Jeronimo Martins: Słowacy robią już zakupy w swojej Biedronce

Biedronka wchodzi na Słowację ze swoimi pierwszymi sklepami. 5 marca br. został tam otwarty pierwszy sklep sieci. Mieści się w Miłosławiu, niedaleko Bratysławy. Powierzchnia sprzedaży nowej placówki to 876 mkw.
Z okazji otwarcia na pierwszych klientów czekały specjalne atrakcje i promocje. Główną atrakcją tego i innych sklepów Biedronka, które zostaną wkrótce otwarte, będzie połączenie niskich cen z najlepszą jakością na rynku.
Przed otwarciem sklepów firma przygotowała zupełnie nowe centrum dystrybucyjne w Voderadach, gdzie zespół 66 osób będzie wspierał logistykę sieci Biedronka. W niedalekiej przyszłości nastąpi otwarcie sklepów w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica. Jerónimo Martins Slovensko planuje stopniowo rozszerzać swoją obecność w różnych regionach Słowacji. W sumie firma zatrudnia już blisko 300 osób, w tym pracowników sklepów, centrali zlokalizowanej w Bratysławie oraz własnego centrum dystrybucyjnego.
„To szczęśliwy dzień dla Grupy Jeronimo Martins, ponieważ przybywamy do nowego dla nas kraju, z naszą marką Biedronka, w roku jej 30-lecia. Wierzymy, że możemy dokonać pozytywnej zmiany na Słowacji i będziemy zaangażowani w ścisłą współpracę ze słowackimi dostawcami, aby zbudować najlepszą możliwą ofertę w najniższych cenach dla słowackich konsumentów i rodzin” – powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.
Jakość liczy się tak samo jak cena
W swoim pierwszym sklepie na Słowacji, zlokalizowanym w miejscowości Miloslavov (3265 Dunajská Lužná), Biedronka zaoferuje około 3400 produktów, budując ofertę świeżej żywności we współpracy ze słowackimi dostawcami. Dzięki unikalnemu połączeniu elastyczności, efektywnej kosztowo organizacji i koncentracji na lokalnej produkcji, sieć jest zawsze wierna mottu: Nízke ceny každý deň.
Pierwsza placówka została zbudowana od podstaw przez słowackiego dewelopera w zaledwie dwa i pół miesiąca, z powierzchnią sprzedaży liczącą aż 876 metrów kwadratowych i całkowitą powierzchnią budynku wraz z zapleczem – 1 239 metrów kwadratowych.
Sklep jest przestronny, nowocześnie zaprojektowany, wyposażony w jasne oświetlenie LED, sześć kas samoobsługowych i trzy kasy tradycyjne oraz elektroniczne etykiety cenowe, skanery cen i automat do zwrotu butelek.
Już od pierwszego dnia na klientów czekają świeże owoce i warzywa – jeśli to tylko możliwe również ze Słowacji – a także pieczywo wypiekane kilka razy dziennie. Na klientów czeka także przeznaczony dla nich parking z 61 miejscami, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnością. Biedronka planuje również instalację stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz paneli fotowoltaicznych na dachu sklepu.
„Naszym priorytetem jest oferowanie słowackim klientom świeżej żywności o wysokiej jakości i w najniższych cenach. Od samego początku koncentrujemy się również na współpracy ze słowackimi dostawcami, z którymi opracowaliśmy kilka marek własnych, podkreślających jakość, świeżość i zrównoważony rozwój.
Te wartości – wraz z uczciwością i przejrzystością w naszej działalności – są kluczowymi czynnikami długoterminowego wzrostu Biedronki na Słowacji” – powiedział Maciej Łukowski, CEO Biedronki Słowacja.
Biedronka ceni swoją reputację, szczególnie jeśli chodzi o jakość produktów i bycie zaufanym pracodawcą. Dział kontroli jakości produktów monitoruje świeżość i inne parametry sensoryczne i jakościowe bezpośrednio w centrum dystrybucyjnym, zapewniając, że tylko produkty spełniające najwyższe standardy mogą dotrzeć do sklepów.
Rozwijając marki własne, Biedronka ściśle współpracuje z lokalnymi producentami, aby zapewnić, że dorównują one – a nawet przewyższają – jakością najlepiej sprzedające się produkty rynkowe w każdym segmencie. Celem jest zaoferowanie klientom najwyższej możliwej jakości w najlepszej cenie.
Start na Słowacji to również możliwość rozwoju polskich menedżerów na międzynarodowym rynku.
„Dla mnie osobiście to szansa rozwoju i zdobywania unikatowych umiejętności. Cieszę się, że mogłem zbudować od podstaw zespół działu zakupów, który składa się ze słowackich ekspertek i ekspertów. Są bardzo zmotywowani, by razem ze słowackimi dostawcami budować ofertę Biedronki dopasowaną do potrzeb klientów. Zachowujemy to co najlepsze w Biedronce, dostosowując ofertę do lokalnych gustów i potrzeb” – skomentował Mikołaj Gala, dyrektor działu zakupów w Biedronka Słowacja.
Specjalne promocje dla pierwszych klientów
Klienci, którzy zrobią zakupy podczas ceremonii otwarcia w dniu 5 marca 2025 r. za minimum 30 €, otrzymają trzy kupony o wartości 10 € na zakupy w kolejnych dniach. Dodatkowo wszystkie produkty kosmetyczne ADIDAS będą oferowane ze specjalną zniżką przekraczającą 50% ceny regularnej. Również herbaty Teekanee będą oferowane z 50% rabatem, chipsy „Slovakia” – 30% oraz papiery toaletowe i kuchenne QUEEN.
Jerónimo Martins ma ponad 5 700 sklepów
Grupa Jerónimo Martins (Jerónimo Martins, SGPS, S.A.) to międzynarodowa, kontrolowana przez rodzinę, firma specjalizująca się w detalicznej dystrybucji żywności z siedzibą w Lizbonie i notowana na giełdzie Euronext w Lizbonie. Dzięki ponad 230-letniemu doświadczeniu w handlu i sprzedaży detalicznej żywności, prowadzi ponad 5 700 sklepów w Portugalii, Polsce i Kolumbii.
W Polsce Jerónimo Martins jest właścicielem Biedronki, największej sieci dyskontów spożywczych w kraju, która w 2025 r. obchodzi 30-lecie istnienia. Jest liderem rynku z ponad 3 720 sklepami i ponad 81 000 pracowników, co czyni ją największym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości firmą w kraju pod względem przychodów. Grupa w Polsce prowadzi również Hebe, sieć specjalizującą się w produktach dla zdrowia i urody, która niedawno rozszerzyła swoją działalność także na Słowację.
W Portugalii Jeronimo Martins prowadzi odnoszącą sukcesy sieć supermarketów i hipermarketów Pingo Doce. Firma jest również właścicielem sieci hurtowni Recheio Cash & Carry, kawiarni Jeronymo i sklepów cukierniczych Hussel, a także ważnym producentem żywności z firmą Jeronimo Martins Agro-Alimentar.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter