[BADANIE] Konsumenci poświęcają średnio 7 i pół godziny miesięcznie na zakupy online

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, konsumenci poświęcają średnio 7 i pół godziny miesięcznie na zakupy online. Ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online.

Ponad połowa osób, które robią zakupy na Allegro podkreśla, że oznaczenia specjalne ofert na platformie mają wpływ na ich decyzje zakupowe, w tym między innymi jest to Gwarancja najniższej ceny.

Zakupy online są niewątpliwie wygodne, ponieważ z dowolnego miejsca i o każdej porze możemy tak naprawdę wybrać to, czego w danej chwili potrzebujemy. Nic więc dziwnego, że poświęcamy na nie średnio 7,5 godziny miesięcznie. Ponadto, najwięcej osób robi zakupy raz w miesiącu (37%) i raz w tygodniu (34%).

Według raportu SW Research dla Allegro średnio miesięcznie na zakupy online wydajemy 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje zakupowe, ponieważ wystarczy kilka prostych kliknięć i zamówienie jest gotowe. Potwierdzają to również preferencje wśród klientów Allegro – około połowa zakupów jest dokonywana właśnie poprzez aplikację!

Konsument zmienny jest

Według raportu ponad 1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online – warto podkreślić, że częściej są to kobiety (32%) niż mężczyźni (25%). Zmieniający się rynek i dynamiczna sytuacja ekonomiczna, to czynniki, które wpływają na preferencje konsumentów. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45%), jakość produktu (30%) oraz koszty dostawy (26%).

Na znaczeniu straciły zaś między innymi wygląd i funkcjonalność strony czy marka produktów. Biorąc pod uwagę przedziały cenowe – w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł ważny jest również koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł konsumenci zwracają uwagę na zaufanie i opinie o wybranej platformie, a także na markę produktów.

Polacy spędzają więcej czasu na poszukiwaniu i podejmowaniu decyzji zakupowych i stosują więcej sztuczek, aby zaoszczędzić pieniądze. Jak pokazują dane, kluczowym czynnikiem podczas porównywania ofert w Internecie jest cena produktu (82%).

Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiły zakupy na Allegro, aż 85% zwraca uwagę na specjalne oznaczenia ofert, a ponad połowa podkreśla, że mają one wpływ na ich decyzje zakupowe. Jest to między innymi Gwarancja najniższej ceny, która daje klientom pewność, że na platformie znajdą najtańsze oferty w sieci. Wśród ponad 400 tysięcy ofert klienci mogą znaleźć między innymi pralki, laptopy czy słuchawki, a także tabletki do zmywarki, kawę i wiele więcej! Jak to działa? Platforma codziennie porównuje ceny setek tysięcy ofert w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach internetowych, by dać pewność swoim klientom, że na Allegro znajdą je najtaniej. Jeśli w ciągu 72 godzin od zakupu produktu na Allegro kupujący znajdzie tańszą ofertę wśród sklepów, do których się porównujemy i zgłosi się do Allegro, otrzyma zwrot różnicy w cenie w postaci kuponu do wykorzystania na Allegro. Maksymalna łączna kwota takiego zwrotu podczas trwania akcji to aż 200 zł!

Metodologia badania “Preferencje zakupowe w Internecie”

Badanie “Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz