Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Zarząd NEONET wydał oświadczenie w sprawie procesu restrukturyzacyjnego i redukcji etatów

Zarząd Spółki NEONET S.A. w restrukturyzacji informuje, że zgodnie z postanowieniem Sądu Rejonowego we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2023 r. Spółka jest w trakcie procesu restrukturyzacji, którego celem jest jak najszybsze poprawienie sytuacji przedsiębiorstwa i zapewnienie Spółce stabilizacji na przyszłość.

W związku z powyższym wdrażane są niezbędne i uzasadnione rozwiązania przy pełnej trosce o zachowanie gwarancji obsługi procesów sprzedażowych i posprzedażowych realizowanych dla Klientów sklepów stacjonarnych oraz sklepu internetowego neonet.pl – poinformowano w komunikacie.

Likwidacja etatów i niektórych sklepów

Zarząd Spółki informuje dodatkowo o rozpoczęciu procesu redukcji etatów obejmujących centralę firmy. W trosce o pracowników, osoby otrzymujące informację o zakończeniu współpracy zostaną wyposażone w kluczowe narzędzia wspierające w tym czasie:

R E K L A M A

– Pracownicy mają zagwarantowane odprawy, których wysokość będzie uzależniona od stażu pracy.

– Wobec pracowników zachowany zostanie okres wypowiedzenia przewidziany przepisami prawa oraz zapisami w umowie.

– Spółka udzieli pracownikom wsparcia w odnalezieniu się na rynku pracy w ramach specjalnie przygotowanego programu outplacement’owego. Zapewnimy pomoc w przygotowaniu CV i symulacji przyszłych rozmów rekrutacyjnych oraz przygotujemy listy referencyjne. Dodatkowo dział HR NEONET poleci wytypowanych pracowników firmom rekrutacyjnym, aby jak najszybciej włączyć te osoby w rynek pracy w branży retail.

– Przygotowywany jest także dodatkowy pakiet wsparcia w ramach współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy.

Część pracowników otrzyma także możliwość kontynuowania pracy w strukturach GK NEONET.

Dodatkowo w ramach podejmowanych działań realizowana jest likwidacja wybranych sklepów stacjonarnych w sieci NEONET. Taki proces już się rozpoczął i część sklepów została lub w najbliższych miesiącach zostanie zamknięta. Wszyscy pracownicy zamykanych sklepów stacjonarnych również objęci są programem wspierającym obejmującym m.in. gwarancję odprawy oraz program outplacement’owy.

– Choć nie unikniemy redukcji etatów i likwidacji wybranych sklepów w procesie restrukturyzacji, to nadal NEONET pozostanie jedną z największych firm w branży retail na rynku AGD/RTV/GSM/IT w Polsce – napisano w komunikacie.

Sytuacja dla klientów pozostaje bez zmian

Proces restrukturyzacyjny w dalszym ciągu nie wpływa i nie wpłynie na trwające i przyszłe procesy zakupowe Klientów sieci NEONET, nabywających produkty w sklepach stacjonarnych oraz za pośrednictwem strony internetowej. W przypadku, jeżeli Klient nabył produkt w likwidowanym sklepie, ma do dyspozycji kilka możliwości zgłoszenia reklamacji w zależności od preferowanej przez Klienta formy:

-Możliwość zgłoszenia reklamacji w dowolnym sklepie NEONET.
-Możliwość zgłoszenia reklamacji telefonicznie pod numerem telefonu: 799 36 36 36
-Możliwość zgłoszenia reklamacji mailowo na adres: lp.tenoen@ejcamalker albo lp.tenoen@kob
-Za pomocą formularza na stronie www.neonet.pl
-Możliwość wyrażenia woli zamówienia usług serwisowych pod wskazany przez siebie adres.

Jeżeli w toku realizacji reklamacji podjęta zostanie decyzja o zabraniu sprzętu, wówczas to NEONET zajmuje się całym procesem odbioru urządzenia od Klienta a następnie zwrotu urządzenia pod wskazany adres.

Sytuacja kadrowa w Spółce NEONET S.A.

Spółka NEONET S.A. zatrudnia w centrali 377 pracowników w pięciu grupach zawodowych. Wszystkie grupy zostały uwzględnione w planach redukcji etatów, a łączna liczba pracowników objętych programem grupowych zwolnień sięgnie 80-100 osób.