Grupa CCC: Omnichannel ciągnie sprzedaż w górę

Grupa CCC miała w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 (maj-lipiec) sprzedaż na poziomie 2,38 mld zł wobec 2,03 mld zł rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w I półroczu wyniósł 2.052,2 mln zł i był wyższy o 30,8 proc. rdr. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w drugim kwartale wyniosła 1.129,4 mln zł i była wyższa rdr o 17,8 proc.

Grupa CCC podała, że wzrost sprzedaży w I półroczu o ponad 800 mln zł nastąpił głównie za sprawą rozwoju modelu omnichannelowego w grupie, rozwoju segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu.

W pierwszym półroczu 2022 r. grupa odnotowała wzrost przychodów z działalności detalicznej rdr o 18,3 proc. W drugim kwartale 2022 r. natomiast wystąpił spadek przychodów o 0,8 proc. Wzrost przychodów w kanale digital w I półroczu wyniósł 31,4 proc. rdr., a w drugim kwartale 41,1 proc.

Na koniec lipca grupa CCC miała łącznie 960 sklepów stacjonarnych, a także platformy sprzedażowe online w Polsce oraz 28 krajach Europy i Bliskiego Wschodu.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz