Zalando po 10 latach obecności w Polsce ma ponad 100 polskich marek

W roku ubiegłym liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła o 6%, do ponad 51 milionów, a program lojalnościowy Zalando – Plus, w porównaniu z rokiem poprzednim ponad dwukrotnie zwiększył liczbę członków – do ponad 2 milionów.  Zalando powiększa bazę klientów i czyni postępy w zakresie transformacji w platformę, będąc na dobrej drodze, aby stać się The Starting Point For Fashion – punktem wyjścia dla mody. 

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, realizuje strategię wzrostu liczby klientów, a także pogłębiania z nimi relacji, w okresie 3 lat, do 2022 roku, wyprzedzając europejski rynek mody.

Najważniejsze kamienie milowe

  1. 2022 rok przyniósł wzrost w liczbie klientów, członków programu lojalnościowego – Plus oraz w programie partnerskim
  2. Zalando osiąga założenia zaktualizowanej, całorocznej prognozy, mimo trudnego otoczenia ekonomicznego 
  3. W 2023 roku firma skupi się na wzroście rentowności, upraszczając organizację na rzecz innowacyjności i szybkości działania
  4. Firma kontynuuje inwestycje w strategiczne priorytety, takie jak selekcja odpowiedniego asortymentu i otwarcie infrastruktury logistycznej dla partnerów 
  5. Prognoza na rok 2023: wzrost GMV pomiędzy 1% a 7%, przychody między -1% do 4%, skorygowany EBIT w wysokości między 280 milionów a 350 milionów euro

10 lat obecności Zalando w Polsce

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: “Rok 2022 był niewątpliwie rokiem pełnym wyzwań, a jednocześnie wyjątkowym. Świętowaliśmy 10-lecie obecności Zalando w Polsce – jednym z najważniejszych dla nas rynków, na którym nadal chcemy inwestować. Miniona dekada była dla nas bardzo ekscytująca, wypełniona modą, kreowaniem innowacji oraz wspieraniem polskich marek i detalistów w rozwoju.”

Rogiński podkreśla, że na Zalando jest coraz więcej polskich marek.

“Aktualnie na Zalando dostępne jest już ponad 100 polskich marek, które, dzięki naszej współpracy, rozwijają się nie tylko w Polsce, lecz także na pozostałych 24 rynkach, na których jesteśmy obecni. W 2022 roku nieustannie koncentrowaliśmy się na budowaniu wyjątkowych relacji z klientami, dostarczając im szeroki asortyment w przystępnych cenach i wszystkich rozmiarach, a także spersonalizowane doświadczenie modowe, jakie zapewniamy dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym, takim jak m.in. Size Advice czy Algorytmiczny Asystent Mody (AFC). Cieszymy się, że nasze starania są doceniane przez polskich klientów, dzięki czemu Zalando jest najpopularniejszą marką modową w Polsce.” – mówi Daniel Rogiński.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz