Greenman Poland: otwarcie parku handlowego podwoiło liczbę klientów w Nowej Górnej

Parki handlowe przyciągają tłumy kupujących! Greenman Poland udowadnia, że rynek coraz bardziej pożąda takich formatów, które idealnie współgrają także z istniejącymi centrami handlowymi.

Już dwa centra handlowe z portfolio Greenman Poland zyskały nowoczesne i w pełni skomercjalizowane parki handlowe. Inwestycje te wzmocniły rynkową pozycję obiektów, znacząco rozwinęły oferty o popularne marki, a także – co istotne – przyciągnęły klientów i to zarówno do nowo otwartych retail parków, jak również do centrów handlowych, które kupujący znali od lat. Dowodem na to jest niedawny, bardzo udany debiut parku handlowego w Łodzi.

Park handlowy ciągnie w górę footfall

Nowy obiekt powstał tuż przy zmodernizowanym niedawno centrum Nowa Górna, jednym z najdłużej działających na łódzkim rynku. Razem z nim utworzył przy ul. Kolumny nowoczesny kompleks convenience, który w zamyśle inwestora ma sprzyjać codziennym oraz rodzinnym zakupom.

Pojawienie się inwestycji, którą wypełniły aż 4 sklepy wielkopowierzchniowe, miało istotny wpływ na dynamiczny wzrost footfallu. Tylko w pierwszym miesiącu działalności obiektu, rok do roku, liczba klientów Nowej Górnej wzrosła o blisko 100%. Tak mocny wynik to zasługa głównie przemyślanego doboru marek. Do blisko 50 brandów, jakie dostępne były w Nowej Górnej, dołączyły bowiem 4 nowe, tak rozpoznawalne i lubiane przez klientów sieci jak Sinsay, Action, KiK i Maxi Zoo. Co więcej, aż 3 z 4 marek – Sinsay, KiK i Maxi Zoo – zdecydowały się na wprowadzenie do powstałego parku handlowego swoich najnowszych konceptów handlowych. To dodatkowo podbudziło ciekawość klienta.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Ale nie tylko nowości miały wpływ na wyniki. Także fakt, że ulokowane w parku handlowym marki dopełniły ofertę convenience samego centrum handlowego. To pozwoliło osiągnąć z dużym sukcesem efekt synergii, dzięki któremu ruch w parku handlowym, generuje dziś także odwiedzalność w Nowej Górnej i na odwrót. Taki rezultat świadczy nie tylko o przemyślanej strategii rozwoju obiektu i komercjalizacji, ale także o tym, że nowo powstały kompleks mocno wpisał się w potrzeby klienta w Łodzi i okolicach, a co najważniejsze zapewnił rynkowi sklepy, jakich ten oczekiwał od dawna. Retail park wypełnił tym samym handlową lukę w swoim otoczeniu.

Nowe, mocne marki

Inwestycja wpisała się także w trendy, jakie dziś panują na rynku retail. Po pierwsze, w komercjalizacji strategicznie sięgnięto po rozpoznawalne i przystępne cenowo sieci modowe, EDLP (everyday low price – red.) oraz dla zwierząt, które cechuje szeroka oferta, obejmująca różne kategorie produktów, zwłaszcza w przypadku Action czy KiK. Tym samym zapewniono klientom nie tylko nowe marki, ale także dostęp do bogatego asortymentu, który odpowiada różnym potrzebom zakupowym. Po drugie, nowych najemców ulokowano w jednopoziomowym i wolno stojącym parku handlowym z setką nowych miejsc parkingowych, gwarantując tym samym odwiedzającym wygodę robienia codziennych zakupów. Same sklepy zostały pomyślane natomiast jako docelowe, atrakcyjne zakupowo destynacje, ale także miejsca, od których można zacząć większy shopping w retail parku oraz w centrum handlowym, położonym kilka kroków od obiektu. Po trzecie, inwestycja została oparta na trendzie lokalności zakupów. Co daje całemu kompleksowi dobrą perspektywę, zwłaszcza, że w jego otoczeniu wyrastają nowe osiedla mieszkaniowe.

Nowa Górna zwiększa zasięg

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

To model rozwoju, który świetnie sprawdził się centrum handlowym Nowe Bielawy w Toruniu, a teraz realizowany jest również w Łodzi. Wyrasta on na fali popularności parków handlowych, które od kilku lat zyskują w oczach klientów. Tylko w I kwartale 2024 r. aż 78% nowej podaży na rynku przypadało na parki handlowe, podaje Colliers. Ponadto inwestycje te wkraczają do dużych miast, czego przykładem jest również park przy Nowej Górnej. Obiekty te zyskują także coraz większych najemców, co znajduje również swoje odzwierciedlenie w łódzkiej inwestycji. Ale debiut parku handlowego wypełnionego popularnymi markami wpłynął nie tylko na footfall, rozpoznawalność czy pozycję obiektu na rynku. Także na jego rynek, na którym już dziś znaleźć można blisko 1 mln potencjalnych klientów. Za sprawą otwarcia cały kompleks zyskał charakter bardziej regionalny, przyciągając klientów z Łodzi, ale też z ościennych miejscowości.

Podobnie było w Toruniu. Rozbudowa Nowej Górnej jest już drugą, która objęła centrum z portfolio Greenman Poland. W latach 2022 – 2023 analogiczne prace prowadzono w Nowych Bielawach. Tam przy centrum powstały aż dwa bliźniacze parki handlowe, które pomieściły łącznie 6-ciu nowych najemców, w tym NEONET, Komfort, TEDi, Sinsay, Action i Maxi Zoo.