Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Amrest w IV kwartale ubiegłego roku miał ponad 20-procentowy wzrost przychodów

AmRest Holdings SE przekazał dobre informację na temat wstępnych wyników sprzedaży oraz trendów w obszarze sprzedaży porównywalnej w czwartym kwartale 2022 roku. Skonsolidowane przychody wyniosły 651,1 mln EUR, co oznacza wzrost o 20,8% rok do roku.

W czwartym kwartale 2022 skonsolidowane przychody AmRest wyniosły 651,1 mln EUR, co stanowi wzrost o 20,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2021.

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął poziom 117%.

Łączna kwartalna sprzedaż Grupy na głównych rynkach (Europa Zachodnia, Europa Wschodnia i Chiny) wzrosła kwartał do kwartału o 1,5%, co pozwoliło ustanowić nowy rekord wszech czasów.

– W strategii naszej firmy stawiamy na długoterminowy, zrównoważony wzrost, którego celem jest generowanie sprzedaży. Planujemy kolejne otwarcia, każde z nich poprzedzone będzie dogłębną analizą potencjału sprzedaży oraz kalkulacją krótkoterminowego i długoterminowego zysku. Ta, przynosząca zysk perspektywa rozwoju biznesu jest charakterystyczna dla wszystkich marek, którymi zarządza AmRest na europejskich rynkach. Nieustannie prowadzimy rozmowy z inwestorami w całej Polsce, a także – co bardzo nas cieszy – z naszymi Franczyzobiorcami. To pozwala nam z optymizmem patrzeć na kolejne lata. – mówi w rozmowie z Retailnet Kacper Szczepański, Senior Franchise Recruitment Manager CEE, AmRest.

Jego zdaniem mocnym trendem będzie rozwój restauracji franczyzowych.

– Kierunek, w którym również my widzimy przyszłość i z którego zrodził się także pomysł na franczyzę, to mniejsze restauracje, w mniejszych miastach, a gęściej lokalizowane. Ten trend może dotyczyć zarówno dużych sieci gastronomicznych jak i małych, średnich czy nawet jednostkowych restauracji. Ten kierunek wynika z faktu, że po pierwsze na znaczeniu zyskała dostawa, a po drugie rozwój poza dużymi ośrodkami miejskimi pozwala na mniejsze koszty inwestycji, więc też mniejsze ryzyko. I najłatwiej, co pokazała pandemia, jest się utrzymać nawet małym sieciom, ze względu na to, że mają skalowalność biznesu i są w stanie znaczną część kosztów optymalizować na poziomie zarządczym. – mówi Kacper Szczepański.

Kolejny trend to profesjonalizacja zarządzania biznesem restauracyjnym i wykorzystanie nowoczesnych technologii do wsparcia biznesu.

– W naszym przypadku wspiera nas zaawansowana technologia do planowania realizacji zamówień oraz do zarządzania logistyką dostaw. Te nowoczesne rozwiązania oferujemy również naszym partnerom franczyzowym jak również wykorzystujemy do zarządzania operacyjnego restauracji na co dzień. Korzystamy także z technologii, która pozwala analizować wyniki i sprzedaż. – mówi Szczepański

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem