Wojas: Wzrost sprzedaży w ramach zmniejszonej sieci

W sprzedaży detalicznej w pierwszym kwartale 2022 roku Wojas zanotował wzrost o 49,4% r/r.  Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na
epidemię COVID-19 pierwszy kwartał 2021 roku miał dość niską bazą.

Na wzrost detalicznej marży brutto w pierwszym kwartale 2022 r. wpływ miał nie tylko efekt niskiej bazy, ale też lepszy popyt konsumencki. Z kolei w kanale
hurtowym w pierwszym kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o 61,5% r/r, głównie ze względu na efekt wysokiej bazy w 2021 r (w I kwartale 2021 r. realizowany był kontrakt obuwia służbowego dla NATO).

Wzrost sprzedaży detalicznej i skali działalności wpłynął na istotny wzrost kosztów działalności. Ostatecznie po pierwszym kwartale 2022 roku wynik na działalności operacyjnej EBIT wyniósł minus 1 381 tys. zł vs minus 5 074 tys. zł rok temu.

Po uwzględnieniu kosztów finansowych tj. wzrostu stopy procentowej oraz ujemnych różnic kursowych głównie z tyt. wyceny zobowiązań leasingowych, wynik netto za pierwszy kwartał 2022 roku wyniósł minus 3 539 tys. zł vs minus 3 829 tys. zł rok temu.

W pierwszym kwartale 2022 r. WOJAS S.A. zamknął dwa salony, nie otwierając żadnego nowego. Detaliczna własna sieć sprzedaży na 31 marca 2022 r. liczyła 152 salonów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz