Jeronimo Martins z dużymi wzrostami sprzedaży
Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w trzecim kwartale 2023 roku 202 mln euro zysku netto j.d. wobec 157 mln euro zysku rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym okresie o 22 proc. do ok. 7.938 mln euro.
Po 9 miesiacach 2023 roku EBITDA grupy wzrosła o 18 proc. rdr do 1.591 mln euro przy przychodach na poziomie 22.451 mln euro (wzrost o 22,1 proc. rdr). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 558 mln euro (wzrost o 33,3 proc. rdr).
Marża EBITDA po III kw. 2023 roku spadła do 7,1 proc. z 7,3 proc. rok wcześniej.
„Wszystkie banery skupiają się na konkurencyjności i wolumenie sprzedaży, mając na celu zwiększenie wartości EBITDA, jednakże utrzymująca się inflacja kosztowa może w dalszym ciągu wywierać presję na marżę EBITDA (w procentach sprzedaży). Jesteśmy zaangażowani w nasze długoterminowe cele i podtrzymujemy wszystkie plany przedstawione wcześniej dla każdego z naszych biznesów oraz naszą intencję priorytetowego traktowania inwestycji” – czytamy w raporcie Jeronimo Martins.
Biedronka klejnotem Jeronimo Martins
Przychody sieci Biedronka wzrosły po III kw. o 21,7 proc. rdr do 15,8 mld euro, a w III kwartale wzrosły o 17,4 proc. do 5,5 mld euro. Sprzedaż LFL wzrosła o 17,8 proc. po 9 miesiącach i wzrosła o 12,8 proc. w II kwartale.
CAPEX Grupy Jeronimo Martins wyniósł po III kw. 2023 roku 790 mln euro wobec 557 mln euro rok wcześniej, z czego nakłady w Biedronce sięgnęły 344 mln euro.
Firma podtrzymała, że w tym roku wydatki na inwestycje mogą być zbliżone jak w ubiegłym roku i mogą wynieść ok. 1 mld euro (z czego ok. 45 proc. w Polsce).
Biedronka w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku otworzyła 92 sklepy (78 otwarć netto) i przeprowadziła remodeling 270 lokalizacji. Na koniec września sieć liczyła 3.473 sklepów.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter