Dariusz Miłek, CCC: mamy ambitne plany rozwoju powierzchni handlowej

Grupa CCC w Q1 2025 (luty’25 – kwiecień’25) odnotowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25% rdr) i poprawę rentowności EBITDA o blisko 3 p.p. rdr, do 16%. Przychody wyniosły 2,3 mld zł, co stanowi 4% wzrostu rdr, przy wymagającej bazie porównawczej poprzedniego roku. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już siódmy kwartał z rzędu.

Przychody Grupy CCC w Q1’25 wzrosły rdr o 4% i wyniosły 2,3 mld zł. Szyld CCC wygenerował sprzedaż 1 mld zł (wyższą o 9% rdr). Wyższe przychody odnotował również HalfPrice – wyniosły one 443 mln zł, co stanowi wynik o 20% lepszy rdr. Niższa o 6% dynamika przychodów w Grupie Modivo (eobuwie -5%, MODIVO -8%) jest zgodna z założeniami i wynika głównie ze strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na nierentownych rynkach.

„Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. mkw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla Grupy warunkach.

Nadal koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej. Za nami otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach”powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Grupa CCC w pierwszym kwartale odnotowała marżę brutto na poziomie blisko 51% – zbliżoną do zeszłorocznej. W kolejnych kwartałach na poziom marży Grupy pozytywnie wpływać będzie szybko rosnący udział marek licencyjnych w ofercie.

Grupa CCC utrzymuje ścisłą dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. W omawianym kwartale odnotowała spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 2 p.p. do 43,9%. Był to siódmy kwartał z rzędu poprawy w ujęciu rdr.

W Q1’25 Grupa CCC wypracowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25% rdr) oraz marżę EBITDA 16% (+3 p.p. rdr). Szyld CCC zanotował zysk EBITDA w wysokości 218 mln zł (+11% rdr) przy marży EBITDA 21% (lepszej o ok. 1 p.p.). Jest to dziewiąty kwartał z rzędu poprawy rentowności szyldu w ujęciu rdr. Zysk EBITDA HalfPrice wzrósł o 4% rdr i wyniósł 72 mln zł. Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA 88 mln zł (+150% rdr) oraz skokowy wzrost marży EBITDA (o ponad 6 p.p. rdr) do poziomu 10%.

„Dążymy do unifikacji bazy klienckiej Grupy – właśnie wystartował wspólny dla wszystkich szyldów Klub lojalnościowy – MODIVOclub. Nasi Klienci bardzo szybko zrozumieli zasady funkcjonowania Klubu oraz korzyści wynikające przede wszystkim z 10% cashback’u na przyszłe zakupy w sklepach Grupy CCC”.” powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

„Te strategiczne zmiany mają na celu przekształcenie MODIVO w centrum operacyjne biznesu online całej Grupy CCC i uwalniają potencjał do jego dalszej transformacji w kierunku najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie”.

CCC ma w portfolio 5 marek

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.   

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz