Giacomo Conti i Sunset Suits: Rozwój oparty o optymalizację
Decyzje dotyczące rozwoju Giacomo Conti są skorelowane z obecną sytuacją rynkową. Jednym z obszarów, na którym skupia się marka to optymalizacja sieci, poprzez realizację działań pod kątem ich rentowności. Wszystko po to, by w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Firma reaguje na dynamiczną sytuację związaną z pogorszeniem się warunków ekonomicznych, z powodu wojny za naszą wschodnią granicą. Równolegle postępujący wzrost inflacji, wpłynął bezpośrednio na koszyk zakupowy konsumentów, przez co w pierwszej kolejności ucierpiała branża mody. Takie okoliczności wprowadzają dużą niepewność na rynku oraz powodują wahania kosztów. Zmiany te można zaobserwować w przypadku wzrostu kosztów otwarcia nowych lokalizacji oraz adaptacji salonów. Jest to duże wyzwanie, gdyż nade wszystko naszym priorytetem jest zachowanie wysokiej jakości oraz standardu wykończenia naszych lokali.
Szczegółowe analizy OCR
Giacomo Conti dąży do poprawy rentowności istniejących salonów. Duża uwaga przykładana jest do szczegółowej analizy wskaźnika OCR, przy którym obecnie firma nie liczy tylko czynszu ale też dokłada koszty wspólne i energię. Z tej przyczyny w dalszym ciągu optymalizowane są lokalizacje, poprzez relokacje, ale także likwidację nierentownych salonów. W tym roku zamknięto już dwa i to jeszcze nie koniec zamknięć. Giacomo Conti podkreśla, że dużą rozwagą podchodzi także do wyboru nowych punktów.
– W obecnej sytuacji mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem kosztów utrzymania istniejących lokalizacji. Mówimy tutaj przede wszystkim o kosztach związanych z mediami: energii elektrycznej i gazu. W przykładowym salonie, w którym wydatki za energię elektryczną oscylowały dotychczas w okolicach 1000 zł, na ten moment sięgają ponad 3000 zł. Dlatego też podejmujemy kroki optymalizujące koszty energii elektrycznej, poprzez współpracę z zewnętrznymi firmami czy np. wymianę oświetlenia na nowocześniejsze, bardziej energooszczędne jak to miało ostatnio miejsce w salonie mieszczącym się w CH Factory Annopol. Niektóre Centra Handlowe wychodzą także naprzeciw trudnej sytuacji, poprzez propozycję skrócenia godzin otwarcia. Dla nas jest to jak najbardziej akceptowalna zmiana, ponieważ w naszych analizach, traffic poranny czy wieczorny jest bardzo niski – tłumaczy Oriana Pałasz, koordynator ds. rozwoju i organizacji.
Zrównoważony rozwój w wymagającym czasie
Ogólny skok cen powoduje rewidowanie decyzji zakupowych przez konsumenta. Przyczynia się to do zmniejszenia ruchu w salonach oraz w przestrzeni e-commerce. Dlatego Giacomo Conti uwzględnia kroki oparte na elastyczności oraz reagowaniu na zmienne realia rynkowe.
Priorytetem właścicieli Giacomo Conti oraz Sunset Suits jest wybór korzystnych strategicznie lokalizacji nowych salonów. Ponadto marka Giacomo Conti działa także w kierunku optymalizacji tych już funkcjonujących. Wszystko po to, by świadczyć usługi na najwyższym poziomie i zapewnić zadowolenie klientów. W tym trudnym okresie kryzysu ekonomicznego, spowodowanego wzrostem inflacji, ma pomóc zrównoważona oferta zakupowa.
Eleganckie stylizacje oferowane od lat
Marka Giacomo Conti od wielu lat oferuje elegancką odzież męską, zarówno w salonach stacjonarnych, jak i w przestrzeni e-commerce. Mimo niekorzystnych warunków ekonomicznych brand w dalszym ciągu pozostaje jednym z głównych graczy na rynku mody męskiej.
Sunset Suits to ponadczasowa elegancja, klasyczny design, niezwykła dbałość o szczegóły bazująca na sztuce krawiectwa na najwyższym poziomie. Marka, która w swoje wyjątkowe kreacje ubrała wiele pokoleń mężczyzn. To także idea łączenia tradycji i nowatorstwa dla panów oczekujących bezkompromisowej elegancji w każdej sytuacji.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter