InPost oferuje szybkie dostawy dla klientów platformy Amazon w Polsce

Grupa InPost wydłuża godziny graniczne dostaw paczek do swojej sieci logistycznej realizowanych przez sklep Amazon.pl. Już od 29 kwietnia przesyłki dostarczone do InPost nawet o 01:00, tafią do odbiorcy tego samego dnia.

InPost jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.

„Grupa InPost jest pionierem w nowoczesnych dostawach D+1, a jakość naszych usług w Polsce stanowi punkt odniesienia dla całej branży i jest wzorem, który konsekwentnie wdrażamy na 8 rynkach europejskich, na których jesteśmy obecni.

Od dziś, dzięki stałemu rozwojowi naszych innowacyjnych rozwiązań operacyjnych, klienci Amazon.pl mogą składać zamówienia nawet do godziny 18:30 — z gwarancją, że paczka dotrze do nich już następnego dnia. To zdecydowanie podnosi komfort zakupów dla konsumentów. Nieustannie inwestujemy w rozbudowę infrastruktury, automatyzację procesów i rozwój nowoczesnych technologii, które wspierają naszych partnerów” – skomentowała Dagmara Brzezińska, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży, InPost.

„Szybkość i wygoda dostawy są bardzo ważne dla klientów Amazon.pl. W Polsce widzimy wzrost popularności programu Amazon Prime, który zapewnia darmowe i szybkie dostawy milionów produktów z naszego sklepu – bez minimalnej kwoty zamówienia, do domu, maszyny Paczkomat® lub punktu odbioru.

Bez względu na to, czy klienci czekają na prezent dla bliskiej osoby, niezbędne akcesoria domowe, elektronikę, karmę dla psa czy ulubioną książkę – zawsze dokładamy wszelkich starań, żeby przesyłki były doręczane jak najszybciej. Dlatego cieszymy się, że nasi klienci będą mogli teraz jeszcze szybciej otrzymać swoje zamówienia dostarczane przez InPost”– mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl.

Tylko w ciągu 2024 roku Grupa InPost dostarczyła ponad 1,1 mld przesyłek, odnotowując silny wzrost o 22% w porównaniu do 2023 roku. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na najnowocześniejsze usługi logistyczne, w ubiegłym roku Grupa InPost otworzyła największą sortownię w Polsce, która docelowo może obsłużyć nawet 85 tysięcy przesyłek w ciągu godziny. Zaledwie w pięć miesięcy nowopowstały obiekt w Woli Bykowskiej obsłużył ponad 100 mln przesyłek.

InPost jest obecnie drugim największym operatorem pod względem powierzchni magazynowo logistycznej w Polsce. W centrum znajdują się 4 wiaty kurierskie dedykowane pod 120 kurierów. Budynek ma certyfikat BREEAM EXCELLENT, instalację fotowoltaiczną o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW3, a także instalację do ładowania rowerów, AI w CCTV, ładowarki samochodowe, hybrydowe ogrzewanie, pompy ciepła i promienniki.

Obecny na rynku polskim ponad 10 lat

Amazon działa w Polsce od 2014 r. W latach 2012-2023 firma zainwestowała w naszym kraju ponad 30 mld zł, tworząc m.in. 11 centrów logistycznych, biura korporacyjne, Amazon Web Services (AWS), Centra Rozwoju Technologii (Amazon Development Center Poland) oraz działalność sklepu Amazon.pl. Rozwój firmy przyczynił się do stworzenia około 70 tys. bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy oraz wzrostu polskiego PKB o ponad 31 mld zł. Od marca 2021 roku, gdy uruchomiony został sklep Amazon.pl, firma koncentruje się na zapewnieniu klientom jeszcze szerszego wyboru produktów dostępnych w świetnych cenach i z wygodną, szybką dostawą.

Klienci Amazon Prime mają dostęp do wszystkiego co najlepsze w Amazon w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, obszernego katalogu nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, darmowych gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych.

U podłoża wszystkich inwestycji Amazon są zawsze te same cele: być najbardziej zorientowaną na klienta firmą, najlepszym pracodawcą i najbezpieczniejszym miejscem pracy na świecie. Nie byłoby to możliwie bez pionierskich technologii i sztucznej inteligencji, które Amazon rozwija od początku swojej działalności na świecie i w Polsce.

Prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz