Według wstępnych wyników za IV kwartał roku 2021 przychody Grupy Pepco wzrosły o 12% rok do roku. Najmocniej rosła sprzedaż PEPCO, które odnotowało wzrost o 20 %
Kluczowe czynniki wzrostu to:
Przyspieszenie rozbudowy sieci sklepów na wszystkich rynkach i markach grupy:
- Największa w historii liczba kwartalnych otwarć sklepów – 161 nowych placówek;
- PEPCO: 146 nowych sklepów w I kwartale (rok wcześniej: 87), w tym 55 sklepów na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej takich jak Włochy, Austria i Hiszpania, gdzie wyniki handlowe ponownie są lepsze od oczekiwań
- Dealz: 15 nowych sklepów w I kwartale (rok wcześniej: 18), program rozbudowy sieci sklepów przyspiesza, zwłaszcza w Polsce.
Sprzedaż przy stałym kursie walutowym, w warunkach porównywalnych (LFL)3 była odporna na sytuację pandemiczną – wzrost w IV kwartale 2021 wyniósł 0,7%.
- PEPCO: sprzedaż LFL w I kwartale nie zmieniła się, była dotknięta kontynuacją zaburzeń łańcuchów dostaw oraz ograniczeniami dostępności, a także rozszerzeniem restrykcji antycovidowych, co ograniczyło możliwości dokonywania zakupów przez klientom
Znacząca realizacja inicjatyw w zakresie redukcji kosztów operacyjnych, które przyczyniają się do obniżenia kosztów i zapewnienia bardziej elastycznej, powiązanej z przychodami, bazy kosztowej.
- Liczba produktów, których ceny obniżane są na stałe w związku z zakończeniem ich sprzedaży zmniejszyła się w PEPCO o 0,8 punktu procentowego, do najniższego w historii poziomu 0,4% wartości sprzedaży. Jest to pierwszy z efektów wdrożenia nowych, ulepszonych procesów w łańcuchu dostaw, przy którym to wdrożeniu zastosowano nowe udoskonalone narzędzia
- Zmniejszenie liczby produktów, których ceny obniżane są na stałe w związku z zakończeniem ich sprzedaży oraz ograniczenie transportu towarów w ramach sieci przyczyniło się również do zmniejszenia całkowitych kosztów pracy na poziomie sklepu, przy utrzymaniu dotychczasowego poziomu obsługi klienta
- Poundland renegocjował umowy najmu 30 sklepów, redukując kosz najmu przeciętnie o 22%.