m kw. wobec 8.626 m kw. przed rokiem. Ponadto grupa posiadała 10 salonów franczyzowych na Ukrainie o łącznej powierzchni 880 m kw.