Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Lidl i KFC wśród najemców nowego parku handlowego w Kielcach

Action, Dealz, Lidl i KFC, Pepco, Sinsay i Rossmann to kluczowi najemcy parku handlowego, który powstaje w Kielcach przy ul. Krakowskiej. Inwestorem jest spółka Agroma Kielce.

„Przy ulicy Krakowskiej na wysokości Białogonu powstaje park handlowy składający się z czterech budynków, trzech parterowych i jednego dwukondygnacyjnego. Do wynajęcia jest około 8 tysięcy metrów kwadratowych ” – podaje portal echodnia.eu

„Mamy zawarte też umowy z siecią Dealz, Action, Rossmann, Pepco oraz Sinsay – w rozmowie z portalem echodnia.eu informuje Mirosława Michalska, prezes zarządu, Agroma Kielce.

R E K L A M A

– Wolny pozostaje jeden duży lokal o powierzchni 400 metrów na parterze oraz mały na piętrze, który chcemy przeznaczyć pod fitness, a jeśli nie znajdzie się chętny z tej branży to wprowadzi się chiński operator. Są dwie propozycje nazwy dla parku handlowego: Agroma Park i Krakowska Park. – Jeszcze nie zapała decyzja, którą wybierzemy – dodaje Michalska.

Inwestor przewiduje, że budowa parku handlowego potrwa do czerwca tego roku. Pierwszy klientów najemcy parku przyjmą w czwartym kwartale 2024 roku.

Parki handlowe – 3.6 mln mkw. GLA

W Polsce funkcjonuje obecnie 600 parków handlowych o powierzchni co najmniej 2000 mkw., co przekłada się na łączną podaż tego typu przestrzeni wynoszącą ponad 3.6 mln mkw. GLA (stan na koniec I półrocza 2023 r.). Ponad 2.6 mln mkw. GLA przypada na parki handlowe, a ok. 958 tys. mkw. GLA na centra typu convenience.

„Parki handlowe i centra convenience na dobre wpisały się w krajobraz polskiego rynku. W sumie, oba formaty zdominowały nową podaż handlową w latach 2020-2023 (ponad 250,000 m² oddawanych rocznie), co podkreśla potencjał tego segmentu nieruchomości. Warto zauważyć, że w ostatnich latach zmienił się jednak charakter nowych inwestycji. Po pierwsze, coraz rzadziej obserwujemy nowe parki handlowe o powierzchni powyżej 20,000-30,000 m² przez co zaciera się granica pomiędzy omawianymi formatami. Po drugie, obserwujemy geograficzną polaryzację nowej podaży – większość nowych obiektów pojawia się w małych miastach, gdzie brakowało nowoczesnej oferty, oraz największych aglomeracjach, które rozrastają się za sprawą nowopowstających osiedli. Wygoda, dostępność, komplementarność oferty i możliwość dokonania szybkich codziennych zakupów niewątpliwie wpływają na utrzymującą się popularność niewielkich parków handlowych.”, mówi Maciej Kotowski, Dyrektor w dziale Badań Rynku, JLL.