Kaufland wdraża innowacyjne rozwiązania w logistyce, które przynoszą realne korzyści zarówno dla środowiska, jak i operacyjnej efektywności. Na polskim rynku sieć wprowadza nowoczesne jednostki ładunkowe KKP (palety składane). Dzięki ich konstrukcji możliwe będzie ograniczenie zużycia folii stretch nawet o 50%, a także usprawnienie procesu transportu towarów w całym łańcuchu dostaw.
Nowe jednostki KKP to składane kontenery transportowe, których konstrukcja umożliwia lepsze wykorzystanie przestrzeni załadunkowej oraz bezpieczniejsze i łatwiejsze manewrowanie w magazynach i sklepach. W porównaniu do tradycyjnych palet drewnianych, KKP są trwalsze – ich żywotność sięga ponad 10 lat, a dzięki stabilnym ścianom bocznym pozwalają ograniczyć zużycie folii stretch o 50% w stosunku do jej rocznego zużycia podczas stosowania tradycyjnych palet. Przekłada się to na redukcję zużycia tworzyw sztucznych nawet o 250 ton rocznie.
„Inwestycje w nowoczesne jednostki paletowe to element strategii optymalizacji operacji logistycznych. KKP podnoszą wydajność i bezpieczeństwo pracy, a jednocześnie wspierają nasze cele środowiskowe” – mówi Tomasz Kuchta, Dyrektor Pionu SCM w Kaufland Polska.
„Dzięki ich składanej konstrukcji zmniejsza się ilość szkód w transporcie, a dodatkowo pozwalają na optymalne wykorzystanie całej kubatury naczepy. KPP gwarantują wzrost wolumenowego wypełnienia samochodu o 15%, co przekłada się na niższe emisje i mniejsze zużycie paliwa. To realny krok w stronę bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw”.
Palety KKP nie są przeznaczone do ręcznego transportu – obsługuje się je wyłącznie przy użyciu wózków widłowych. Po złożeniu można je układać w stosy do 9 sztuk, co pozwala znacząco ograniczyć powierzchnię magazynową. Ich użytkowanie wspiera również ergonomię pracy, dzięki praktycznym uchwytom i systemowi zaczepów ułatwiających załadunek i rozładunek.
Rozwiązanie stosowane jest testowo w Polsce od września 2023 roku, a obecnie, wdrażane na szeroką skalę, stanie się nowym standardem jednostek ładunkowych w Kaufland.
Kaufland posiada ponad 250. marketów
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.