W Rumi działa już pierwszy w sieci Leroy Merlin testowy outlet produktów przecenionych i towaru z ekspozycji. To element strategii odpowiedzialności społeczno-środowiskowej (ESG) i zarazem część nowej platformy marketingowej, która podkreśla rolę ekonomii cyrkularnej i stawia na bycie blisko potrzeb klientów.
Outlet Leroy Merlin to nowy koncept w ramach sklepów stacjonarnych, który polega na okazyjnej sprzedaży produktów „prawie idealnych” czyli bezpiecznych i funkcjonalnych ale np. poekspozycyjnych, niekompletnych lub z innego powodu niesprzedawalnych za pełną cenę. Sklep w Rumi jest pierwszym, w którym wdrożono projekt.
Specjalnie wydzielona i oznakowana na żółto strefa zaprasza robiących zakupy w Leroy Merlin do korzystania z wyjątkowo atrakcyjnych cen, jednocześnie redukując wpływ na środowisko. Ekonomia cyrkularna w pełni wpisuje się w proponowanie klientom rozwiązań łączących oszczędności finansowe z mniejszym wpływem środowiskowym, w ramach projektu Robi Klimat.
„Wszyscy lubimy gospodarność, również robiąc zakupy. Outlet umożliwia nabycie produktów “prawie idealnych” – bezpiecznych i funkcjonalnych, ale w bardzo dobrej cenie. To potrójna korzyść: dla klientów – finansowa, dla firmy – redukcja kosztów utylizacji, a dla środowiska – lepsze wykorzystanie zasobów i mniej odpadów” – powiedział Jacek Hutyra, członek zarządu ds. ESG w Leroy Merlin.
Inicjatywa outletu spotkała się z gorącym przyjęciem klientów sklepu w Rumi. Sieć ma w planach kolejne przedsięwzięcia o podobnym charakterze, co wpisuje się w ambicje ESG ogłoszone przez zarząd polskiej spółki handlowej.
PARTNER PORTALU
Raport ESG
Leroy Merlin Polska opublikowała raport o odpowiedzialności społeczno-środowiskowej “Ludzie i środowisko” za rok 2023. Dokument prezentuje działania firmy w zakresie odpowiedzialności środowiskowej, społecznej oraz zarządczej. Jest to kontynuacja tworzonych już wcześniej raportów CSR.
“Mamy konkretne, mierzalne priorytety społeczne i środowiskowe. Mnóstwo robimy, ale wiele pracy jeszcze przed nami. Kluczowa dzisiaj i w kolejnych latach jest redukcja emisji gazów cieplarnianych – dlatego rozpoczęliśmy ambitną transformację energetyczną.
Jednocześnie zapraszamy klientów do współdziałania, rozwijając ofertę rozwiązań Oszczędnego Domu łączących dla nich oszczędności finansowe z mniejszym wpływem środowiskowym” – powiedział Jacek Hutyra, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju / ESG Leroy Merlin Polska.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Francuska sieć DIY
Leroy Merlin to francuska sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych (DIY). Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 1994 roku, a 2 lata później (w 1996 roku) miało miejsce otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą.
Obecnie na polskim rynku działa 80 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w niemal każdym województwie oraz sklep internetowy. Firma zatrudnia ponad 12 000 pracowników.
Dzięki ich aktywności i prospołecznemu zaangażowaniu, w 2012 roku powstała Fundacja Leroy Merlin. To najdłużej i najaktywniej działająca fundacja na rynku DIY. Jej misją jest wspieranie społecznych inicjatyw pracowniczych przez realizację grantów.