Benefit Systems na koniec 3Q 2023 miał w Polsce już 195 klubów fitness

Grupa Benefit Systems zakończyła trzeci kwartał 43% wzrostem przychodów r/r (694 mln zł) i nienotowanymi dotąd w historii Spółki wynikami operacyjnymi. Zysk operacyjny wzrósł r/r o 148% (do 171,1 mln zł), a zysk EBIDTA o 91% (do 243,2 mln zł). Zysk netto w trzecim kwartale wzrósł o 235% (do 115,4 mln zł).

Narastająco po trzech kwartałach 2023 Grupa zanotowała 2 016,7 mln zł przychodów (+50% r/r) i zysk operacyjny wynoszący 380 mln zł (+174%). Z kolei zysk netto od stycznia do września wyniósł 297,2 mln zł (+301%). Grupa podtrzymuje kluczowe założenia na 2023 rok: wzrost przychodów o 45% r/r oraz rentowność operacyjną na poziomie ok. 18% (wzrost o prawie 7 p.p. r/r).

„Trzeci kwartał to kolejny okres, w którym notujemy rekordowe wyniki i wzrosty we wszystkich segmentach działalności, a także dalszy wzrost ARPU. Widzimy istotny potencjał dalszego rozwoju rynku fitness i chcąc go w pełni wykorzystać, dynamicznie rozwijamy sieć własnych klubów, zarówno poprzez akwizycje, jak i nowe otwarcia. Bardzo mocny bilans daje nam dużą elastyczność przy podejmowaniu tych decyzji – mówi Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefit Systems.

W okresie dziewięciu miesięcy 2023 liczba lokalizacji Grupy wzrosła o 26 klubów, osiągając poziom 220 na czterech rynkach. Po zakończeniu kwartału liczba obiektów w portfolio Grupy kontynuuje wzrost i na koniec roku powinna osiągnąć poziom 239 klubów.

„Zarówno na rynku polskim, jak i za granicą widzimy bardzo dobre perspektywy rozwoju. Dlatego wzmacniamy naszą ofertę produktową, odpowiadając na aktualne potrzeby pracodawców i użytkowników. Kontynuację dobrych wyników widać także w trwającym już czwartym kwartale. W pierwszej połowie czwartego kwartału sprzedaliśmy 67 tysięcy kart, co oznacza, że według stanu na 14 listopada liczba kart w Polsce sięga ponad 1,4 mln. Na rynkach zagranicznych w tym samym okresie mieliśmy przyrost na poziomie 20 tysięcy kart. W 2024 roku chcemy wciąż dynamicznie rosnąć, dodając około 150 tys. kart w Polsce i 100 tys. zagranicą. Planujemy także dalej rozbudowywać sieć klubów własnych. Nasz plan na 2024 rok to otwarcie 15 nowych obiektów w Polsce oraz ponad 20 na rynkach zagranicznych – mówi Marcin Fojudzki.

Segment Polska

Przychody ze sprzedaży segmentu Polska wyniosły w trzecim kwartale 497,5 mln zł (+44% r/r). Liczba kart na koniec okresu w Polsce osiągnęła poziom 1 341,7 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 12 tys. sztuk w samym trzecim kwartale i 154 tys. sztuk od początku roku. Własne sieci fitness wypracowały wysoki poziom zysku operacyjnego (8,7 mln zł).

Na koniec okresu w Polsce Grupa zarządzała 195 klubami fitness, a od początku roku Grupa pozyskała w wyniku akwizycji 32 nowe obiekty w największych aglomeracjach w Polsce – w okresie ostatnich 3 miesięcy było to 5 klubów Calypso Fitness, 2 kluby marki Gravitan, 2 Manufaktury Zdrowia a także 1 klub Studio Energia, a na początku 2023 roku 6 klubów Saturn Fitness i 16 klubów Calypso Fitness.

Segment Zagranica

Na rynkach zagranicznych Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój. Przychody ze sprzedaży segmentu zagranica wyniosły w trzecim kwartale 196,3 mln zł (+40% r/r). Liczba kart na koniec okresu za granicą osiągnęła poziom 470 tys. sztuk, bez zmian w trakcie kwartału. Zysk operacyjny tylko w tym segmencie wzrósł do 50,5 mln zł (+226% r/r), co stanowi 30% wyniku całej Grupy.
Na koniec 3. kwartału gotówka netto Grupy sięgała 311 mln zł. Pod koniec września br. Benefit Systems wypłacił dywidendę w wysokości 120,3 mln zł (tj. 41 zł na akcję).

Benefit Systems już dwie dekady na rynku

Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife.

Od kilku lat oferta sportowa Spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i w Chorwacji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem prawie 230 klubów fitness na czterech rynkach (w Polsce odpowiada za sieci Zdrofit, Fitness Academy, My Fitness Place, Fabryka Formy, StepONE, Total Fitness, FitFabric, Saturn Fitness, Manufakturę Zdrowia oraz Gravitan).

Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. Cele te realizowane są m.in. przez Fundację MultiSport. Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz