Netto kontynuuje plany ekspansji na rynku polskim

20 marca w Kobyłce, przy ul. Księdza Marcina Załuskiego 17 został otwarty nowy sklep Netto. To pierwsze nowe otwarcie sieci w tym roku. Równolegle do otwarć Netto realizuje proces remontowy.

Od 1 stycznia b.r. przeszło modernizację już 17 sklepów. Dostosowywane są do nowego konceptu sklepu – Netto 4.0, który ma zapewniać łatwość robienia zakupów m.in. poprzez zastosowanie nowego układu alejek, spójną ekspozycję kategorialną i jeszcze lepsze podkreślenie produktów świeżych. W tej chwili sklepy w koncepcie 4.0 stanowią 10 proc. całej sieci, ale do końca roku będzie ich już 30 proc.

Plany ekspansji w Polsce

Strategia Aspire’28 zakłada konkretne ambicje dalszego rozwoju Netto w Polsce, gdzie w
nadchodzących latach sieć znacznie rozszerzy swoją działalność inwestując miliardy złotych
celem powiększenia się do 1000 sklepów.

Znaczący rozwój sieci rozpoczął się 2020 roku, kiedy Grupa Salling – właściciel Netto – przejęła ponad 300 sklepów Tesco oraz dwa centra dystrybucyjne. Sklepy te szybko przekonwertowano do formatu Netto, co zwiększyło ich łączną liczbę do ponad 600.

„Pierwszy sklep Netto w Polsce otworzyliśmy w Szczecinie w 1995 roku i nadal uważamy ten
rynek za niezwykle ekscytujący. Nasze ambicje pozostają niezmienne – chcemy uczynić Netto
znaczącym graczem, osiągając liczbę 1 000 sklepów do 2028 roku. Dlatego nasz polski zespół
będzie kontynuować rozwój biznesu, dbając o to, by klienci Netto mogli otrzymywać jak
najlepsze doświadczenia zakupowe” – mówi Anders Hagh, CEO Grupy Salling.

W trosce o ekologię

W 2019 roku Netto wprowadziło do swojego łańcucha dostaw usługi poolingowe w zakresie opakowań zwrotnych jako element systemu gospodarki obiegu zamkniętego. Dzięki temu sieci udało się zredukować od tego czasu emisję CO2 do atmosfery już o ponad 13 tysięcy ton, co przekłada się na zrównoważenie emisji spalin ponad 2 tysięcy aut osobowych. To odpowiednik „pracy”, którą wykonują w tym zakresie 173 hektary lasu.

„Jest to efekt poszukiwania przez Netto nowych rozwiązań, które pozwolą naszej sieci działać w bardziej zrównoważony sposób. To niezwykle ważny element filozofii całej Grupy Salling, do której należy Netto” – mówi Anna Paszt, Chief Marketing & Sustainability Officer w Netto Polska.

„Przykładem jednego z bardziej efektywnych działań w tym zakresie jest właśnie pooling opakowań zwrotnych, który polega na wykorzystaniu skrzynek wielokrotnego użytku w procesie realizacji dostaw. Pierwotnie obejmowały one jedynie warzywa i owoce, ale w marcu 2022 roku sieć poszerzyła proces również o świeże mięso”.

Zielone skrzynki, w których eksponowana jest duża część warzyw, owoców, a od 2022 roku również mięsa, to skrzynki EPS, których zastosowanie pozwala ograniczać straty żywności na etapie transportu aż o 97,5 proc., ale również umożliwia redukcję emisji CO2 do atmosfery o 40 proc. poprzez ograniczenie użycia opakowań jednorazowych.

W portfolio ponad 660 sklepów

Sieć dyskontów Netto obecna jest na polskim rynku od niemal 29 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób. W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food.

Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach, czy wydzieloną strefę produktów zdrowych i dla osób z wykluczeniami diety Półka Zdrowia – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz