Jerzy Tymofiejew, Rex Concepts: do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje Popeyes

Rok 2025 Popeyes rozpoczął z przytupem, otwierając aż pięć restauracji w nowych lokalizacjach na terenie Polski. Łącznie to 1 000 mkw. nowo otwartej powierzchni restauracyjnej. Sieć intensyfikuje działania i planuje do końca roku otwarcie 23. restauracji.

Polski. Już w marcu do kulinarnej mapy restauracji w kraju dołączyły Wałbrzych (Galeria Victoria) – debiut marki w tym mieście (7 marca), Oleśnica (Drive Thru przy trasie S8) – trzeci lokal tego typu w Polsce (14 marca), Wrocław (Dworzec Główny PKP) – pierwszy Popeyes na dworcu kolejowym (17 marca), Koszalin (CH Forum) – pierwszy lokal na Pomorzu Zachodnim (21 marca), Katowice (Galeria Katowicka) – premierowe otwarcie na Śląsku, które przyciągnęło tłumy fanów jeszcze dzień wcześniej (27 marca).

Łącznie to 1 000 mkw. nowo otwartej powierzchni restauracyjnej i prawie 2 000 darmowych kanapek Chicken Sandwich, po które klienci stali nawet po kilkadziesiąt godzin w kolejkach. By umożliwić ten suckes, ekipa otwarciowa pokonała niemal 9 000 km, czyli dystans zbliżony do trasy Polska-Nowy Orlean i spędziła ponad 250 godzin na szkoleniach! Czy się opłacało? O tym bez wątpienia świadczą entuzjastyczne reakcje gości, którzy wciąż tłumnie odwiedzają nowe lokale Popeyes. Od samego debiutu marka wzbudza ogromne zainteresowanie i przykuwa uwagę, zarówno jakością i unikatowością swoich dań z kurczaków, jak i wyrazistymi działaniami marketingowymi.

Przypomnijmy, masterfranczyzobiorcą marki Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii jest Rex Concepts odpowiedzialna także za rozwój Burger Kinga. Firma zatrudnia łącznie ponad 2 200 osób we wszystkich 3 krajach. Jednak w bieżącym roku, ze względu na ambitne plany rozwoju do zespołu dołączy jeszcze ponad 1 200 nowych pracowników. Dziś, na wszystkich rynkach, Rex Concepts prowadzi ponad 111 restauracji w ramach obydwu brandów i jak zapowiadał we wcześniejszych wypowiedziach Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE do końca 2031 roku planuje łącznie osiągnąć 700 restauracji własnych, a w planach jest także poszerzenie działalności na innych rynkach europejskich.

„Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje, zarówno w miastach, gdzie już jesteśmy obecni np. w Warszawie, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach jak w Białymstoku czy Olsztynie. O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach.

Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru. W ubiegłym roku powstały dwie wolnostojące restauracje Popeyes w Szczecinie i Mogilanach pod Krakowem, z kolei w tym roku otworzyliśmy kolejną w Oleśnicy koło Wrocławia. Mogę zdradzić, że na ten rok planujemy otwarcie jeszcze kilku restauracji w tym formacie” – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.

Popeyes to jednak nie tylko liczby, a przede wszystkim unikalne nowoorleańskie smaki, tworzone przez zespół profesjonalnych szefów kuchni. We wszystkich lokalizacjach goście najczęściej sięgają po kultową kanapkę Chicken Sandwich, niepowtarzalne w smaku frytki Cajun Fries oraz kawałki kurczaka – Signature Chicken, Louisiana Wings&Nuggets, Chicken Tenders, a do tego autorskie dipy: Mardi Gras, NOLA, Bold BBQ, Blackened Ranch, Bayou Buffalo.

Świeży, soczysty kurczak marynowany przez 12 godzin jest w wielu krajach inspiracją dla kucharzy, czy celebrytów. Ale w tym sezonie oczy smakoszy w Polsce skierowane były na pierwszy w historii marki w naszym kraju deser – New Orleans Beignets – lekkie, puszyste ciastka pieczone w piekarniku, wypełnione czekoladą i posypane cukrem pudrem. To smak, który doskonale wpisuje się w ducha Nowego Orleanu.

„Jesteśmy zadowoleni z przyjętej strategii i gotowi na dalszy rozwój. Szacujemy, że jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, sprzedaż dla obu brandów wzrośnie na koniec roku do prawie 150 mln euro. W przypadku Popeyes nadal chcemy skupiać się na tym, by przede wszystkim serwować gościom to, z czego marka jest znana na całym świecie, czyli dania z kurczaka. Zależy nam też, by wysoko postawić poprzeczkę związaną z jakością jedzenia i obsługi, właściwym vibem marki w naszych własnych lokalach, a dopiero w kolejnych etapach myśleć o franczyzie i poszerzaniu menu. Ale zapewniam, że jeszcze nie raz zaskoczymy rynek w najbliższych miesiącach” – dodaje Tymofiejew.

Obecny na rynku ponad 50 lat

Popeyes®, obecny na rynku od 1972 roku, zasłynął na całym świecie dzięki wyjątkowej recepturze marynowania kurczaka przez 12 godzin w mieszance inspirowanej Luizjaną oraz chrupiącej panierce. Polska sieć rozwija się w dynamicznym tempie, dostosowując swoje koncepty do różnych potrzeb klientów – od klasycznych lokali, przez restauracje w centrach handlowych, po nowoczesne Drive Thru. Marka od startu w naszym kraju, w 2023 roku, zdążyła już zdobyć rzesze fanów, a każde otwarcie przyciąga długie kolejki.

Za rozwój marki Popeyes w Europie Środkowo-Wschodniej odpowiada firma Rex Concepts, która w grudniu 2024 roku świętowała otwarcie swojej 100 restauracji, właśnie w Polsce. Rex Concepts nieustannie rozwija segment QSR (quick service restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. Obecnie firma zatrudnia ponad 2,2 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując pozycję lidera jako masterfranczyzobiorca Popeyes i Burger King w tych krajach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz