Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[WYWIAD] Vedran Modric, Starbucks: Priorytetem są dla nas większe miejscowości

Priorytetem są dla nas większe miejscowości, poszukujemy atrakcyjnych lokalizacji, takich jak na przykład zabytkowe części starówek, czy okolice dworców centralnych. Na pewno powstaną nowe lokale w Warszawie, w Toruniu oraz Bydgoszczy – mówi dla Retailnet Vedran Modric, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska.

Starbucks jest wystawcą i partnerem gastronomicznym SCF 2023 Spring.

Jaki był 2022 rok dla sieci kawiarni Starbucks?

Rok 2022 był czasem, kiedy po pandemicznych zmianach mogliśmy w pełni wrócić do pracy stacjonarnej. Naszą misją jest tworzenie dla Gości miejsca, w którym każdy czuje się mile widziany i do którego zawsze może przyjść, aby odetchnąć. Powrót do spotkań stacjonarnych był dla nas i naszych Gości powodem do dużej radości.

W minionym roku po raz pierwszy udało nam się również pozyskać dotację od The Starbucks Foundation, która trafiła do Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, z którą współpracujemy od jakiegoś czasu. Nasi Partnerzy (pracownicy) w ramach wolontariatu chętnie podejmują się działań na rzecz lokalnych społeczności i tak nawiązała się relacja, która cieszy wszystkich. To dla nas niezwykle cenne doświadczenie. Lubimy pomagać, a uśmiech na twarzach dzieci to dla nas najlepsza nagroda.

Jakie są plany rozwoju sieci w Polsce? Jakich lokalizacji poszukujecie?

Chcemy być jeszcze bliżej naszych sympatyków, stąd planujemy kolejne otwarcia kawiarni. Priorytetem są dla nas większe miejscowości, poszukujemy atrakcyjnych lokalizacji, takich jak na przykład zabytkowe części starówek, czy okolice dworców centralnych. Jednak przede wszystkim zależy nam na tym, aby każdy z naszych fanów miał swoją ulubioną kawę Starbucks na wyciągnięcie ręki. Operatorem sieci w Polsce jest firma AmRest.

W jakich miastach/regionach chce rozwijać się Starbucks?

Wszędzie tam, gdzie są nasi sympatycy i gdzie widzimy potrzebę – na pewno powstaną nowe lokale w Warszawie, w Toruniu oraz Bydgoszczy. To są na chwilę obecną miejscowości, w których planujemy ekspansję w tym roku. Duży potencjał dostrzegamy również w miastach o średniej wielkości – mamy tam ogromną rzeszę fanów i otrzymujemy od nich wiele pozytywnych słów. Przykładem jest chociażby otwarcie naszej kawiarni w Rzeszowie i niesamowity entuzjazm z jakim spotkaliśmy się wśród lokalnej społeczności.

Rynek sieci kawiarnianych w Polsce jest dosyć konkurencyjny – jak pozycjonuje się Starbucks?

Naszą misją jest stworzenie dla Gości wyjątkowego doświadczenia związanego z wizytą w kawiarni, w której będą czuli się swobodnie i do której będą chcieli wracać. Oferujemy doświadczenie jakim jest przygotowanie najwyższej jakości kawy 100% Arabica przez wyszkolonych baristów, czy możliwość personalizacji zamówienia – wybór stopnia palenia ziaren, mocy napoju, darmowe roślinne alternatywy mleka i oczywiście ręczne przygotowanie każdego zamówienia przez Partnerów Starbucks. To nasze mocne strony pozwalające utrzymać konkurencyjność. Goście odwiedzają nas oczywiście także ze względu na wyjątkowe napoje charakterystyczne dla naszej marki. Nie zapominajmy też o atmosferze panującej w naszych kawiarniach. Dla wielu Gości Starbucks kojarzy się z miejscem, gdzie mogą po prostu odpocząć i naładować pozytywną energią

Jakie są optymalne lokalizacje i powierzchnie dla kawiarni Starbucks?

Chętnie otwieramy się w lokalizacjach, w których przebywają nasi sympatycy, a formaty naszych kawiarni są zróżnicowane, w zależności od lokalizacji oraz potrzeb. Otwieramy nowe kawiarnie zarówno w lokalach wolnostojących, jak i galeriach handlowych, w których pojawiamy się czy to jako in line mall, czy wyspy.

Jak wygląda polityka Starbucks w zakresie zrównoważonego rozwoju/ESG?

Działamy przede wszystkim lokalnie, chcemy być blisko naszych Gości i spraw, które są dla nich istotne. Wspieramy ich potrzeby, a także lokalne społeczności, w których się znajdujemy. Jak już wcześniej wspominałem ważnym elementem jest u nas wolontariat pracowniczy, dzięki któremu nawiązaliśmy stałą już współpracę z Fundacją Opiekuńcze Skrzydła. W poszczególnych miejscowościach podejmowaliśmy też inicjatywy na rzecz wsparcia mieszkańców Ukrainy.

Kawiarnia Starbucks w Warszawie
Kawiarnia Starbucks w Warszawie

Z drugiej strony promujemy zrównoważone korzystanie z zasobów. Marka już od dłuższego czasu szukała możliwości ponownego wykorzystania fusów. Od dosyć dawna oferuje je swoim Gościom za darmo do wykorzystania jako ekologiczny środek do czyszczenia domu czy nawóz dla roślin w ramach inicjatywny „Zabierz fusy do domu”. Oprócz tego współpracujemy również ze start-upem Ecobean – dostarczając im fusy z naszych kawiarni, umożliwiamy testy nowych technologii recyklingu i przemiany odpadów kawowych w zrównoważone surowce.

Starbucks od początku swojej działalności w Polsce, czyli już od 14 lat, rozwija inicjatywę „Bring Your Own Tumbler” stworzoną, by ograniczać produkcję odpadów, edukować i wspierać proekologiczne działania naszych Gości. Dlatego każda osoba, która zamawia dowolny napój do własnego kubka, otrzymuje zawsze zniżkę w wysokości 1 zł.

Starbucks ma bardzo zróżnicowane lokalizacje. Czy teraz po pandemii, po zmianach, które zaszły na rynku, ta strategia doboru nowych lokali się zmienia?

Rozważamy otwarcia nowych kawiarni zarówno w miastach, w których działamy już od lat, jak również w miejscowościach, w których nie ma jeszcze naszej marki. Otwarcie na początku roku w Rzeszowie wzbudziło wiele pozytywnych emocji, ponieważ dotychczas nie było jeszcze w rejonie żadnego lokalu sieci. Nowa kawiarnia cieszy się niezwykłą popularnością i stała się miejscem spotkań dla lokalnej społeczności. Jesteśmy świadomi, że nie tylko w Rzeszowie, ale również w wielu innych rejonach Polski, nasi sympatycy z utęsknieniem czekają na ukochaną markę. Będziemy chcieli w jak największym stopniu zaspokoić tę potrzebę.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz