Kolporter inwestuje w modernizację saloników

Przez blisko trzy dekady funkcjonowania sieć saloników Kolportera zmieniała swój wizerunek, dostosowując się na bieżąco nie tylko do zmieniającego się rynku, trendów, ale przede wszystkim oczekiwań klientów. W 2024 roku pracami objęto 53 punkty sieci Kolportera, powstało 18 nowych saloników, a 35 zmodernizowano. 20 punktów zostało przekształconych w saloniki premium

„Zmiany są potrzebne, a wręcz niezbędne. Ta maksyma towarzyszy nam od samego początku powstania sieci. Zaczynaliśmy od punktów w postaci kiosków z wejściem do środka, a w 1997 roku wprowadziliśmy na rynek format saloniku prasowego.

W ciągu blisko 30 lat nasz salonik prasowy ewoluował z punktu z prasą w multifunkcyjny punkt handlowo-usługowy. Rozszerzenie działalności, wdrożenie nowych usług i przede wszystkim zmieniający się klient, prowokowało do zmiany we wnętrzu saloniku. Optymalizowaliśmy regały, wprowadzaliśmy strefy produktów, dostosowywaliśmy miejsce pod nowe produkty i usługi” – mówi Edyta Korbińska, dyrektor Pionu Saloników Kolportera.

„Największy nacisk kładziemy na optymalizację naszej sieci. A na tym polu przez lata wiele się zmieniło. Nasze saloniki stały się bardziej przyjazne dla klientów. Przejrzyste, nowoczesne, z funkcjonalnym ustawieniem regałów i stref zakupowych” – dodaje E. Korbińska.

„Ostatnie lata były dla nas czasem wytężonej pracy nad zmianą wizerunku całej sieci. Skupialiśmy się na remodelingu istniejących już saloników i stworzeniu nowych punktów w nowatorskiej koncepcji, która skupiała się nie tylko na zmianie kolorystyki, ale także wymianie wyposażenia (regałów, oświetlenia) i dodaniu nowych elementów wystroju.

Stworzyliśmy także nowy koncept saloników premium. Punkty te zlokalizowane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu klientów i charakteryzują się przestronną salą sprzedażową z nowoczesnymi, podświetlanymi meblami i ekspozytorami” – mówi Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w Pionie Saloników Kolportera.

„Dzięki wszelkim zmianom saloniki zyskały świeży i bardziej nowoczesny wygląd” – dodaje M.Czajewicz.

W nowej odsłonie

W salonikach królują teraz szarości z żółtymi elementami, które nawiązują do firmowej kolorystyki. Produkty znajdują się na nowoczesnych regałach, podświetlanych gablotach i w lodówkach. Istotną zmianą było wprowadzenie stref zakupowych, dzięki którym saloniki stały się bardziej przejrzyste i funkcjonalne dla klienta. Zmiany dotknęły także nośniki reklamowe, które są trwalsze i bardziej estetyczne.

„Przy okazji prac nad nowym wizerunkiem saloniku pochyliliśmy się także nad zmianami w strefach informacji. Uporządkowaliśmy witryny, zastosowaliśmy specjalne nośniki służące do komunikacji promocji czy informowania o nowych produktach. Zmieniliśmy wygląd cenówek i elementów informujących o promocji. Opracowaliśmy nowe planogramy z ekspozycją produktów w każdej strefie zakupowej, dzięki czemu ułatwiliśmy prace naszym ajentom” – mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu w Kolporterze.

„Zmiany zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Chwalą układ stref zakupowych, ustawienie regałów i mebli sprzedażowych, doceniają fakt, że saloniki stały się jaśniejsze i bardziej przejrzyste, a poszukiwanie produktów o wiele łatwiejsze” – dodaje R.Szczepaniak.

Zadanie nie należało do prostych. Licząca 500 saloników sieć Kolportera charakteryzuje się różnymi wielkościami punktów, witryn i układem sal sprzedażowych.

„Nie da się stworzyć jednego projektu, który można by przełożyć 1:1 dla całej sieci. Nasze punkty różnią się od siebie nie tylko lokalizacją, wielkością, ale przede wszystkim układem wnętrza. Każdy salonik jest przez nas traktowany indywidualnie i dla każdego z nich opracowywany jest kompleksowy projekt, który obejmuje nie tylko optymalne i funkcjonalne ustawienie regałów, lodówek i stref produktowych, ale także nośników reklamowych i strefy informacyjnej” – dodaje Małgorzata Czajewicz.

W 2024 roku pracami objęto 53 punkty sieci Kolportera. W tym czasie powstało 18 nowych saloników, a 35 zmodernizowano. Aż 20 punktów zostało przekształconych w saloniki premium.

„Ubiegły rok przyniósł nam dużo satysfakcji. Udało nam się otworzyć 18 nowych saloników. Wybierając lokale kierowaliśmy się zrównoważonym rozwojem sieci. Szukaliśmy punktów nie tylko znajdujących się w wielkich miastach, galeriach handlowych, ale i w skupiskach handlu czy w mniejszych miejscowościach.

Nowy salonik musi spełniać szereg wymagań, m.in. musi znajdować się w miejscu łatwo dostępnym dla klienta, w pobliżu ciągów komunikacyjnych, w miejscach atrakcyjnych i często odwiedzanych przez klientów” – zdradza Małgorzata Czajewicz.

„W 2024 powstały m.in. saloniki w takich miejscowościach, jak: Chełm, Gdańsk, Lublin, Knurów, Konin, Krasnystaw, Ostrów Mazowiecka, Pobiedziska, Rumia, Starachowice, Zduńska Wola, Zielonka” – wymienia M.Czajewicz.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz