Kaufland stawia kolejny ważny krok w realizacji strategii klimatycznej
Kaufland redukuje ślad węglowy i przechodzi w 100% na zieloną energię. Kaufland stawia kolejny ważny krok w realizacji strategii klimatycznej, zgodnie z którą do 2030 r. zredukuje emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80% w porównaniu z 2019 r.
Kaufland jest partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2022 Spring.
Firma podpisała właśnie umowę z dostawcami, którzy zaopatrzą sieć w energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Detalista planuje także inwestycje w kolejne instalacje fotowoltaiczne.
Według najnowszego raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) do 2026 roku aż 95% światowego wzrostu mocy wytwórczych będą generować odnawialne źródła energii a ilość mocy odnawialnej skonsumowanej w okresie 2021–2026 będzie o połowę wyższa niż w latach 2015–2020. Przykładem firmy, która w Polsce zdecydowała się na zastosowanie OZE, jest Kaufland. Sieć nawiązała właśnie współpracę z dostawcami na pokrycie wolumenu energii zużywanej we wszystkich placówkach, tj. centrali, sklepach oraz centrach dystrybucyjnych w 100% zieloną energię*(*nie dotyczy najemców pasaży sklepów Kaufland).
Potwierdzeniem tego będą certyfikaty wydawane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Oprócz tego firma ma w planach kolejne instalacje fotowoltaiczne. Pierwszą z nich zastosowano na dachu sklepu przy ul. Długosza we Wrocławiu, co pozwala sieci zaspokoić kilkanaście procent rocznego zapotrzebowania marketu na energię elektryczną.
Kaufland dba o środowisko
W swoich placówkach Kaufland stosuje wiele innych rozwiązań, które pozwalają ograniczyć zużycie energii oraz emisje dwutlenku węgla. W nowych sklepach firma inwestuje w technologię odzysku ciepła odpadowego, dzięki której zamiast paliw kopalnych wykorzystuje ciepło pochodzące z instalacji chłodniczych do ogrzewania bądź chłodzenia obiektów. Standardem w wybudowanych i zmodernizowanych marketach są także oświetlenie LED oraz osłony urządzeń chłodniczych zapobiegające utratom zimna i energii. Firma dokładnie kontroluje jej zużycie we wszystkich swoich placówkach, a jej efektywność energetyczną potwierdza międzynarodowy standard ISO 50001. Sieć wspiera także elektromobilność, montując przy swoich sklepach stacje do ładowania aut elektrycznych. Z samochodu elektrycznego i ładowarki mogą korzystać także pracownicy centrali.
Poza przejściem w 100% na zieloną energię* Kaufland będzie konsekwentnie pracować nad realizacją kolejnych celów klimatycznych wyznaczonych zgodnie z metodologią SBTi, które pozwolą sieci uniknąć, zredukować lub skompensować emisje powstałe w ramach działalności przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 235 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter