ESG: Kaufland wspiera inicjatywę promującą idę sprawiedliwego handlu

Do 10 czerwca potrwa kampania pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, w trakcie której klienci Kaufland będą mogli wziąć udział w loterii paragonowej. Odbędzie się ona w ramach wspieranej przez Kaufland kampanii społecznej „Miesiąc Fairtrade”.
Niezmiennie, najistotniej czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe jest cena produktu. Jednak polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej sięgają po produkty wytworzone w sposób zrównoważony. Badanie GlobeScan przeprowadzone w 2023 roku wykazało, że już 53% konsumentów w Polsce rozpoznaje znak Fairtrade. Spośród tych osób aż 82% zadeklarowało zaufanie do systemu Fairtrade. Z kolei aż 8 na 10 respondentów kupuje produkty ze znakiem Fairtrade regularnie lub czasami.
„Inicjatywy takie jak „Miesiąc Fairtrade” nabierają szczególnego znaczenia w kontekście promowania odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji, a także stają się nieodzowne w kreowaniu nowych wzorców zachowań u konsumentów. Sieć Kaufland stale poszerza swoją ofertę produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, a poprzez nasze zaangażowanie w „Miesiąc Fairtrade”, staramy się zachęcać klientów do wsparcia idei sprawiedliwego handlu. Loteria paragonowa, którą z tej okazji promujemy wspólnie z Fairtrade Polska, stanowi dodatkową motywację do wyboru produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju” – mówi Agnieszka Kotlińska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.
Zasady loterii paragonowej Fairtrade
Aby wziąć udział w zabawie należy zakupić w sklepach Kaufland dowolny produkt z certyfikatem Fairtrade. Wiele artykułów marek własnych – K-Classic, K-Bio oraz K-Favourites posiada ten znak. Po zakupie paragon należy zarejestrować na stronie loterii. Zarówno opakowanie, jak i paragon nalezy zachować do momentu losowania. Klienci mogą wygrać szereg nagród: 10 automatycznych ekspresów do kawy z zapasem kaw z certyfikatem Fairtrade oraz 50 zestawów produktów z certyfikatem Fairtrade. Loterię przeprowadza spółka Nofsza z siedzibą w Gdańsku na zlecenie Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska. W loterii mogą brać udział wyłącznie osoby pełnoletnie.
Tegoroczna kampania, prowadzona pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, potrwa do 10 czerwca.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter