Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wittchen : ponad połowa sprzedaży z kanału online

Wittchen chce w 2022 roku kontynuować osiąganie dwucyfrowych dynamik sprzedaży, liczy na stabilizację marży brutto na sprzedaży i kontynuację poprawy marży operacyjnej 

„Realizacja powyższych planów będzie możliwa dzięki zwiększeniu sprzedaży zagranicznej, na której generowana jest wyższa marża oraz w kanale e-commerce dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży przez własne sklepy internetowe, jak również zwiększenie współpracy z platformami typu marketplace” – napisano w komunikacie giełdowym.

Cel: przychdy sprzed pandemii

Zarząd oczekuje, że sprzedaż produktów z kategorii walizek nadal będzie rosnąć i osiągnie wartości zbliżone do tych sprzed pandemii, kiedy stanowiła największy udział w portfelu. Dodatkowo, poprzez poszerzenie swojego asortymentu oraz wprowadzenie linii Young skierowanej do młodszych klientów, spółka planuje dotarcie do większej grupy klientów.

R E K L A M A

Wśród celów na 2021 rok grupa wymienia osiągnięcie przychodów zbliżonych do 2019 roku, czyli sprzed pandemii, poprawę marży brutto na sprzedaży i znaczącą poprawę wyniku operacyjnego i netto.

Ponad połowa online

Po trzech kwartałach 2021 roku grupa ma 171,7 mln zł przychodów wobec 135 mln zł rok wcześniej. EBIT wzrósł do 25,9 mln zł z 2,4 mln zł, a zysk netto do 20,4 mln zł z 0,3 mln zł przed rokiem. W samym trzecim kwartale przychody wyniosły ok. 80 mln zł, zysk operacyjny 18,4 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł.

W okresie 9 miesięcy kanał online stanowił 55 proc. udziału przychodów spółki, jest rozwijany za pośrednictwem własnych sklepów internetowych oraz platform typu marketplace. Na koniec września grupa współpracowała z 21 platformami marketplace, natomiast w analogicznym okresie 2020 r. było to 9 platform.

Przychody zagraniczne w okresie 9 miesięcy 2021 roku wyniosły 26 mln zł, co stanowiło 15 proc. udziału w przychodach grupy. Wittchen podał, że w celu zabezpieczenia się przez problemami związanymi w łańcuchu dostaw, grupa dokonała wcześniejszego zatowarowania na IV kwartał oraz znaczną część 2022 r.

W związku z przyjętą polityką zatowarowania oraz planowanym rozwojem grupy w 2022 roku planowana jest budowa trzeciej hali magazynowej o wielkości ok. 3.700 m kw., której szacunkowy koszt budowy wyniesie ok. 10-12 mln zł. Pozostałe wydatki inwestycyjne szacowane są na poziomie ok. 6,5 mln zł, z czego ok. 3,5 mln zł planowane są na modernizację i adaptację nowych salonów.

Ponad 130 salonów

Na koniec września 2021 roku grupa Wittchen prowadziła 107 salonów, z czego 89 pod marką Wittchen, a 18 pod marką Wittchen Travel (na dzień 30 września 2020 roku 90 salonów Wittchen i 18 Wittchen Travel). Łączna powierzchnia salonów na koniec września wyniosła 8.689 m kw. wobec 8.626 m kw. przed rokiem. Ponadto grupa posiadała 10 salonów franczyzowych na Ukrainie o łącznej powierzchni 880 m kw.